Idd, dan moet je een invalideparkeerplaats aanvragen, simpel zat. Al kan ik me daar ook aan ergeren hoor; want die dingen worden zo gauw toegekend, echt belachelijk (zegt niks over jullie situatie). Een man met wie ik sport heeft een dikke SUV waar alleen zijn vrouw mee rijdt en hij heeft een invalideplek in het centrum van de stad waar weinig parkeerplek is, omdat hij hinkepinkt na een bedrijfsongeval. WEL kan hij halve maratons lopen, maar een stukkie naar zijn auto lopen kan hij dan weer niet. DAT is miz pas onfatsoenlijk!
Jeetje, waar je je druk om maakt. Ga er lekker op uit. Het is mooi weer en dan hoef je je niet te storen aan de weerkaatsing van de zon!
prima iedereen zn eigen mening toch, jij de jouwe ik de mijne. als mijn buren hun auto steeds voor mijn raam zetten, terwijl hun plek gewoon steeds vrij is vind ik dat onfatsoenlijk maar ja zal wel aan mij liggen, ik denk dat ik gek ben ofzo
Grappig, wij hebben een huis gekocht met oprit en in ons contract staat duidelijk dat wij hem straks op de oprit moeten zetten haha hoeveel openbare plekken er ook nog zijn. Snap dat je er van baalt. Vind het niet echt netjes dat ze gewoon 3 weken weg gaan en dan niet hun eigen auto even op hun oprit zetten. (ook al zou het bij hun niet in het koopcontract staan) Als je er straks wat van zegt als ze thuis zijn dan zullen ze zich vast heel erg schuldig voelen.
Maar komt dat echt door die auto? Onze auto staat ook altijd voor (onze) deur, maar ik heb nog nooit gemerkt dat ie de zon doorkaatst oid . Maar als je er echt last van hebt, kun je misschien een oude deken of zeil nemen en over de auto heen doen. Bescherm je de auto van je buren en bedek je hun ruiten zodat jij er geen last van hebt.
Maar als je je afvraagt waarom ze de auto niet op de oprit hebben gelaten. je zei dat ze met hun caravan weggingen? Waarschijnlijk stond die op de oprit, hebben ze de spullen ingeladen en zijn vertrokken. Niet aan gedacht om de auto en de caravan dan midden op de straat te stoppen, uit te stappen en de andere auto dan op de oprit te rijden? (zou ik ook niet aan denken als mijn tweede auto op de openbare parkeerplaats staat)
inderdaad waar je je druk om maakt volgens mij hebben vele mensen nog een stukje voortuin en dan de stoep (neem aan dat je niet zo vanuit je auto je huis in stapt) dus die auto is écht niet pal voor de deur geparkeerd, daarentegen zoals iemand anders al opperde draait de zon dus zoveel uur zou dat niet zijn, ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat er iets totaal anders speelt en nu de kleine dingetjes aangepakt worden om het bij 1 geheel te gooien en wat wil je dan zeggen als ze straks terug zijn wil je aub je auto niet op de openbare parkeerplaats parkeren, en als er dan andere auto's komen dan ook elke keer naar buiten rennen dat ze daar niet mogen parkeren, misschien kan je een bordje neerzetten als de zon schijnt gaarne hier niet parkeren nee sorry maar ik vind dit echt onzinnig om hier een hele heisa van te maken, als dit je enige zorg is mag je in je handjes knijpen
Ik ben oprecht verbaasd dat er mensen zijn die zich over dit soort dingen druk kunnen maken, jeetje....
Moet zeggen dat ik de vraag van TS wel een beetje begrijp.... maar dan niet over de reflectie maar over de parkeerplaats op zich... maar dat is meer... vanuit eigen gezichtspunt... hier is 1,7 parkeerplaats per woning berekend, kan de auto niet op eigen grond zetten vanwege parkeerplaatsen voor de deur... (die altijd bezet zijn..) en wel 3x boete gehad... (tja met 3 guppies kan je niet honderd meter gaan lopen..) brieven geschreven naar gemeente of ze extra plaatsen bij kunnen maken... (mogelijkheden zat, kwestie van streep doortrekken), maarja doen ze niet..... vak toewijzen per woning . nee vonden ze niet vriendelijk voor bezoekers.. kan hier dus ook wel eens balen als er caravans, aanhangers etc. etc. staan.... maarja ook zij betalen autobelasting... tja de REDEN vind ik echter wel bijzonder... de reflectie... al kan ik de situatie natuurlijk niet zien vanuit hier...
heel cru misschien, maar ik kwam vrijdag op zaterdag terug uit Turkije en terwijl ik zp opende was ik wat foto´s aan het terugkijken van daar op onze computer. Ik zag toen het straatje waar we liepen waar een blinde en bijna dove man zakdoekjes verkocht maar zijn eigen ´kraampje´ kwijt was geraakt en riep of iemand hem asjeblieft even kon helpen hem weer terug te brengen naar zijn kraampje zodat hij daar weer kon gaan zitten. En toen las ik de beginpost van dit topic.. tja.
