anderen om je heen OOK zwanger, niet leuk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suusje1, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Tja, ik vind het ook juist geweldig dat een vriendin van me ook bijna even lang zwanger is als ik. Heerlijk samen kletsen, en straks kunnen de kindjes samen spelen. Het komt op mij echt als jaloezie op, dat je de aandacht niet wil delen. Zullen de hormonen wel zijn :).

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik herken het wel hoor ts.. Mijn broer en schoonzusje hadden 2 kids en nee zouden niet meer voor een derde gaan want ze was het zwnger zijn zat.. in augustus vertelde wij dat we zwanger waren.. en toen was het ooh wat leuk ja wij gaan niet meer voor een derde.. Vervolgens maakte wij indecember bekend dat we een meisje kregen.. (hun hebben 2 jongens) toen kregen we een hele aparte reactie.. waaronder tja dat kan he.. juist ja.. vervolgens nog geen 3 maanden later was madam ook zwanger.. Raar he.. Ze hebben nu ook een meisje erbij en oh wat was ze trots want HUN kregen een meisje.. grmblll en hun waren geweldig.. Maar goed ik herken het dus heeeeeulll erg..

3. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wauw lees eerst alles maar eens want het heeft, bij mij althans, helemaal niets met jaloezie te maken!

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hahaha, ik kan me er wel iets bij voorstellen, zwanger zijn is toch heel speciaal! En dan wil je daarmee ook wel in de belangstelling staan.

Ik heb het zelf niet. Omdat ik jong moeder werd was er nooit iemand om mij heen die ook zwanger was of een kindje kreeg... pas de laatste jaren komen er ook kindjes bij.

5. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Nee het is idd geen jaloezie. Natuurlijk geef ik toe dat ik graag alle aandacht alleen had gehad, eerlijk is eerlijk. Het is heel speciaal om een kindje te krijgen! Maar dat was bij mij niet het belangrijkste punt... Het was de wedstrijd die mijn schoonmoeder er van maakte die het 'samen zwanger zijn' tot een nare tijd maakte. Maar ach... die hormonen maken ons helemaal gek :p Ik trek me er dit keer weinig van aan! Het scheelt ook wel dat de uitgerekende data nogal uit elkaar liggen dit keer.

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik ben samen met mijn s-zusje zwanger, zij is 1,5 week eerder uitgerekend. We wonen niet bij elkaar in de buurt maar vinden het wel heel leuk.
    Het enige wat ik absoluut niet leuk vind is dat mijn schoonouders onze zwangerschappen gaan vergelijken, ik moest met 25 weken stoppen met werken ivm veel harde buiken en zij heeft tot week 36 doorgewerkt (we werken allebei in de horeca) en ik heb het gevoel dat mijn schoonouders me een aanstelster vinden en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.
    Ik trek me er niet veel van aan maar als je constant vergeleken wordt met de andere schoondochter die ook zwanger is, dat is niet altijd even leuk.

Ik kan het dus wel een beetje begrijpen ;)

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Whaha wat een heerlijk topic... nou ik zal je wat vertellen!!!!

Wij zitten al jaren bij de scouting (niet echt blousjes dasjes werk maar meer gezellig biertje drinken en kinderen vermaken)
    Nou had het bedacht ik was de eerste van de groep!!

GVD tussen mijn 6 en 8 weken kwamen 3 andere stellen vertellen dat ze zwanger waren.... dit moest mijn moment zijn!!!!

GRRR.... nou misschien is het straks voor mensen toch wel bijzonder omdat ik wel echt de jongste ben. Ben 24 en de rest is boven de 30 dus veel voorspelbaarder dan wij... maar toch!!

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Klinkt als een gevalletje hormonen :)

Het lijkt mij juist leuk, ik ben "alleen" zwanger, en het lijkt me juist hartstikke fijn om iemand te hebben die in dezelfde situatie zit! En ook leuk als jullie kindjes geboren zijn om dan wat met elkaar op te trekken, heb je gelijk al 2 vriendjes geregeld. Probeer het positief te zien joh, jouw kindje wordt toch de allerleukste ;)

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Oke, dit snap ik dus wel... Lijkt me inderdaad op zijn minst een beetje een ongemakkelijke situatie, en je wilt toch inderdaad ook dat het opa worden op zich al een belevenis is, da's nu automatisch wat minder... Maar goed, ook hier maar proberen de positieve kant te zien, jouw kleintje heeft straks waarschijnlijk wel een hele goede band met zijn oom/tante ;)

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Haha tuurlijk zijn t hormonen gezond kindje is t belangrijkste

11. linde90

linde90 Niet meer actief

Nee herken het absoluut niet.
    Zou het juist fijn vinden als er meer zwanger zouden zijn in mijn omgeving....

12. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL

Waarom hormonen? En wat bedoel je in het kader van dit topic een gezond kindje is 't belangrijkst?

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.294
    113
    Centrum België
    Herken het totaal niet... Vorige keer was ik samen met m'n schoonzusje zwanger (5 weekjes verschil) en samen met 3 collega's.

Deze keer zijn er 2 collega's die elk moment kunnen bevallen en is er eentje 2 weken verder dan ik en een buurvrouw is 3 maanden verder. Vind het enkel maar super!

14. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik vind het alleen maar leuk dat er nog een paar in mijn omgeving zwanger zijn! anders voel je je zo alleen en kun je niet lekker eindeloos kleppen over alle leuke en minder leuke kanten van het zwanger zijn. ja met (schoon)moeders voor wie het al 30 jaar geleden is;)
    jammer dat je je zo voelt! ik zou toch proberen om me erover heen te zetten, want je wil toch ook dat mensen jouw zwangerschap bijzonder vinden? nou als jij het niet leuk vindt dat anderen zwanger zijn en zelfs boos kan worden erom voelen hun dat ook lijkt me.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nee ik herken het ook niet, hier in de straat ook 3 zwanger en allemaal rond dezelfde tijd, hooguit een maand er tussen maar dat lijkt me juist gezellig..als ze dan lekker buiten kunnen spelen en misschien iets voor elkaar kunnen betekenen?
    Ik vind het juist heeel jammer dat er verder in mn omgeving niemand zwanger is of een kinderwens heeft, ik kan er met verder niemand over praten zelfs niet met vriendinnen en dat irriteert mij juist enorm.

16. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ja klinkt als hormoontjes!!wordt minder hoor!!ik heb het ook wel een beetje gehad en vooral bij bepaalde personen!!Nu helemaal niet meer ben ik blij dat we samen de laatste loodjes doen!!

Succes

17. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Nee herken het absoluut niet.
    Ik zou juist heeeeeeeeeeel erg blij zijn;)

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nu ik t zo nalees snap ik je vraag! Maar is geheel persoonlijk bij mij zijn t hormonen en kvind dat ik me niet zo druk mag maken om kleine dingen! Dus zegt niks over andere :)y

19. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Ik snap het helemaal!

Bij mijn vorige zwangerschap liep ik 2 weken voor mijn zusje.
    Alles moest bij haar groter, duurder ect.. dan bij ons. Doodmoe werd ik ervan!
    En toen met de 20w echo kregen ze te horen dat t kindje een hazelip heeft(had).
    Absoluut allemaal heel erg maar dit gaf ook een.schaduw op mijn zwangerschap.
    Terwijl ons kindje helemaal gezond was kreeg ik continu te horen en hoe is het met...? En mijn moeder ging hier vrolijk in mee want bij haar is het wel zo erg blabla.. Echt vreselijk! En ik mocht niet zeuren toen ik met 30 weken in de.ziektewet moest vanwege harde buiken..Als ik er nu weer aan denk schieten de tranen weer in mijn ogen.

Nu kunnen mijn zusje en ik gelukkig over alles praten en vinden we het allebei fijn om.te horen hoe de ander sommige dingen doet. En ik denk dat t scheelt dat het een jongen en een meisje is. Ze zijn echt totaal verschillende types.

Mijn andere zusje is nu ook pril zwanger en loopt 2 weken op mij voor. Gelukkig is zijn niet van de strijd en is het voor haar, haar eerste kindje. Ik ben heel benieuwd hoe dat deze keer gaat verlopen. Ik zie en spreek haar wel minder vaak als mijn andere zusje dus we gaan het weer beleven!

Daarom vind ik zp heel erg fijn. Niemand oordeelt hier over je 'achtergrond'!

Liefs bloempjuh xxxn

20. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mis juist mensen die gelijk met mij zwanger zijn. In ieder geval mensen die ik goed ken. Waar ik niets mee heb zijn die opmerkingen:
    ¨Weet je wie er ook zwanger is (de zus van die kennis etc...) en de baby daar groeit minder hard/ die persoon heeft een grotere buik dan jij etc.¨

Terwijl ik dan zo iets heb, ik heb die persoon maar 1 of 2 keer in mijn leven gesproken. Leuk voor die persoon maar ik ken haar niet.

Deel Deze Pagina