Ik heb een ander account gemaakt omdat ik het onderwerp een beetje te gevoelig vind om op mijn normaal account te posten. Gister heb ik een erge ruzie gehad met mijn man. Wij hebben afgesproken dat ik hem niet zeg wanneer ik in mijn groene dagen zit, omdat dit eerder al voor erectieproblemen heeft gezorgd (we zijn dan ook al bijna een jaar aan het oefenen). Gisteren was dus HET moment gekomen, bleek mijnheer niet meer te kunnen omdat ie het kort daarvoren al met zichzelf had gedaan (ik merkte wel dat er iets aan de hand was want de vlag bleef halfstok zeg maar, en ik mocht hem amper aanraken). Ik ben razend geworden toen hij het toegaf! We hebben nu uiteindelijk afgesproken dat hij het niet meer met zichzelf gaat doen tot ik zwanger ben, maar ik zit me nu af te vragen of ik zoiets wel KAN eisen. Hij kan het geen 2x per dag en ik heb begrepen dat dit ook niet goed is voor de vruchtbaarheid. Hebben jullie het hier over gehad met jullie man? Hebben jullie ook zo'n soort van "no go" overeenkomst? Of gelijkaardige ervaringen?
Ik zou het persoonlijk ook niet zo prettig vinden als hij dit zou doen tijdens mijn vruchtbare dagen! En dat is nog zacht uitgedrukt Dat je dat doet als je vrouw er niet is ofzo prima maar je was gewoon thuis en bent ook nog eens super vruchtbaar nu.. Dus dan snap ik het niet! Kan hij zijn behoeftes toch ook lekker samen delen?? In de niet vruchtbare periode zou ik er minder moeite mee hebben zolang jij ook nog aan je trekken komt
Als jullie bezig zijn om zwanger te worden vind ik het niet raar dat jij zo reageerde. Vind het ook raar dat je man zichzelf helpt terwijl jullie bezig zijn met zwanger raken. Hoe reageerde je man op jou reactie?
ik snap dat je liever niet hebt dat je man dit doet en al helemaal niet als jij in je vruchtbare dagen zit! Maar zoizo zou ik het niet leuk vinden als vriendlief dit zou doen, ik zou het voelen alsof ik tekort schoot. Gelukkig hoor ik vriendlief ook altijd zeggen dat hij blij is met ons seksleven dus ik hoef me er gelukkig niet zo druk om te maken, maar logisch dat jij dit wel van je vriend vraagt!
Ik ben van mening dat je dit niet kunt eisen van je man. Ik zou er ook niet warm van worden als ik moet presteren op commando. Ik zou het idee krijgen alsof het een daad wordt om sperma te lozen, ipv een intieme tijd met je partner. Dat aftrekken vind ik trouwens heel normaal. Maar dat ben ik. Ik zou je als tip mee willen geven om iets rustiger aan te doen Het moet tussen jullie wel leuk blijven natuurlijk. Succes! x
Ik zal het persoonlijk nooit 'eisen'. Doe ik eigenlijk met niks, het zijn volwassen mensen waar je natuurlijk wel afspraken mee kan maken. Je kan wel aangeven hoe je het graag zou willen en dan is het zijn keuze/verantwoordelijkheid om daar rekening mee te houden! Volwassen en verstandig genoeg lijkt mij dat hij daar natuurlijk rekening mee houdt, tenslotte wil hij toch ook dst jij zwanger raakt?! Maar dus wel heel duidelijk zijn in wat je wensen zijn!
Uhm nee ik zou niet blij zijn, en idd is dit zacht uitgedrukt! Ik vind dat je dat best mag eisen van je man, kijk als hij nou een maand geen seks met jou mag hebben dan zou ik het nog begrijpen maar kom op het is toch geen puber meer?
Hij heeft er blijkbaar behoefte aan, ik wist niet dat hij het deed, misschien doen we het te weinig buiten de vruchtbare periode voor hem (maximaal 1x in de week). Hij wist ook helemaal niet dat het mijn groene dagen waren, de afspraak was dat ik hem dat niet vertelde. Dus ik kan het ergens wel begrijpen, maar toch, tegelijk ook die boosheid...
Nu ik er over nadenk, ik denk niet dat ik het nog bij mezelf heb gedaan sinds ik mijn man ken, gewoon geen behoefte aan. Projecteer ik dit teveel op mijn man en moet ik er vanuit gaan dat onze behoeftes nu eenmaal anders zijn? Het is gewoon raar dat dit nu zo is uitgekomen, ik zou er zowiezo al moeite mee hebben, maar nu op dit moment al helemaal!