Ach we maken ons allemaal wel eens druk over dingen die in t leven eigenlijk niet belangrijk zijn...... toch??? je druk maken over een topic... is eigenlijk ook onbelangrijk... maar soms kunnen de kleine dingen wel irritaties geven........ bedoel ik vind het ook ververvelend als ik na de zoveelste out-fit aangetrokken te hebben, nog niet weet wat ik moet aandoen..... en tja... denk dan ook niet gelijk aan de derde wereld..... het leven is gewoon TE belangrijk om je idd over sommige dingen druk te maken...
Wat grappig dat er meteen conclussies worden getrokken uit 3 kleine berichtjes. Even wat dingen recht zetten. 1. Ik heb wel een leven! Ik werk bijna fulltime, heb een kind van 1.5 jaar, leuke vrienden en een relatie die onderhouden moet worden. Dus nee, ik zit niet continu naar buiten te koekeloeren, te zoeken naar problemen. 2. Er speelt niks tussen ons en de overburen. We wonen hier nog maar 4 maanden, we hebben kennis met ze gemaakt en dat was het. 3. Ik ben geen grote zeik of weet ik het wat. Als ik me ergens aan irriteer, hoef ik toch niet meteen afgeschilderd te worden als een grote zeur, omdat sommige er toevallig niet mee eens zijn. 4. Ik eigen de pakeerplek niet aan mezelf toe. Wij zijn VERPLICHT om onze auto´s op onze eigen oprit te zetten, zoals iedereen hier in de straat. Zo dat is gezegd! Jezus wat krijg je hier een bak stront over je heen, als je ook maar iets een andere mening hebt.
volgens mij geld dit zinnetje net zo goed voor jou als voor ieder ander naar wie je het bedoelt ik reageer naar aanleiding van dit topic, dat toevallig door jou geplaatst is, en geef daarop mijn mening, is geen bak stront maar hoe ik de dingen zie, dat jij graag had willen zien dat iedereen zou zeggen dat het ronduit asociaal is om daar op die OPENBARE plek te parkeren is iets anders, en dat je nu terug krijgt dat je niet zo moet zeuren en vervolgens nog verbaast zijn tja (je vroeg toch om meningen toen je dit topic opende, en die heb je gekregen doe ermee wat je wilt zou ik zeggen )
Haha, ik begrijp je probleem heel goed, kik zou me er ook vreselijk aan storen! Hier voor de deur ook aleen openbare plekken, maar in de straat is het een soort van ongeschreven regel dat iedereen zijn auto bij zichzelf voor de deur zet, en als daar geen plek zou zijn, aan het begin van de straat en niet bij de ander voor de deur, omdat je dan het probleem verschuift! Nu is er toch een buurman die er schijt aan heeft en zijn dikke bak elke x bij ons voor de deur zet! Daar moet ik dan de hele dag tegenaan kijken. het vervelende is, is dat de plek voor mijn deur niet eens een officiele plek is, tis maar een halve plek. Mijn kleine autootje past daar niet eens helemaal, laat staan een dikke station! Door zijn auto is zelfs mijn oploopje naar de voordeur geblokeerd! Dat ik dat met mijn eigen auto doe, vind ik mijn keuze, maar dat ik door een auto van de ander niet meer bij de voordeur kan komen, stoort mij enorm, haHAHA!
1. als je toch zoveel werkt heb je dus nog minder last van de zon 2. er speelt nog niets tussen de buren maar ja als jij na 3 weken gaat klagen over hun auto die op openbare parkeerplaats staat is dat wel een beetje vragen om reactie 3 jij vind jezelf geen grote zeur maar sommige van ons hebben daar een andere mening over omdat het onzinnig zeuren is (mijn mening) 4. nu opeens is het verplicht de auto's op eigen terrein te zetten goh wat toevallig dat iemand anders dat opperde en het valt in je straatje was dat werkelijk zo geweest had je dat in je beginpost wel gezet, iets in de zin van de buren parkeren hun auto terwijl ze verplicht zijn die op eigen terrein te zetten ( maar moet je toegeven je leest alle reacties goed door) en dat laatste zinnetje heb ik al antwoord op gegeven zie bovenstaande post