Fles afbouwen (zoon 15 maanden)

Discussion in 'Flesvoeding' started by ohmydarling, Apr 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

Jan 15, 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hoi mama's,

Zoals jullie in de titel kunnen lezen is mijn zoon 15 maanden. Hij slaapt 1 x overdag en is gewent om hier met een flesje koemelk (met warm water) naar bed te gaan.
    Vervolgens krijgt hij voor de nacht ook nog een fles. We hebben nog een pak opvolgmelk (te enthousiast inkopen gedaan) en zodra dit op is gaan we ook over op koemelk.

Nu mijn vraag. We willen uiteraard de flessen afbouwen. Hij drinkt uit een beker en hij heeft het niet "nodig". Maar - vooral de avondfles - is wel nodig in zoverre dat mijn zoon er rustig van wordt voor het slapen.

We willen morgen de middagfles weglaten. Kijken hoe dit gaat. Maar de avondfles zijn we huiverig voor...hij huilt nml al wanneer hij zijn fles op heeft.

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Vooral omdat we niet zijn tanden poetsen (wel voor) na het flesje en we tandproblemen willen voorkomen.

Bedankt alvast :)

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,971
    3,977
    113
    Eerst die middagfles maar eens weglaten en als hij daaraan gewend is pas de avondfles.
    Je kunt ook de melk savonds in een beker geven. Op zich is er niet zoveel mis met een beker warme melk, maar die fles is inderdaad niet zo goed. Tandenpoetsen ervoor heeft niet zoveel zin natuurlijk..

3. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Ik weet niet of het voor jullie gaat werken en of je dit in de middag al zo geeft, maar ik ben toen voor het slapen gaan avonds, gewone melk gaan aanleggen met water en dat vond ze blijkbaar minder lekker en liet steeds meer van de fles staan.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Eerst de fles geven, tanden poetsen en daarna naar bed?
    Dus de fles niet in bed geven.

Maar ik zou eerst beginnen met 1 fles af te bouwen.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier doen we inderdaad ook, beneden op schoot de fles met melk, dan naar boven tanden poetsen en naar bed.
    In plaats van de fles, zou je er een beker melk van kunnen maken.
    Maar ik zou niet beide flessen in 1x weglaten. Ik zou inderdaad ook kiezen voor eerst de middagfles afbouwen en dan pas de avondfles.
    En op zich is 5 min uit een fles drinken echt niet zo heel slecht, alleen zou ik wel proberen om erna tanden te poetsen.

6. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

Jan 15, 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Het is er in geslopen dat het deel is van zijn slaapritueel. Ik heb altijd zijn flessen op zijn kamer gegeven. Samen met mij in een stoel en met zijn tuttel, gezellig even rustig worden. Tandenpoetsen vindt hij vreselijk dus dan verpest ik het "rustig" worden (soms valt hij al bijna in slaap)...lastig.

We gaan eerst aan de slag met de middagfles!

Dank jullie wel.

Share This Page