Eerlijk? Ik vind het eigenlijk best obsessief overkomen. Tuurlijk, iedereen wil snel zwanger raken, maar als dit iets is wat hij normaal gesproken ook doet, zou ik hem daar niet in beperken. Dat is trouwens niet rot bedoeld, maar mocht het onverhoopt langer duren dan verwacht, dan word je nog genoeg onder druk gezet met verplichtingen e.d, dus ik zou voor nu proberen er een beetje plezier in te houden. Je hebt toch ook meerdere vruchtbare dagen, dus zou er dan een beetje omheen plannen voor jezelf, hij zal het toch zeker niet iedere dag doen?
Niet voor het een of ander maar alle mannen doet dit Ook degene met een top seksleven Ik hoef het zelf liever ook niet te weten dat of wanneer dit gebeurt, maar als ik er een nacht niet ben en hij heeft zin nou reken maar dat het dan gebeurt.. en prima, liever dat dan bij een ander vrouw.
Misschien kan je aan je man vragen wat zijn behoeftes zijn qua seks. Ik denk dat je man 1 keer per week buiten je vruchtbare periode om te weinig vindt en daarom zichzelf maar gaat helpen. Het hele proces van zwanger worden werkt bij een vrouw anders als bij een man. Ik snap je frustratie wel hoor, want zat ruim 2 jaar geleden in hetzelfde schuitje. Een maand later was ik zwanger van onze dochter. Succes en ga vooral om een normale manier het gesprek met je man aan.
Accepteren dat behoeftes anders zijn is sowieso noodzakelijk. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, maar hou in je achterhoofd dat je te maken hebt met een persoon, niet met een zaaddonor. Jij bent niet de enige die in verwachting wil raken, hij wil dit ook. Mannen gaan over het algemeen anders om met stress/druk. Wij nemen een bad of praten met vriendinnen. Mannen .. nou ja, die willen graag een orgasme. Maar (ik denk) omdat jullie zo druk bezig zijn met zwanger raken, en hij die druk/stress voelt, hij minder kan presteren? Dus deed hij het even alleen om toch die druk kwijt te raken? Niet wetend dat jij boven op hem wacht. (Dit is een theorie, hang me er niet aan op )
Er kan een groot verschil zitten tussen het libido van een man en een vrouw, maar dit kan ook andersom zijn. Dus ik zou jouw libido niet vergelijken met die van hem.. Je geeft al aan dat hij niet wist dat het je vruchtbare dagen zijn, wellicht als hij het wel weet dat hij dan liever zn behoeftes met jou gaat delen in plaats van met zichzelf.
Nee hoor die van mij niet. Hij heeft het twee keer geprobeerd in mijn vorige zwangerschap omdat ik gewoon echt niet kon en hij echt pijn kreeg. Het lukte gewoon niet, hij heeft liever mij.
Lastige kwestie. Want je bent nu boos op hem geworden (logisch, gezien je vruchtbare dagen en kinderwens). Hij kan normaal al slecht presteren. Ik hoop niet dat de druk hierdoor op hem nu nog groter wordt waardoor hij nog minder kan presteren. Want hij "mag" nu alleen nog maar klaarkomen in jou. De vraag is nu: hoe op te lossen tot jullie beider tevredenheid en dat hij ook nog in jou klaarkomt tijdens de vruchtbare dagen..... Hoop dat je hier goede tips krijgt en niet alleen maar kritiek op je man. Want daar schiet je eigenlijk ook niks mee op.
Behoeftes liggen bij iedereen anders. Persoonlijk ben ik erg allergisch als we van alles gaan eisen van onze partners. Er zoveel druk en zoveel ge-eis erop leggen gaat absoluut niet werken in de hele relatie. Mag je teleurgesteld zijn, natuurlijk, maar gewoon grote ruzie erover krijgen is denk ik een beetje te ver gaan. Dan moet je je zelf ook gaan afvragen of je niet een beetje obsessief gaat worden. Daarnaast kan ik ook niet koud of warm worden als mijn man de hand aan zichzelf slaat. Hij heeft ten eerste grotere behoeftes van mij en ik kan niet altijd "paraat liggen" ... mijn libido is een stukje lager dan dat van hem.
Tuurlijk kunnen behoeftes anders zijn. Tussen man en vrouw maar uberhaupt verschilt dat natuurlijk per persoon.