Andermans auto bij jou voor de deur.

Discussie in 'De lounge' gestart door MHMW, 30 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tja misschien vergeten om de auto op de oprit te zetten? Kan iedereen overkomen toch?
    Zou me er zelf niet te druk om maken!

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Helaas pindakaas niets aan tedoen... Het is gewoon een parkeerplek. En dan mn ag hij nog wel een oprit hebben ze hebben net zoveel recht om daar te staan.. Dat het vervelend us snap ik best..

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vind de reacties van sommigen wel wat 'hard' . Het is gewoon irritant lijk me. En nee, je kan er niets aan doen, dus dat ben ik er zéker mee eens.

Ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat het is zoals Lovely83 zegt: Vergeten de auto voor de deur te zetten.

Want in principe lijkt het me wel logisch dat je je auto op je oprit zet als je op vakantie gaat en je oprit is verder leeg. Niet eens voor de buurt, maar gewoon ook voor jezelf omdat je auto dan -naar mijn idee- meer beschermt staat tegen andere auto's of fietsers die er tegenaan kunnen rijden.
    Kwestie van pech dus inderdaad.

Als je iemand ziet, kun je het inderdaad vragen (ik zou het op 'geheel vrijblijvende toon vragen zeg maar) , maar heb je er dan geen last van met andere auto's ?

4. Belief

Belief Lid

19 mrt 2011
    79
    0
    0
    N-H
    Mensen zijn nu eenmaal egoistisch.Ik zou er een kleed overheen gooien of kranten tegenaan plakken,als de zon je er weer mee pest ..succes.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, is het egoistisch om je auto op een openbare parkeerplek te parkeren of is het egoistisch om te vinden dat de auto er niet mag staan omdat het zonlicht weerkaatst in je woonkamer, terwijl het een openbare parkeerplek is....

Ik vind het verre van egoistisch om je auto op een openbare parkeerplek neer te zetten hoor ;) Het lijkt mij ook niet dat de overburen weten van het feit dat zij last heeft van de auto's die daar parkeren anders had ze het wel in haar beginpost erbij gezet.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben dat af en toe ook, als mensen hun auto precies op een bepaalde manier neerzetten. Als ze het (serieus) 20 cm naar achteren zetten hebben we er geen last van :) Maar gelukkig staat meestal mijn auto er gewoon.

Ik zou verder niet aan die auto gaan zitten, maar het gewoon even uitzitten.

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Dit was ook mijn idee, maar ik zie hem dus al staan!

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

wat dacht je van felle zon die binnenkomt door een dakkapel die vorig jaar geplaatst is. dat heeft mijn ex je wordt er stekeblind van.en dat is dus "voor altijd". zo'n dakkappeltje kan niet even verplaatst worden.

het is lullig maar ik denk dat die mensen , net als die mensen van het dakkapel bij ons er niet bij stil gestaan hebben dat anderen er zoveel last van kunnen hebben. ik denk dat het wat te ver gaat om de oppasser van het huis de schaduwen om die te vragen de auto te verplaatsen.de gemiddelde oppasser haalt de brieven en folders uit de bus en geeft de plantjes en het gras water maar dat is het wel. ik denk niet dat die sleutels van auto's heeft. ze hadden hem inderdaad makkelijk op eigen terrein kunnen zetten als daar zoveel plek is. maar goed dat hebben ze niet gedaan en anders staat er morgen wel een andere auto. wij hebben ook altijd auto's van anderen voor de deur staan soms zit daar de zon ook in,en soms komt de zon van de overburen schuin tegenover ons naar binnen via hun raam, doe je allemaal weinig aan. we hebben zelf niet eens een auto ook nog.

ik zou als ik jou was vragen of ze de auto voortaan op hun erf willen zetten omdat je er last van had. maar verplicht zijn ze dit zeker niet en helpen tegen andere auto's die er eventueel gaan staan doet het ook niet.

9. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou in het geval van een auto van mijn buren gewoon even een zonnescherm op de kop op leggen zodat de zon niet meer kan weerkaatsen en ewoon als ze terug zijn even zegen dat jij dat had gedaan aangezien je last had van de zon die in de ruit weerkaatste.

10. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik ga ook niet aan de auto zitten. Het is niet mijn auto dus. Ik heb het even overlegd met hier de directe famillie. Ze raden wel aan, er iets van te zeggen. Gewoon de 3 weken dus uitzitten met de gordijnen dicht.

11. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik kan me er ook zo aan storen. :):)

Wij wonen in een tussenwoning met parkeervakken 3 a 4 meter voor onze voordeur. Verder hebben de hoekhuizen een eigen oprit, zijn er aan alle zijkanten nog extra parkeervakken, is er 20 meter verder een parkeerterrein en zijn er nog meer parkeervakken grenzend aan de vakken 3 a 4 meter voor ons huis. Ook wij hebben trouwens de zon aan onze voorkant 's middags. Nou heb ik grenzend aan de voortuin een ruimte waar ik mijn auto aan de zijkant neer kan zetten, mochten alle vakken voor ons huis vol zijn (scheelt 2 meter, auto's kunnen er dan nog prima door). Als mijn vriend daar met zijn auto staat, ga ik naar het parkeerterrein verderop of naar de parkeervakken aan de zijkant (5 meter lopen naar rechts). Hem dan pal voor iemand voorraam zetten vind ik dan echt not done, dat doe ik dus ook niet. De buurt denkt daar trouwens anders over. Mensen zijn tegenwoordig echt te lui om te lopen. Kinderen van de buren gooien hem pal voor ONS raam, ook al zijn de vakken voor ons huis (2 meter verder doorlopen) of de vakken aan de zijkant nog open, zodat ze alleen de tuindeur van de buren nog hoeven open te doen. Maar ook andere mensen gooien geregeld hun auto pal voor ons raam als er 5 meter verder nog vakken open zijn, omdat ze die 3 meter verder niet willen lopen. En als ook de zijkanten vol zijn is er 20 meter verder een parkeerterrein waar altijd plek is, maar ook dan gooien ze hem pal voor ons raam. Overigens staan ze in de wijk hier altijd kriskras, de mensen hier zijn echt te beroerd om 3 meter verder de lopen. Auto's in vakken staan compleet geblokkeerd omdat er 3 auto dwars er tegen aan geparkeerd staan (zonder overdrijven, zo kon ik een aantal keer overdag dus niet weg, en niemand van wie ik wist dat die auto was of hem weghaalde). En waarom ? Omdat dat zo dichtbij mogelijk is en mensen hem niet 5 meter verder willen neerzetten waar er wel plek is...

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het als ze terug zijn even bespreken. Dat je uiteraard de plek voor je eigen huis echt niet als uitsluitend van jezelf beschouwt, maar dat 3 weken achtereen een andere auto voor de deur, (en naar ik aanneem zelf dus gedwongen zijn om je auto ergens anders neer te zetten en steeds een eindje moeten lopen naar je voordeur), wel een beetje vervelend is.... en of ze daar een volgende keer even rekening mee willen houden, als ze zo lang achter elkaar weg zijn.

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wij hebben zelf een oprit waar onze auto's staan. Iedereen heeft hier een eigen oprit. De pakeerplekken voor onze deur worden nooit gebruikt. Ja zelde, dat is meestal bezoek. Het stoort me gewoon, deze mensen hebben echt een giga oprit, waar normaal 3 auto's op staan. Nu zijn ze 3 weken op vakantie en 1 auto staat gewoon op de oprit en de ander pal voor onze deur. De zon ketst erin, pal onze woonkamer in. Ik ga er geen deken etc opleggen, het is niet mijn auto. Maar ik vind het gewoon vervelend. Normaal klaag ik nooit en ben echt geen moeilijke dame. Burenruzie nooit gehad en alles gaat hier in goed overleg. Maar ik ben hier gewoon verbaasd over. En zoals hier al eerder werd vermeld, in de stad heb je niet eens een pakeerplaats voor je deur. Maar we wonen in een klein dorp, dus dat is hier niet aan de orde. Hier is genoeg pakeerplaats en mensen hebben hier een eigen ruime oprit.

14. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Wij hebben hier al weken lang elk weekend, en elke avond een bedrijfsbus voor de deur staan...van iemand die hier verderop in de straat woont :$ Hij zet zn bus hier voor de deur en dat is mn uitzicht...en wij moeten onze auto verplicht ergens anders zetten, omdat je hem minimaal een aantal meter van de bocht moet zetten en dat gaat net niet meer door die bus, dus moet ik steeds een eind lopen met de kinderen boodschappen enz...ben het ook beu, maar vrees dat ik er weinig aan kan doen,
    en erger me er ook aan ;)

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

vaak hebben mensen het niet eens in de gaten hoor dat ze "hinder" veroorzaken,

hier een grote bedrijfsbus verderop in de straat die zetten hem keurig neer ver naar voren maar zover dat je er niet meer door kon over de stoep moest je helemaal terug lopen nu kan ik dat wel hoor met de buggy maar iemand slecht ter been wordt lastig.
    heb het eens tegen hem gezegd sindsdien zet die hem wat verder naar achteren had die nooit bij stil gestaan!

wij hebben vakken recht voor de deur en ik eigen mezelf niets toe mmaar van de week kwam er een raar stel aan met een caravan en die zetten de caravan neer zag dat ze bij de overburen moesten zijn ik zeg sorry maar even ene brutale vraag hoelang blijven jullie staan nou ja dat was woensdag en ze zei tot en met zondag ik zo nou vindt je het erg om gebruik te maken van de parkeerplaats verderop daar heeft niemand er last van ik zo nou zou ik het niet doen ik zeg maar geheid dat er over 2 dagen de politie gebeld gaat worden hebben ze gedaan.

