Andere voeding op het kdv dan thuis...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door jerami, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

tja, ik ben niet bij het productie proces, maar heb bij het kruidvat gewerkt toen de voeding voor het eerst geintroduceerd werd, daar kregen we dus een hele begeleidende brief bij met die boodschap erin. Dus ja geen 100% zekerheid, maar kan mij niet voorstellen dat ze het personeel voorliegen.

Moet nog wel een edit maken, ik twijfel nu of het friso of nutrilon was, maar iig kruidvat.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pepti is vergelijkbaar met nutramigen, daarom trok ik deze vergelijking ook. Ik zou het wel enorm vreemd vinden als de kruidvat voeding precies hetzelfde is als de nutrilon/friso voeding. Deze 2 merken zijn zo enorm groot, waarom zouden ze ook voeding produceren voor B merken als de kruidvat? Ik ga er althans vanuit dat deze 2 enorme merken gewoon hun eigen fabriek hebben.

3. tulip

tulip Niet meer actief

omdat dat ontzettend veel aftrek vindt op de babyvoeding markt.

4. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook op het kdv nutrilon en thuis kruidvat voeding, Yara heeft er nooit last van gehad.
    dus ik zou zeggen gewoon proberen, krijgt je kleine er wel last van kan je altijd voeding mee gaan geven.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik geef altijd mijn eigen voeding mee ivm reflux.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Kruitvat en Nutrilon zijn hetzelfde (alleen van de standaard weet ik dat zeker);)...

Dit weet ik van de kinderarts van het cb, omdat ik over wilde van Nutrilon naar een ander merk, omdat Milan toendertijd niet goed op de Nutrilon reageerde. Toen ik kruitvatvoeding opperde, omdat ik daar goede verhalen over had gehoord, raadde zij mij dit af, omdat deze qua samenstelling hetzelfde was als de Nutrilon. Zij gaf toen het advies om dan over te stappen naar Friso, omdat die lichter verteerbaar is... Nutrilon en kruitvat geven in de regel iets vaker krampjes dan Friso, het is wat zwaarder verteerbaar...

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou ja zeg, dat moeten we toch nationaal bekend maken :D Scheelt een hoop geld ;)

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Precies:)

Ik heb het in het verleden al een paar keer hier gemeld in overeenkomstige topic's, maar toch is het geen algemeen bekend iets geworden;) Toch jammer voor de Nutrilon gebruikers, scheelt inderdaad een heleboel centjes...

(Tssskk en waarom schrijf ik kruitvat toch altijd standaard met een "t":()

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik wist het inderdaad ook niet! Nog nooit van gehoord... Toch gek. Wellicht te verklaren door hoe merkgevoelig mensen zijn.

10. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    kruidvat mag ook geen reclame maken voor standaard 1 (en alle andere soorten) omdat het zo gelijk is aan nutrilon. ze mogen alleen reclame maken voor de opvolgmelk

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Als je dit weet, waarom stel je de vraag hier dan? ;) En volgens mij mag er uberhaupt door niemand reclame worden gemaakt voor de voeding van 0 tot 6 maanden, niet alleen de kruidvat ;)

12. tulip

tulip Niet meer actief

loetje, thanks, nu begon ik te twijfelen. maar dus toch nutrilon.

13. tulip

tulip Niet meer actief

dat is zeker zo! Ik denk alleen dat de fabrikant dat niet echt nationaal bekend zal maken. Nu vinden ze aftrek bij 2 markten en dan niet meer vrees ik.

14. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Het kan wel hoor. Gewoon even uitproberen. En reservevoeding meegeven, stel dat je kindje er niet zo goed op reageert.
    Maar ik heb het bij alle 3 mijn kids zo gedaan dat ze thuis Kruidvat kregen en op het kdv Nutrilon en dat ging prima. Nergens geen last van gehad.

15. adi

adi Niet meer actief

NIemand mag reclame maken voor kunstvoeding tot 6 maanden, heeft niks met merk te maken, maar met het feit dat voor de zuigelingen tm 6 maanden alleen moedermelk gepromoot mag worden.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Als je googlet op Nutrilon, Kruidvat, zuigelingenvoeding en dat soort termen, stuit je op een reeks aan juridische procedures uit 2006 / 2007. Kruidvat zou ingrediënten (en receptuur?) hebben gebruikt waarop Nutricia het patent claimde te hebben.
    Vervolgens heeft Nutricia op zodanige manier geadverteerd, dat Kruidvat dat weer als onrechtmatig zag.
    Ik weet eerlijk gezegd niet wat hier allemaal uit is gekomen, en ook niet wat nu de stand van zaken is.

Maar volgens mij is het wel zo dat Nutricia zelf aan R&D doet, en aan productverbetering, en dat Kruidvat kopieert. Ik weet dus niet of Kruidvat voeding nú ook hetzelfde is als die van Nutrilon, of dat-ie overeenkomt met de receptuur van Nutrilon van 5 jaar geleden (en of die heel erg anders is geworden).

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    eerste half jaar kreeg sophie kruidvat voeding en gaf ik het mee in van de bakjes. na een half jaar zijn we overgestapt op nutrilon.

nu met thijs ook, hij kreeg beetje forte door zn fles het eerste half jaar, dus gaf ik beetje forte mee. nutrilon portie kreeg ie op de kdv.

ging prima

Deel Deze Pagina