Ik zou het persoonlijk niet doen, sowieso niet iets dat bij de Chinees vandaan komt. Ik ben misschien achterdochtig, maar je weet nooit wat voor troep ze er doorheen gooien. Grote kans ook dat er ook vetsin, in zit, smaakversterker. Vind ik 8 maanden nog wat jong om dat te geven.
Als je kind normaal ook gewoon een warme hap krijgt, dan zou ik niet weten wat eten van de Chinees anders maakt. Wat betreft de smaakversterkers: dat is tegenwoordig bijna niet meer weg te denken, dus wat mij betreft ook geen argument. Ik zou het gewoon doen. Misschien wel de verhouding wat anders dan ik zelf zou eten. Dus relatief meer bami/nasi en minder foe yong hai. Zelf kook ik op die leeftijd alleen wel zoutloos, maar ook dat zal voor een keer geen ramp zijn denk ik.
Ik ook niet. T zit vaak in van die gaarbakken en wordt vaak opgewarmd. Ik zou het er niet op durven gokken en zeker niet op die leeftijd.
Mijn zoon wel gedaan.. dat ei vond hij erg lekker! Voor 2 wkn terug nogmaals gedaan hij is ondertussen 1 jr.. maar destijds ook meegenomem!
Ik vraag me af waarom je zo'n kleintje al zo vroeg aan dat bewerkte eten wilt blootstellen... Er komen nog zoveel jaren dat ze het kunnen eten. Waarom geen goede start met gezonde pure voeding?
Het kan. alleen moet je, zoals genoemd, er rekening mee houden dat het bewerkt is en er natuurlijk een lading zout in gegoten is. maar zoals mijn ouders al tijd zeggen 'ja maar jij kreeg het ook, en je bent er ook al 26 mee geworden'. of het daarom, ik jouw ogen, verstandig is, is overigens een geheel andere vraag. met een hapje laten proeven is, naar mijn mening, niks mis mee maar zou het zelf niet als maaltijd aanbieden.
ik had het idd ook niet gedaan. Alleen al niet omdat het erg zout is en dat vind ik zeker onder 1 jaar helemaal niks. Zelf voegen wij helemaal geen zout toe aan het eten, ook niet door pakjes ofzo, maar vanaf een jaar een keer een paar hapjes van de chinees moet kunnen denk ik, maar zeker niet met 8 maanden.
Mijn kinderen eten/aten normaal altijd gezond en verantwoord en zo. Ik zou het voor die twee keer per jaar dat we bij de Chinees komen geen probleem vinden als een kindje van 8 maanden dan voor één keer wat witte rijst met foe yong hai zou eten. Dat daarna weer verantwoord, niets aan de hand. Qua voedselveiligheid.. Als je dat niet vertrouwd, waarom eet je er zelf dan????
Toevallig vroeg ik het me afgelopen week ook af, omdat wij met de kerst ook chinees zouden eten met de familie. Ik heb mijn zoontje gewoon eerst een potje gegeven en toen wij aan tafel gingen en chinees gingen eten, heb ik hem gewoon wat sliertjes bami gegeven, wat hij erg lekker vond en waarmee hij de grootste schik had. Zo had hij toch het idee dat hij erbij hoorde. Moet zeggen dat ik de bijgerechten nog niet gedaan heb, omdat ik bang was dat dat te zout zou zijn.