gespannen buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Honingbij, 17 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Hallo allemaal,

    vanaf vandaag heb ik iets vreemds gemerkt. Ik had toen ik vanmorgen opstond een erg gespannen buik. Ik voelde het niet van binnen, maar als ik met mn handen voelde, voelde het strak en hard. Ik heb niet het idee dat het een 'harde buik' is, want dat houdt meestal toch snel op en dat voel je echt als ongemakkelijk heb ik begrepen. Later vermoedde ik dat mijn darmen een rol speelde en heb wat dat betreft ook wat ruimte gemaakt een uurtje geleden :oops: maar toch, de spanning op mn buik blijft....ik vraag me af of dit normaal is en of meerdere mensen dit herkennen... Kan iemand er wat over zeggen?
     
  2. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik weet precies wat je bedoelt!
    Ik heb het ook al een paar keer gehad inderdaad. Voelt echt als een bal aan, je baarmoeder. Nu voel ik het ook zonder met mijn handen te voelen, omdat ik het gevoel herken. Maar niet omdat het ongemakkelijk of pijnlijk is, want dat is het niet. Ik weet ook niet precies wat het is, maar volgens mij kan het geen kwaad hoor ;)
     
  3. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Hoi Daan,

    bedankt voor je snelle reactie, geeft toch altijd een fijn gevoel dat je niet de enige bent, hihi.
    Ik zie dat we ongeveer even lang zwanger zijn, grappig is dat he? Heb je je 20 weken echo al gehad?

    Groetjes
    Honingbij
     
  4. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ja, dan maak je je meteen minder snel zorgen he?? :)
    Heb ik ook hoor.

    Ja, leuk dat we bijna even ver zijn! Wanneer is jouw uitgetelde datum?

    Ik heb as. donderdag mijn 20 wkn echo (eigenlijk 22 wkn echo dus, haha). Kon niet eerder want ze zaten helemaal vol :(
    Ben wel heel benieuwd hoor!! En jij, heb jij hem al gehad??
     
  5. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Mijn uitgetelde datum is 4 juli, maar heb zo'n vermoeden dat ie gezellig langer blijft zitten (is een beetje een familiekwaaltje ;))

    Ik heb afgelopen maandag de echo gehad (toen was ik 19 weken en 6 dagen). Het was ongelooflijk. Ik heb al heel wat gezien maar ik heb echt met open mond op die tafel gelegen. Alles is zooo precies en perfect, ik was echt verbijsterd. Toen de echoscopist vroeg of we wilden weten of het een jongetje of meisje was, zag ik al genoeg! hij lag met de benen wijd, erg schattig! Het was ook wel overduidelijk volgens de echoscopiste.

    Ze heeft echt de tijd genomen en we hebben onze kleine druktemaker van alle kanten gezien, hij had de hik en dronk vruchtwater en bewoog volop. Ik kan er wel de hele dag over praten, zo leuk! Geniet ervan donderdag, het is een prachtige ervaring!
     
  6. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Super zeg, dat je het zo goed kon zien allemaal!! Geweldig!
    Wilden jullie ook weten wat het wordt, ook als het niet zo duidelijk te zien was geweest?
    Wij willen het namelijk niet weten, maar ja, als het straks bij ons ook zo overduidelijk is kan ik er niet omheen natuurlijk, haha :)
     
  7. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben nu niet zwanger maar herken het ook. Van de eerste twee. Waarschijnlijk is het de baby die een andere positie aan neemt. Daardoor moet alles in je buik weer een beetje verplaatsen en krijg je een harde gespannen buik. (die niet te vergelijken is met harde buiken).
    Tenminste dat was destijds het antwoord van de verloskundige.

    Groetjes Diane
     
  8. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi,

    Ik heb dat gevoel ook. Ik werd er zelf een keer 's nachts waker van. Het trekt helemaal samen, alsof je been 'slaapt' alleen dan is het natuurlijk je baarmoeder :D Ik dacht ook dat dit harde buiken waren, maar dat is dus gelukkig niet zo, begrijp ik??

    Succes in ieder geval allemaal!

    XXX

    Hester
     
  9. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hé dit is héél herkenbaar. Ik heb het ook! Wil het woensdag (de 22e) navragen aan de verloskundige wat het precies is.

    Mriek
     
  10. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoe herken je dan een harde buik? ik hoor er veel over, maar weet eigenlijk niet wanneer je dat dan hebt?
     
  11. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi Mriek,

    Houd je ons op de hoogte? Ben er nou nog niet uit of dit een harde buik is of niet?? En of het kwaad kan natuurlijk. Ik moet zelf 1 maart weer naar de vk, dus zal het haar ook nog eens vragen!

    XXX

    Hester
     
  12. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Tuurlijk. Ik zal het woensdag navragen en jullie ook op de hoogte houden.

    Mriek
     
  13. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik ben heel benieuwd ja. Zou natuurlijk kunnen inderdaad dat je baby van positie verandert...
    We horen het wel :D
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb ik ook wel last van, soms moet ik nd wc, en de banden kunnen
    het ook zijn, een kruik is wel fijn.
    succes. ;)
     
  15. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb er ook last van. Ik heb soms zelfs het idee dat ik ga ontploffen zo hard is die buik dan. En daarbij komt dan ook nog dat de kleine aan het trappen is..

    Kheb gisteren languit gelegen ff relaxen maar heb er vandaag ook weer last van wel iets minder. Maarja zal er allemaal wel bij horen.

    Vanavond ga ik na de VK en dan zal ik het is ff gaan vragen ;)
     
  16. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Nou, het blijft bij mij de hele tijd en ben er nu ook wel achter wat het is. Mijn moeder had me al gewaarschuwd ("het kan best wel eens zijn dat je nu ineens heel hard gaat groeien"). Het lijkt wel of mn buik met centimeters per dag dikker wordt! Flink insmeren met olie dus, voordat ik allemaal strepen krijg. Je merkt echt heel duidelijk dat de baby nu voor het grootste deel ontwikkeld is en nu dus de energie steekt in het DIK worden hahaha! Ik ben alleen maar blij hoor, zo krijg ik een flinke en gezonde baby hoop ik...

    Greetz
    Honingbij
     
  17. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    idd bij mij is het ook de groei heb het gisteren gevraagd aan de vk..

    Maarja ook al smeer ik me te pletter de striemen komen toch :S
     
  18. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Wat grappig, bij mij was het dus wat anders. Gewoon de baarmoeder(spier) die samentrok. Gebeurt vaak als je een volle blaas hebt enzo. De een heeft er wat meer last van dan de ander. Volgens mijn verloskundige kwam het in ieder geval niet doordat het kindje draaide, die heeft (bij mij in ieder geval) nog ruimte zat!
    Het is dus niet de groei bij mij... het is ook alleen de baarmoeder die bij mij knetterhard wordt (alsof ik een voetbal heb ingeslikt), mijn buik is dan verder niet strak gespannen.

    Groetjes!

    Mriek
     
  19. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Had toch ook even mijn vk gebeld, heb er toch wel last van gehad. Was idd het samentrekken door de groei of een volle blaas. Moet voor de zekerheid wel plasje inleveren om te kijken of het geen blaasontsteking is. Ben al weer stuk gerustgestelder :D

    XXX

    Hester
     

Deel Deze Pagina