Ik hoor een hoop mensen zeggen dat hun kindje ineens doorsliep, wat ik me dan afvraag hebben kindjes dan ineens geen nacht voeding meer nodig?? Worden ze dan gewoon niet meer wakker van de honger als ze iets ouder zijn? Mijn zoontje komt altijd om 4 uur meestal stipt ook nog!! En dan heeft hij al behoorlijke honger dus ik denk dan: waarom heeft hij dat op een gegeven moment niet meer nodig?? Hoe zit dat eigenlijk??
Tja, goeie vraag eigenlijk. Hier had Kyra gewoon opeens geen fles meer nodig 's nachts. En dat kwam gewoon opeens (ze was toen 4 weken). En overdag kwam ze wel echt nog elke 3 uur. En dan moest je ook echt opschieten met de fles, anders was het echt krijsen. Maar 's nachts kon ze rustig 7 uur zonder fles. Wel apart als je erover nadenkt.
hoe ouder ze worden, des te meer ( tot een bepaalde grens natuurlijk) er overdag in de fles mag. Des te minder het hongergevoel 's nachts wordt. mijn zoontje sliep met 9 weken door, hij schoof steeds een beetje op qua tijd. Nu slaapt hij met gemak tot 8.15 uur.
Toen mijn zoontje 2 weken oud was gaf ik daarvoor ook steeds een nachtvoeding. Op een nacht ging hij weer eens huilen en ik dacht laat ik eerst eens proberen een speentje te geven ipv een fles. Dus hup die speen erin en ja hoor verder slapen. Dat heb ik een paar nachten zo vol gehouden en na een paar dagen kwam hij snachts ook niet meer.
Sem kwam ook altijd standaard om 03.00 uur in de nacht...op een gegeven moment verschoof deze tijd naar 04.00, toen weer 05.00 en zo werd het steeds wat later. Nu is het zo dat ie doorslaapt van 23.00 tot een uur of 08.00 's morgens. De eerste keer dat ie 's nachts niet meer voor een voeding kwam was moeders wakker en kind sliep door
Overdag geef je op een gegeven moment steeds grotere flessen met meer tijd ertussen. De voedingstijden snachts schoven hier steeds verder op: eerst was het 3 uur, later 4 uur, toen heeeeeeeel lang steeds wakker rond 6 uur en dat verschoof langzaam naar 7 uur (toen was hij ca 3 maanden). Nu is het tussen 7 en 8.
Nou, als ik jullie zo hoor (een kind van twee weken speentjes geven en een kind van 3 maanden dat heeeeel lang (?) 's nachts om 6 uur kwam (nee ik bedoel het niet rot)) dan is mijn zoontje een uitzondering. Die komt nu sinds een maand om 4 uur 's nachts... Daarvoor kwam hij 2, 3 of 4 keer voor een voeding. Maar ik geef dan ook borstvoeding. Hij heeft 3 keer doorgeslapen, verder niet. Inmiddels maak ik me er niet zo druk om, maar als ik dit dan lees ben ik wel een beetje jaloers
Mijn zoon kwam ook heel erg vaak in de nacht , soms wel om de 2 uur!!! Gaf toen bv, Sinds hij 2,5 maand oud was ging ik bv en kv geven en sinds 3 maanden kwam hij ineens niet meer in de nacht. Hij kan dan makkelijk van 23:00 tot 8 uur slapen, heeerlijk Maar ging ook ineens van de 1 op de andere dag
Om een paar redenen: - de voedingen overdag nemen in hoeveelheid toe - het lichaam kan beter reguleren (zaken als suikergehalte e.d.) - het lichaam reageert minder instinctief (regelmatig eten want stel dat je nooit meer te eten krijgt...) en gaat beter luisteren naar het daadwerkelijke hongergevoel. etc Mijn zoontje is trouwens met 6,5 week op volledige borstvoeding gaan doorslapen van 23:30 tot 8:00 (23:00 laatste voeding). Het kan dus ook op bv hoor
Mijn dochter Tess kreeg met 9 weken in de gaten dat ze eigenlijk helemaal geen honger had 's-nachts en kwam van de ene op andere dag niet meer voor de fles. Ze slaapt sinds die tijd van 19:00 tot 07:30 en overdag krijgt ze dan 5x150cc en ze doet het er perfect op!
