Hadden vandaag ons intakegesprek voor IVF. Starten normaal binnekort. Nu vertelden ze ons dat de tp al op dag 2 na de punctie is. Is dat meestal niet dag 3? Wie had ook de tp op dag 2 en is goed afgelopen?
In welk ziekenhuis ben je onder behandeling? Hier in het MCL in combinatie met het UMCG geweest. Eerst was het standaard om de terugplaatsing op dag drie na de punctie te hebben. Dat is later echter veranderd naar dag twee. Volgens onderzoeken zou dat beter zijn voor de ontwikkeling van een embryo, het doordelen en innestelen. Onze meid is ontstaan uit een terugplaatsing op dag drie. De eerste ICSI voor een tweede kindje weer meteen zwanger geworden, na een terugplaatsing op dag twee. Helaas in een missed abortion geeindigd met 11 weken, maar dat had niks met de dag van de terugplaatsing te maken.
Hoi Ik weet niet hoe ze in je behandelcentrum dit doen of met welke reden..kan zomaar zijn dat ze wel medische redenen voor hebben. Bij mij gebeurt dit morgen (dag 5), Mijn eitjes zijn tot meercellig gevormd (is nu niet meer te tellen, cytoblast). dag 2 zijn ze net gedeeld...
De beste omgeving voor een embryo is de baarmoeder! In Düsseldorf plaatsen ze de embryo(s) ook terug op dag 2, tenzij je meer dan 2 bevruchtingen hebt. Dan gaan ze eerst de embryoscope in. Als je 2 of minder bevruchtingen hebt is de embryoscope, om te bekijken welke embryo's het het beste doen, niet zinvol en doen ze de TP al op dag 2. In alle klinieken waar ik ben geweest voor Düsseldorf, deden ze de TP overigens ook op dag 2
Idd zoals shaddixx zegt omdat ze in de baarmoeder eigenlijk het beste thuishoren.. Het risico eraan is dus wel dat ze niet lang kunnen nagaan of ze wel voldoende delen. Ik ben van België en ga in uz leuven. Maar ik had vooral gelezen dag 3 vandaar mijn vraag