Was gister bij de Prenetal en daar hadden ze dekentjes in alle kleuren en o wat waren ze heerlijk zacht! Maar de verkoopster zei dat dekentjes na het wassen een wat fleece achtige look kregen...dat wil ik dus niet! Vind ze juist zo mooi zoals ze in de winkel liggen! Is er een merk waarvan de dekentjes na het wassen er nog zo fluweel zacht uitzien? Misschien een wat duurder merk ofzo? Thanks! x
geen idee. mijn dekentjes zijn ook niet meer zacht. indd, na 1 keer wassen al niet meer. gheen idee of je beter duurdere kunt kopen,ligt aan de stof denk ik.
Heb ook die van de prenatal. Die ze altijd heel eventjes een rondje door de droger. Dan zijn ze weer lekker fluffie/zacht.
Gaan ze er niet fleece achtig uitzien? Dat zei die verkoopster namelijk...zou ik echt zonde vinden... @ Guppie81, fijn als je even het merk wilt opzoeken! Thanks! x
Hier ook de dekentjes van de Prenatal, beetje Robijn wasverzachter en daarna in de droger en ik heb mooie zachtjes dekentjes hoor .
Idd even in de droger misschien? Ik heb de dekentjes van Jollein en die zijn na het wassen niet veel verandert. Maar wel in de droger geweest.
Als de dekentjes van 100% katoen zijn (is bij Prenatal niet altijd het geval namelijk) dan eerst de deken in een emmer met koud water doen en een tijdje goed vol laten zuigen en dan kletsnat in de wasmachine doen dan blijft ie meestal het mooist. En een rondje door de droger helpt meestal idd ook even om de rulletjes eraf te krijgen.
Als je een superzacht dekentje wilt wat ook zo blijft na het wassen en drogen, dan is die van Vellux wel wat. Ik heb er zo eentje (tweedehands), en ook een katoenen van Prénatal, maar die Vellux is en blijft echt heel zacht.
Ik zat er ook naar te kijken en zulke leuke kleurtjes! Dit zijn gewoon dekentjes voor in het ledikantje toch? En daar kan je dan zo'n lakentje ofzo onder doen? Wij hebben ook een soort van 4 seizoenendekentje besteld. Doe je daar dan een lakentje omheen? (sorry misschien domme vraag maar heb nog geen idee) Ik wil dan zo'n gekleurde nemen en een normaal dekentje.