Gisteravond rijden wij net onze kleine meid achterin naar huis. Wij hebben best wel opvallende sportwagen maar mij man rijd altijd rustig en houd zich altijd aan de snelheid limiet. Net voor onze dorp is lange weg waar je eerst 80 maar tegenwoordig maar 60 mag rijden. Wij rijden dus net 65/70 en dan zien we dat er iemand behoorlijk zit te bumperkleven bij ons, hij had ons gewoon kunnen inhalen omdat de weg voor de rest vrij was. Mij man krijg dan gelijk hoge bloeddruk want stel maar voor dat we plotseling moeten remmen dan bots hij tegen ons terwijl onsmeisje achterin zit. En ja hoor plotseling steekt er kat over mij man op de rem en die auto achter ons zat echt bijna in onze bumper. Ik schrok me rot. Het lijkt me dat dieman ook die kat gezien heeft moeten hebben. Toen heeft meneer ons boos ingehaald en flink afgesneden,is voor ons gaan rijden en trapte paar keer op de rem en is op de rotonde blijven staan. Wij kwamen aanrijden en die man stapt uit zijn auto ,nou mijn man dus ook. Mijn man is echt niet aggresief maar je moet zijn vrouw en kind niet in gevaar brengen want dan krijg je er spijt van. Mijn man is niet de kleinste en zit onder tatoeages dus die man stapte gauw weer in toen hij mijn man op hem zag aankomen haha wat ik nog zo erg vind is dat die man zelf zijn vrouw en 2 kinderen in de auto had. Ik snap wel dat sommige mensen het onnodig vinden om zich aan de snelheid te houden maar haal dan in in plaats van bumper te gaan kleven.
Ja, dat soort figuren snap ik ook nooit helemaal Vorig jaar ging ik de snelweg op. Bochtje en 2 baans. Ik reed rechts en 1 auto links van me. Verderop hoefce hij las in te voegen maar meneer besloot om VOOR de oprit van de snelweg alvast maar naar rechts te gaan. In een bocht en ik kon niet anders dan mn stuur naar rechts gooien. Bijna de hoge wegrand over met een wegwijzer. Ik toeteren en gebaar maken dat hij uit moest kijken. Nou, je wil het niet weten Naast me rijden en gebaren, vervolgens vlak voor me en dan steeds afremmen, me van de baan af proberen te duwen. En ja, vrouw naast hem en 2 kids achterin... Heb op een gegeven moment mn telefoon laten zien en net gedaan lf ik filmde en zn kenteken probeerde te fotograferen. Toen ging hij er ineens heeeeeeeeul hard vandoor. En 1 x een hals die hem bij invoegen ervoor wilde knallen maar wat niet lukte. Bumperkleven, gebaren enz. Was gewoon eng zo dicht hij er op zat.. Bij verkeerslicht ging hij me voorbij en knalde hem ervoor. Licht stond op rood en meneer stapt uit. Intussen had al met mn elleboog de deur dicht geklikt. Hij loopt naar mn auto en ben er met een grote boog omheen gesjeest blijf echt niet wachten op je hoor... Toen haalde hij me we weer in en weer afremmen. Telefoon gepakt en laten zien en net gedaan of ik ging bellen. Meneer was heeel snel weg. Alleen weer stom dat ik niet politie heb gebeld. Maar daar denk je niet aan op zon moment...
Ooh ik heb ook een hekel aan zulke mensen. Ik hou zelf best van een beetje doorrijden.. geen 60/70 waar je 80 mag ofzo. Heb ik ook een hekel aan . Maar als mensen zo raar gaan doen dan denk ik ook van johh doe even normaal! Ik heb ook altijd mn dochter (en de hond) in de auto. (vind trouwens dat sommige oude mensen ook niet meer moeten rijden, is soms ook gewoon gevaarlijk!)
heeeeel herkenbaar dit! Vorige week had ik rijles. Ook een bumperklever achter me. Zó irritant. Gelukkig heb ik een heeeeerlijke droogkloot van een instructeur die dan dus zegt "Toch lastig dat het rempedaal ook aan mijn kantje zit. Krijg toch de neiging even een remingreep uit te voeren nu" Niet gedaan dus maar man man man wat zie ik soms gekke dingen gebeuren zeg! En wat kunnen mensen trouwens snel vergeten dat IEDEREEN het heeft moeten leren en het dus níet helpt om te toeteren als ik per ongeluk mijn motor af laat slaan omdat ik iets niet helemaal goed deed.....
jups, paar maanden geleden toen er sneeuw lag. Wij reden de snelweg af, redelijk rustig en toen sprongen de stoplichten op rood. Dus man gewoon remmen. Achter ons een auto die iets harder reed, keihard in de ankers moest en moest uitwijken om ons niet te raken. En woest dat ze werd. maar ja, dit soort mensen blijven bestaan, ik snap het ook niet.
