Ik herken dit gevoel totaal niet. Een vriendin van mij is ook bezig met zwanger worden en ik zou het GEWELDIG vinden als zij het ook was. Samen lekker de hele dag over niets anders hebben dan de zwangerschap
Mijn zusje is ook zwanger, nog geen maand later uitgerekend, Tijdens mijn zwangerschap hoor ik dat de vriendinnen van mijn 2 exen ook zwanger zijn.. Leuk toch? Iedereen in een blije situatie!! Aandacht, tsja die krijg je toch wel genoeg en ik hoef echt niet continu aandacht voor mijn baby, ik ben er zelf ook nog!! Voor onderlinge strijd ben ik ook niet bang, ik ben dan ook niet zo gevoelig voor kritieken van anderen. Daarnaast weet ik het zelf goed voor elkaar te hebben en doe ik het graag op mijn eigen manier. Waar ik meer een 'probleem' mee heb is dat familie van vriends kant allemaal al oudere kinderen hebben en ik totaal geen ervaring heb, ik heb nog nooit een luier verschoond bijvoorbeeld en hoe krijg ik in hemelsnaam zo'n kleintje aangekleed hahaha.. Daar zou ik me misschien nog wel eens onzeker bij kunnen gaan voelen.. Geniet lekker van je zwangerschap en ook van het feit dat anderen dit geluk mee mogen maken. En anders kan je jezelf nog altijd bedenken hoe jij je zou voelen als dit gevoel andersom (dus naar jou) was geweest..
Ow ja, in sommige gevallen kan het inderdaad heet erg vervelend zijn, zoals in het voorbeeld met het hazenlipje en de onderlinge strijd.. Zo jammer! Maar dat zegt dan meer over een ander en geniet lekker van je eigen ding!
Ik denk dat het gewoon lijkt alsof ze je na-apen. Lijkt me inderdaad sterk dat ze zwanger zijn, omdat jij het ook bent. Mocht het wel zo zijn, zou ik me daar dan niet teveel van aantrekken en concentreer je liever op je eigen kindje ipv. je op te fokken over iets, wat er wss toch niet is. Zij zullen straks zelf hun kindje op moeten voeden, toch? Maak je niet te druk, is nooit goed
Als jij zoveel moeite hebt om die aandacht te delen, denk ik dat JIJ ook vooral er ee strijd van maakt. Ik zou dat totaal niet hebben, liep bij Thirza tegelijk op met 'm'n schoonzusje en dat was hardstikke leuk! Gaf een extra band en we konden van alles en nog wat uitwisselen. Enige nadeel was dat het wel erg spannend was of de beiden kruimels niet op dezelfde dag geboren zouden gaan worden, (we wonen ruim 200 km uit elkaar en dat was voor mijn ouders dus erg lastig geweest naar wie ze dan toe zouden gaan), maar uiteindelijk zijn we met 6 dagen verschil bevallen. Zij hadden trouwens, op 1 letter na, dezelfde naam voor hun zoon, als die ik voor een jongen zou hebben gekozen, dus 't was maar goed dat wij een meid kregen! Volgende keer ga ik in zo'n geval even initialen uitwisselen.....
Ik vind het helemaal niet erg als iemand anders ook zwanger is. In mijn familie zijn er ook 2 vrouwen zwanger, met de ene verschillen we 2 weken!! Ik vind het hartstikke leuk, omdat ik weet hoe gewenst het kindje bij hun was.
Ik herken je gevoel voor een klein deel. Ik ben samen zwanger met mijn zus.. Ze is een kleine 2 weken verder dan mij.. Totaal geen probleem hoor, hartstikke gezellig en kunnen uren keuvelen over zwanger zijn en baby's.. We bellen regelmatig dus wat dat betreft zit het helemaal goed.. Alleen de reacties zijn vaak wat minder.. ik quote (familie): 'Jaaaa, maar jouw zwangerschap is toch minder bijzonder omdat jij het al eens hebt meegemaakt en het voor haar (zus) niet vanzelfsprekend was.. ' Kloink.. Onze tweede spruit is dus niet bijzonder.. 'Jaaaa maar eerst komt je zus en dan jij pas' Als ik ergens ben word er uit beleefdheid gevraagd hoe het is maar wordt er geen aandacht aan de zwangerschap besteed.. Prima hoor, het hoeft natuurlijk niet altijd daar over te gaan, maar er wordt met geen woord over gerept.. Maar ooooh zodra mijn zus binnen komt is het alleen maar zwanger dit en zwanger dat.. Maar niet tegen mij hoor.. Dat ik ook zwanger ben is totaal niet belangrijk Ik word door de familie ook niet gebeld hoe het is, wat bij mijn zus wel gebeurd.. Bij mijn eerst deed ook bijna niemand dat hoor.. Het lijkt wel alsof het bij mij niks voorstelt en daar baal ik zo ontzettend van Nogmaals, het heeft niks met mn zus zelf te maken hoor.. we hebben een goede band en die word nu alleen maar sterker.. Alleen de reacties en opmerkingen van mn familie komt me mn strot uit