In augustus 2006 hebben we besloten dat we heel graag een kindje willen, wat helaas tot nu toe nog niet is gelukt. Nu is het volgende het geval, ik heb ontslag gekregen bij mijn huidige werkgever (economische omstandigheden). Inmiddels heb ik een andere baan aangeboden gekregen, met direct een contract voor onbepaalde tijd op full time basis. Wij zitten nu met een vreselijk dilemma, wij willen zo graag een kindje, maar ik kan toch straks niet aankomen op m'n werk als ik er net een paar maanden werk dat ik zwanger ben?! Zal me eerst weer moeten bewijzen. Zonder mijn salaris redden we t niet, is ook de bedoeling dat ik blijf werken (part time) als we kindje mogen krijgen. Maar aan de andere kant, zet je gevoelens en plannen maar eens op zij! Wie weet duurt het nog wel een hele tijd voordat ik zwanger ben. Iemand ervaring met zo'n situatie?
meid, ik zou zeggen ga er gewoon voor want je leeftijd gaat verder en dat kan je nooit meer inhalen, ik vind echt je zelf belangrijker dan je werk, jouw dilemma hoe je erover nadenkt begrijp ik heel goed, ik dacht ook altijd zo, maar nu ben ik bijna 40 en ik heb nog steeds geen kindje, daardoor wel een vaste baan maar daar word ik ook niet gelukkig van echt meid, doe het !
Tijdens mijn sollicitatiegesprek wist ik niet dat ik zwanger was. Na 3 weken kwam ik erachter dat ik zwanger was, Ik heb het na 5-6 weken aan mijn werkgever verteld, en ik kreeg hele positieve reacties. Je bent niet eens zwanger en je maakt je al druk.. Meid, dat is niet goed voor je. Werkgevers kunnen je helemaal niks maken als je zwanger bent. Ga gewoon voor deze baan!
gewoon doen, ten eerste krijg je een vast contract dus ik denk dat je iets al goed hebt gedaan, dus dat opnieuw bewijzen lijkt mee te vallen. En die kinderwens die stel je niet uit, als het raak is is het raak, als het niet zo is dan heeft je baas wat langer mazzel. Komt allemaal goed !
Yep gewoon doen.Wie weet wordt je pas na een jaar zwanger, en misschein al na een week. je weet het niet en dus kun je daar geen rekening meehouden. Als je na je zwangerschap gewoon blijft werken, als je je best doet op je werk ook als je zwaner bent, en je hebt een leuk bedrijf met leuke mensen, dan zal het denk ik geen enkel probleem zijn.
als ik jou was zou ik ook gewoon ervoor gaan om zwanger te worden. Wie weet duurt het wel langer bij jou en je hebt voor eeuwig spijt als je er te laat achterkomt dat het bij jou moeilijk lukt. Bovendien, als je zwanger bent duurt het nog wel even voordat je met verlof gaat (wel 8 maanden!) tot die tijd kan je gewoon lekker werken, en jezelf bewijzen in je nieuwe baan.
bedankt voor jullie reacties. We gaan er nog eens goed over nadenken, we gaan komende maanden minder actief (geen ovu.testen, op bepaalde dagen klussen enz.) mee aan de gang en als het dan toch gebeurd zijn we natuurlijk super blij. En verder zien we het wel hoe het loopt. Vind het ook wel belangrijk eerst m'n draai te vinden op m'n nieuwe werk. Maar wie weet duurt het nog wel heel erg lang. En ik zal sowieso m'n best blijven doen op m'n werk, zwanger of niet.
Succes! Prioriteiten stellen is belangrijkste. Voor mij mijn gezien gaat altijd eerst, dan werk. Kinderen kan je helaas niet "bestellen" en met je werk ben je niet "getrouwd".