Hopen!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mientje, 7 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mientje

mientje Lid

3 nov 2006
    6
    0
    0
    duitsland
    Ik heb een vraagje over (hoe moet ikdat zeggen)

5,5 jaar geleden ben ik bevallen van een dochtertje, alleen ze is doodgeboren met 37 weken de placenta had los gelaten zonder een teken te geven. Daarna was ik weer zwanger alleen dat werd een miskraam in 16 weken. daarna een half jaar gewacht en toen weer zwanger alleen deze keer was de doorbloeding van de placenta niet goed( daar hebben ze toen ook naar gekeken, er was iets maar ze zeiden toen niet wat). ons dochtertje is met 29 weken gehaald. haar hartslag zakte telkens weer weg. Zij is nu 4 jaar. En we willen graag nog een kindje erbij. Maar de gyn heeft toen der tijd gezegd dat we 20% kans hadden dat de 40 zwangerschaps week halen. Ik heb bijde keren zwangerschaps vergiftiging gehad, hoge bloeddruk en vocht vasthouden.
    Kan die kans veranderen in de looop van de jaren of is dat voor altijd vast gelegd bij mij. Ik wil zo graag een zwangerschap uitdragen en een normale bevalling doen.
    Weet iemand daar wat voor/van? of tegen te doen.

groetjes anisja

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Anisja,

de kans is inderdaad groot dat je een zwangerschap niet tot het einde zal voldragen. Het ligt maar net aan de oorzaak, maar als ik jouw verhaal zo lees (en je hebt heel wat meegemaakt zeg!) lijkt het me niet aannemelijk dat ook nu de 40 weken zal halen. Omdat het eigenlijk steeds een placenta probleem is geweest kun je er zelf niets aan doen. Wanneer je zou roken, moet je hier in elk geval mee stoppen dan en verder is het een speling van de natuur helaas. Wat ik zou adviseren is wanneer je weer gaat proberen zwanger te worden, eerst een gesprek aan te vragen met je gynaecoloog. Hij kan je precies vertellen wat er voor je aan voorbereiding kan gebeuren en wat voor voorzorgsmaatregelen hij kan nemen. Succes en sterkte

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina