Na verlof niet terug mogen komen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door chantal84, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hey meiden,

heeft iemand ervaring met het volgende? Vandaag een gesprek gehad met mijn leidinggevende betreffende mijn zwangerschap / verlof e.d. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik na mijn verlof niet terug mag komen in hetzelfde filliaal maar dat ik overgeplaatst ga worden naar een ander filliaal.

Mag dit zomaar??

2. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Hoi Chantal,

Is er ook gezegd wat de reden is dat je niet terug mag komen? En waarom kan dit dan wel in het andere filiaal? Is dit veel verder reizen of juist niet?
    Haha wat een hoop vragen, maar ben wel benieuwd wat hier de reden van is namelijk.

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    In mijn filliaal moeten ze minimaal 3fte hebben en op het moment dat ik als part-timer terugkom komen ze 14 uren tekort aan personeel...

Ik weet ook nog niet naar welk filliaal ik toe zou moeten.. Het kan pas zijn dat ik dit pas in mijn verlof hoor... Maar het is zowieso verder rijden. (ik woon en werk nu in dezelfde plaats) Ze gaan in mijn verlof kijken waar een plekje is...

Baal hier bijhoorlijk van omdat ik juist vorig jaar ben gemuteerd naar deze winkel omdat ik in een andere winkel niet op mijn gemak zat en juist dichter bij huis wilde gaan werken...

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Volgens mij mogen ze je echt niet zomaar op straat zetten. En moeten ze je sowieso iets anders bieden. Maar dan wel iets reƫels. Dus geen baan 150 km verderop, ofzo.

Laat je goed informeren en ga niet zomaar ergens mee akkoord!
    Val je niet onder een CAO? Check dat even anders!

5. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Vaak staat er wel in je contract dat de werkgever je mag overplaatsen wanneer dit voor het bedrijf nodig is. net zoals ze je andere werkzaamheden mogen laten doen wanneer dit noodzakelijk zou zijn..

Wanneer er 3 ft-ers nodig zijn in "jouw" filiaal en jij komt niet fulltime terug dan zou de werkgever dus in zijn recht staan..

Kijk je contract ff na en ook de cao..ontslaan mag idd niet bij vast dienstverband.. loopt je tijdelijke contract toevallig af in je zwangerschap of je verlof dan is het pure pech..en kun je idd maar zo je baan kwijt raken..

Kan me voorstellen dat je hier neit op zit te wachten zeg..zeker niet als je het op je plek naar je zin hebt..geef iig duidelijk je wensen aan en kom wanneer je zelf andere oplossingen ziet om toch te kunnen blijven deze duidelijk aan.. misschien doen ze er iets mee..

Succes...

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Een oplossing zou toch kunnen zijn dat ze er een andere parttimer bij zoeken? Om die 14 uur op te vullen. Op die manier hebben ze ook 3fte.

7. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    We hebben een vacaturestop, dus er mogen geen mensen meer aangenomen worden... Das wel jammer. Maar ben bang dat er niks anders op zit..

8. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Je werkgever is verplicht om jou je oude baan terug te geven na je verlof. Ik weet alleen niet hoe de regels zijn als je dus minder gaat werken. Ik zou sowieso niet direct akkoord gaan en je eerst bij de vakbond e/o rechtsbijstand laten informeren hierover.

Deel Deze Pagina