meestal verschuiven de voedingen en kunnen ze s nachts zonder. Sommige mensen vinden geen nachtvoeding maar misschien wel 1 of 2x per nacht even wakker ook doorslapen. Het is maar net hoe het uitgelegd word. Emma is al een tijd geen voedig nodig in dat opzicht slaapt ze door. Ze word alleen wel een paar keer even wakker s nachts. Maar het gaat meestal niet van het een op andere moment hoor. Je verschuift meestal wat omdat je kindje meer drinkt in een fles en ze minder vaak een voeding nodig zijn. Maar het verschilt heel erg per kind hoe snel ze zonder kunnen
Ok nou begrijp ik het iets meer, ik vond het zo vreemd... Mijn zoontje komt de laatste 2 weken stipt om 4 uur(1 keer om half 6) en de week er voor was het meer tegen 5 uur. Opzich prima hoor maar ga weer bijna aan de slag dus het zou best lekker zijn als ie het iets zou verschuiven, maar ik heb al begrepen dat je het niet kan dwingen. Wel zit ik te denken om de laatste fles half 11 te doen ipv 11 uur, of zou hij dan ook de nachten verschuiven??
ja begrijpelijk dat het makkelijk zijn als hij het zou verschuiven. Word hij wakker voor de voeding van half 11? Zo nee dan zou je het een half uurtje kunnen proberen te verschuiven en kijken wat er gebeurd. geef het wel een paar dagen om hem weer te laen wennen en kijken of hij het opschuift. Als hij wel wakker word word het lijkt me moeilijk
Nou ben gister eerst eens begonnen met een kwartier eerder de fles geven dus om 22.45 uur. Want ik moest hem idd altijd om 23.00 uur wakker maken voor de fles. Vannacht oon 4.55 uur hoorde ik hem pruttelen en het stopte ineens daarna hoorde ik hem om 5.45 uur weer dus ben ik een flesgaan maken maar toen ik boven kwam sliep hij eigenlijk al weer half. Wel een fles gegeven, want hij werd wel een beetje wakker toen hij me hoorde. Maar ik was wel blij natuurlijk. Ik ga nu de rest van de week om 22.45 uur zijn fles geven en dan van het weekend om 22.30 uur. Eens kijken hoe dat gaat....
Hoi, ik moet zeggen dat er bij mij echt geen patroon te ontdekken valt in die nachtvoeding hoor! We hebben ons zoontje een paar weken tegen 23u zijn fles gegeven (wakker gemaakt), en dan sliep hij tot half 4 - 4 uur. Dan hebben we zijn fles om 22u30 gegeven, en toen heeft hij opeens 2 nachten na mekaar doorgeslapen tot 6u.Hij wordt nu ook uit zichzelf al wakker tegen 22u. Maar de laatste dagen is hij dus zelfs al terug om 2u wakker Ik rek het dan tot 3u maar dan moet hij dus echt nog zijn fles hebben, waar hij dan ook hongerig op aanvalt! Hij krijgt overdag al 5x 15O + 5, maar drinkt deze flessen jammer genoeg niet allemaal op. Groetjes, Sunnyke
Ja gek is dat dat ze zomaar weer in een oud ritme kunnen terug vallen, maar het is wel fijn te weten dat hij het wel kan. En tot die tijd maar heel geduldig zijn. Hoe rek jij het dan tot 3 uur Sunnyke? Met een speentje? Mijn zoontje slaapt niet met speen, hij gooit ze er toch weer uit..
Hoe zit dat dan met die maximaal zoveel uur, anders zelf wakker maken? Ik heb begrepen dat we hem 1x 6 uur door mogen laten slapen 's nachts en voor de rest 4 uur. Ook overdag. Ik geef bv op aanvraag. Maar als hij overdag na 4 uur niet zelf is gekomen, leg ik hem toch aan en dat betekent soms wakker maken. 's nachts laten we hem zelf komen en hij doet nu al een paar keer 2x5 uur. Bijvoorbeeld vannacht kreeg hij om middernacht de borst en daarna kwam hij zelf om 5 uur en toen weer om 10 uur.
Nou volgens mij is dat prima hoor, ik maak mijn zoontje overdag na 4 uur wel wakker maar 's nachts niet, hij slaapt sinds een weer ineens van 22.45 tot 8/9 en ik wacht dan tot hij zich meld.
Een babytje mag 's nachts per pond lichaamsgewicht een uur achter elkaar slapen. Overdag wakker maken heb ik alleen de eerste 2 weken gedaan: Thirza meldde zich echt wel en dan zaten er gewoon 2 voedingen dichter op elkaar...