Hoi allemaal, Mijn zoontje van 21 maanden wil geen schoenen aan. Hij heeft altijd al een hekel gehad aan iets aan z'n voeten. Het enige wat ik op dit moment bij hem aankrijg zijn slofjes van aapie. Dit is in huis geen probleem daar heeft ie meestal slofjes aan of blote voetjes maar voor buiten vind ik het wel erg koud. Zijn voetjes voelen dan ook koud aan. Ik heb veel schoentjes geprobeerd maar niks wil hij aan, dan gaat hij huilen, roept uit uit, en verdomd het om te lopen. Herkenbaar voor iemand? Gaat dit vanzelf over? Of andere tips?
Dl (18 mndn) wilde ook niks aan, ook geen sokken. Alleen maar een bepaald slofje. Toch hebben we vandaag schoenen gekocht! En lijkt erop dat ze die niet meer uit wil doen Heb haar gisteren verteld dat we schoenen moeten kopen omdat ze anders niet kan voetballen en op straat lopen etc. Ze vond de winkels heel interssant, en alle schoenen. Dat heeft geholpen, ze denkt nu dat schoenen heel cool zijn...(en de hond schrikt zich rot als ze er aan komt, dat bevalt haar ook wel )
ik snap het niet helemaal, je zoon is 21 maanden, begint zijn eigen wil te ontwikkelen en gek te worden op het woord nee. Je zult gewoon door moeten zetten. Hij is 21 maanden en je kunt naar hem luisteren maar jij bent de moeder dus hij zal ze wel aanmoeten. Als je nu al toegeeft wat moet je dan gaan doen als hij straks op alles nee zegt. Ik zou zeggen gewoon schoenen aan en klaar, wil die niet lopen prima blijft ie toch zitten??? Snap het probleem niet helemaal. Wat ik wel zou doen is zijn voet laten nameten voor hetzelfde geld zitten de schoenen te krap, gebeurd vaker dan je denkt.
dit dus. Hier ook een sterk willetje als het om haar jas gaat. Ze wil liever een dun roze jasje aan. Prima in de auto, maar niet als het echt koud is. Madam mag een hoop, maar bij dit soort dingen gaat ze in de houdgreep en heeft ze niks te willen hoor. Als ze niet wil lopen prima, maar dan gaat ze in de buggy. Ga haar niet dragen. Dat doet opa dus wel, tot ergernis van oma. 😉 Maar nu weet ze wel hoe ver ze kan gaan bij wie.. Jij bent de ouder en over bepaalde dingen wil ik compromissen sluiten, maar over andere dingen niet. Jammer dan voor haar.
Ik zou het juist omdraaien. Ik ga geen gevecht maken van wel of geen jas aan. Mag je lekker zelf weten. Maar daarna ook niet klagen dat je het koud hebt. Zo is mijn dochter eens midden in de winter meegegaan naar de supermarkt op blote voeten (!) Omdat ze perse geen schoenen aanwilde. Prima kind, ga jij lekker op je blote voeten. Halverwege vond ze het toch niet zo'n goed idee meer. (Ik had natuurlijk sokken en schoenen in mn tas.) Maar daarna nooit meer gezeur over schoenen.
Precies, ik snap het probleem niet. Jij bent toch de baas? Dochterlief kan op haar kop gaan staan en de buurt bij elkaar gillen, maar als wij vinden dat iets echt moet dan gebeurt het ook. Denk tandenpoetsen, verschonen, welke jas, etc.
Mee eens. Dochter heeft bij mij maar te luisteren. Ik ga niet in discussie met haar. Wil ze geen schoenen aan? Prima, blijft ze zitten. Hier vaak drama dat ze niet aangekleed wilt worden, helemaal goed, maar dan blijft ze in bed.
Ik heb schoenen met lampjes in de zool de lampjes gaan alleen als hij loopt hij wil ze super graag aan en loopt dan de hele tijd. Wie weet zoiets handig voor je
Mijj dochter is 2 maar die krijgt echt schoenen aan! Prima voor een 4 jarige maar ik vind persoonlijk dat je ze ook tegen bepaalde dingen moet beschermen.
Op een jonge leeftijd zou ik nog niet zeggen ga maar op blote voeten mee ofzo, een kind overziet dat nog niet en zou ik inderdaad " de baas" zijn, Bij mijn oudste twee werk ik anders, als hun de schoenen niet aan willen wat ze prima zelf kunnen dan niet, ik zorg er voor dat ze half 9 op school zijn met of zonder schoenen en dat weten ze.
Ik ga om schoenen echt geen ruzie maken met de kinderen, een jas, ja dat is om te voorkomen dat je kou vat. Maar wollen sokken in leren slofjes, daar hoef je toch geen baas om te spelen? Zoon wilt vaak crocs aan, gaat weleens op pantoffels mee naar school z'n zus ophalen. Reëel gezien, hoeveel loopt je 21maander buiten? De meesten zitten nog in de wagen, Draagdoek, fietsstoel toch? Ik kijk naar de behoeften en noodzaak van dingen. Jas; ja! Tanden poetsen; ja! Schoenen of sloffen? In je prinsessen jurk naar dansles? Prima!
Ja en daardoor weten ze dus dat als ze goed genoeg drammen ze geen schoenen aanhoeven Onze dochter van 17 maanden loopt zelf naar school en weer terug die loopt zelf in het dorp en zit maar weinig in de wandelwagen Schoenen hoort nu eenmaal of ze het leuk vind of niet Pantoffels aan in de wandelwagen onder de voetenzak vind ik geen probleem pantoffels aan op de fiets dat iedereen dat Ziet nee pantoffels zijn iets voor thuis of als het regent buiten voor op school zodat de school niet vies word maar niet voor op de fiets en dat vind ik dat kinderen ( mjjn kinderen) dat ook best mogen weten maar Ik ben daar gewoon anders in, als baby zijnde hadden al kleren en pyjama en waar ze in geslapen hadden gingen ze niet mee de dag door dan kregen ze wat anders aan, Mijn middelste dochter gaat ook rustig mee in de prinsessen jurk naar opa en oma en soms in het dorp en loopt daarbij met de jurk op straat en dat vind ik echt geen probleem maar niet elke keer en dat moet ze ook weten want anders heb je elke keer gedram en gezeur tot het haar lukt, ik pas daar voor Maar super natuurlijk dat het bij jou werkt ! Ik zou daaar hier werkt dat niet