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik dacht ook al dat je een stuk karton even achter de ruitenwisser moet doen.
    Wij hebben elke dag andermans auto voor onze deur staan. De overburen hebben allemaal geen parkeerplek aan hun kant van de straat dus staan hun auto's aan onze kant. Gezien ze allemaal niet werken zijn ze ook altijd eerder thuis (bejaarden) dus zijn wij genoodzaakt om achter ons huis te parkeren. Het was zelfs zo erg dat toen wij hier net woonden en onze old timer Amerikaan voor ons huis parkeerde, er 2 buurmannen begonnen te zeuren dat we niet die plek bezet konden houden want er waren zoveel mensen slecht ter been en die moesten dicht bij hun huis parkeren (we rijden niet veel met die auto). Het plekje recht voor mijn keukenraam is zelfs een invalideplek voor de overburen geweest voor ruim een jaar. Lekker zo'n bord voor je deur maarja.. het is openbaar...

17. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind sommige reacties wel mega belachelijk zeg, jeetje mag iemand nog iets irritant vinden???

Ik snap goed dat je het irritant vind, en vergeten op de oprit te zetten, ja hoor tuurlijk. Als normaal alle auto's op de oprit staan, vergeet je dat echt niet zo maar. Je kunt er helaas niks aan doen, ik zou er ook niks opleggen of wat dan ook hoor. Misschien vinden ze dat wel heel vervelend en ben je verder van huis.

Hier ook een parkeerprobleem. We hebben weinig plekken en de meeste mensen hebben 2 auto's of meer. Nu weten we van elkaar dat er wel eens iemand voor je deur kan staan, en dat is ook verder geen punt. Maar verderop in de straat woont iemand met een werkbus en zet zijn auto voor zn deur en de werkbus bij ons, dat vind ik dus mega aso, zet die rotdeur dan voor je eigen deur en de auto bij ons, dan heb ik tenminste nog uitzicht. We hebben hier met meer buren al meerdere malen wat van gezegd, en 1 buurman is aan het uitzoeken of we er iets mee kunnen.

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik snap de ergernis wel hoor, alhoewel ik ook vind dat je er weinig aan kunt doen.

Wij hebben iets soort gelijks hier. Wij wonen op de hoek en hebben een ruime oprit voor onze 2 auto's. 3 huizen naast ons woont een gezin die het niet breed hebben en in de schuldsanering zitten. Ze hebben 3 grote zoons en ondanks de schuldsanering hebben ze 3 auto's. En 1 van die auto's (een verschrikkelijk lelijke, oude Audi) staat dus bijna 24/7 voor onze deur. Nooit voor de deur van andere buren, nee altijd voor de onze. Al is de straat leeg.
    Visite kan hierdoor nooit bij ons huis parkeren.
    Vorig jaar was toen ik van college kwam de plek ineens vrij. Voor de lol zette ik mijn auto er dus even neer ipv op de oprit. Gewoon omdat ik eens wilde kijken wat er zou gebeuren.
    Hij zette toen de auto een stuk verderop. Toen mijn vriend 10 minuten later even snel mijn auto pakte om naar de winkel te gaan, toen liep een van die jongens snel naar de auto en zette hem in zijn achteruit gauw weer voor onze deur.
    Zag er best komisch uit :-D

Het enige wat mij echt stoort is dat ze veel in de auto zitten muziek te luisteren en recht bij ons naar binnen kijken. Maar ach, ze zijn altijd vriendelijk en ik vermoed wel te weten waarom die auto niet voor hun eigen deur mag/kan staan.
    Misschien vraag ik binnenkort wel een keer of ze de auto ook eens op een andere plek willen zetten, maar dan denk ik weer bij mezelf "wat zeur je nou? Je hebt zelf een oprit!" haha.

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Vervelend! Maar misschien zijn ze het vergeten? Nog 3 weken en dan ben dr vanaf ;), en er is alweer 1 dag voorbij :D

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Maar wat verwacht je dan als je het gaat zeggen tegen hun? Ik snap dat het vervelend is hoor, en je kunt natuurlijk vragen of ze er wat aan willen doen. Maar is het hun auto niet dan is het misschien wel een andere auto die er gaat staan.

Wij hebben ook een openbare parkeerplaats voor de deur, en daar staat ook iedere dag wel iemand, ook onbekenden. Ik ga daar echt niet over klagen hoor, en valt namelijk niks te 'klagen' omdat je geen 'recht' hebt om te klagen omdat het jou parkeerplaats niet is. Bedoel het niet lullig maar ik zou er echt niks van zeggen. Een camper of bestelbus ofzo zou ik wel wat van zeggen omdat dat je hele zich weg neemt.

Deel Deze Pagina