Meestal zijn het ook de mensen die zelf ongelovelijk fout zitten, die zo kwaad worden. Ik zou dan echt willen dat ik een dashcam had en dat zoiets gebruikt kon worden om dat soort korte loontjes hun rijbewijs af te nemen voorgoed... veel te gevaarlijk op de weg, die gasten zonder zelfbeheersing
hier ooit 1 keer eens, mn vriendin had net haar rijbewijs en ze maakte een foutje met oversteken maar bracht wel niemand in gevaar, een menneke ergerde zich eraan en begon achter ons aan te rijden en hij bleef ons maar volgen en doen, ik uiteindelijk mn vriendin haar pa gebeld, die zei dat we maar naar zijn huis moesten rijden, kwamen we er aan met die gast nog altijd achter ons stond die pa klaar met een baseballknuppel dat menneke was snel weg haha
Ik heb zoiets gelukkig nooit meegemaakt. Wat een gekken!!!Frustrerend dat diw lui mogen rondrijden. En dan met je kindje in de auto.....
Hè gedver, dat er mensen zijn die daadwerkelijk beginnen te pesten bij de weg, daar word ik toch wel naar van.... Heb helaas wel ervaring met bumperklevers, ben het afgelopen jaar twee keer van achter aan gereden door mensen die dus te dicht op me zaten en zo op me knalden terwijl ik remde. Heb er gelukkig niets aan overgehouden, behalve een vreselijke tic om iedere keer in m'n spiegel te kijken bij het remmen...
Er zijn soms van die dagen... Vandaag was het ook 'nationale-gekken-op-de-weg-dag' Er werd al gewaarschuwd dat het druk op weg zou zijn en blijkbaar worden mensen dan opgefokt. Achter ons zat een gassie zich zo op te winden dat het lachwekkend was. Oh en bij bumperklevers ga ik langzamer rijden, dan gaan ze me maar voorbij hoor, beter dat dan een aanrijding met vijf kinderen in de auto. Ik ben zelf wel een doorrijder dus rij nooit o der de snelheid (behalve op de snelweg maar daar is ruimte zat om in te halen en in het noorden ook lekker rustig meestal dus uit besparing rij ik 110 ipv 130)
Zeker is dat normaal om te doen, ik zit alleen nog maar angstvallig in de spiegel te kijken of diegene achter me wel remt ipv voor me te kijken, vandaar dat ik het een tic noem.
Heel herkenbaar allemaal. Heb zelf ook al wat nare ervaringen gehad. Ik ben 1,5 jaar geleden van achter aangereden. De bestuurster en haar bijrijdster vonden dat het mijn schuld was: ik remde te hard.... Ondertussen heb ik nog steeds regelmatig last van m'n nek/bovenrugspieren. En een paar maanden terug een vrachtauto met dubbele aanhanger die besloot te gaan inhalen. Alleen jammer dat ik al links van hem reed, precies tussen de 2 aanhangers. Kon van 120 vol in de rem, gelukkig zat er niks kort achter me want naar links kon niet. Ben bij de eerste de beste parkeerplaats gestopt en heb eerst 10 minuten m'n hartslag normaal proberen te krijgen.
Sommige zijn echt een gevaar op de weg. Ineens pats boem stil gaan staan om iemand af te zetten, zodat je bijna daar bijna op de achterbank zit. En dan boos worden Of op een rotonde vooral niet knipperen, zodat iedereen lekker onnodig staat te wachten. Of wel knipperen en doorrijden, gebeurd ook regelmatig. Of dat irritante gedrag op parkeerplaatsen... Nee, autorijden is niet goed voor m'n hart
Ik ben een paar jaar geleden met 120 km/uur van de snelweg geramt door een bumperklever. Het ding dat me gered heeft was dat het regende (gaan mensen ook raar van doen) en dat ik bleef glijden ipv over de kop gaan. 5 auto's uiteindelijk bij betrokken omdat meneer te laat van huis was vertrokken.......en wilde mij ook nog de schuld geven dat ik hem afsneed. Terwijl mijn rechter achterhelft van auto duidelijk geraakt was. Als ik hem gesneden zou hebben had mijn linkerkant geraakt moeten zijn in dit geval. Nog steeds last van, 2 nekwervels zwaar beschadigd (en had er al 2 beschadigd dus gaat lekker), maar goed ik leef nog.....
Nou echt waar gisteren weer...staan we bij de stoplichten te wachten,komt er jonge gast naast ons staan die wilde racen. Mijn man is geen 18 meer dus ga zeker er niet op in. Nou die jonge wilde het niet laten er reed precies net zo snel als ons. Uiteindelijk was mijn man het zat en heeft wel ff gas gegeven,niet ee ns snel gereden maar snel opgetrokken en dan bleef die jongen achter ons rijden haha volgens mij had hij niet in de gaten dat onze auto bak vermogen heeft
Leuk is dat he? Wij hadden ookeen keer zo'n jochie. De hele tijd bumperkleven en bij het stoplicht naast ons staan en steeds gasgeven. Toen het licht op groen sprong kwam ie er snel genoeg achter dat onze auto toch iets meer vermogen had
Ik heb standaard mijn telefoon op de stoel liggen zodat ik een mooie foto/film kan maken als iemand irritant doet. Helpt tot nu toe altijd goed
Ik reed op een voorrangsweg en een oudere man kwam van een zij weg. Het was bijna een aanrijding. Allebei even stoppen om te kijken of er schade was etc. Die man vond het mijn schuld, omdat oudere mensen voor mochten in het verkeer volgens hem. Toen heb ik gevraagd waar er dan een bord staat met dat oudere mensen voorrang hebben? Ik heb uitgelegd dat ik op de voorrangsweg reed en hij van een zijweg kwam met haaientanden naar zijn kant toe gericht. Dat dat betekent dat hij voorrang moest verlenen en maar boos worden.