Ik ben het hiermee eens, prima dat mensen vinden dat ze zich daar niet aan zouden ergeren, ik ook niet denk ik, maar dat betekend toch niet meteen dat ze geen leven heeft, sorry hoor, maar ik lees wel onzinnigere dingen hier op het forum. Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar je kunt het wel op een fatsoenlijke manier zeggen. En dat vind ik hier duidelijk niet gebeurd.
TS, ik zie nergens staan dat je geen leven hebt. Misschien doel je op mijn bericht dat ik zei, trek er op uit, het is mooi weer! Dat is echt niet gemeen bedoelt of dat ik suggereer dat je geen leven hebt!
nee hoor dat denk ik niet want anders had ze wel gezegd in het algemeen, maar dat ze zegt wat een trieste mensen zitten hier tussen, en refereerd naar eerder geschreven opmerkingen zegt dus dat het over dit topic gaat en de mensen die hierop reageren en dus niet algemeen
Ik zou het ook irritant vinden hoor. Misschien inderdaad even bespreken als ze terug zijn. Wellicht hebben ze er helemaal niet over na gedacht.
seth ik bedoelde het idd in het algemeen op zp.... ik lees veel onderwerpen en vaak wordt ts gewoon zwart gemaakt, vind ik nergens voor nodig. je mening uiten prima, maar je hoeft elkaar niet te kwetsen. en mamaatje jammer dat je je aangesproken voelt, enne voel me verre van triest bedankt
ik voelde me niet zozeer aangesproken (omdat ik die dingen niet gezegd had ) maar vond de opmerking zielige mensen een beetje verkeerd vallen en niet nodig had veel netter gekunt net zoals tulip die zegt hetzelfde als jij maar met meer respect en respect moet toch van beide kanten komen verder was en ben ik het met jou en tulip eens alleen de opmerking niet
@ts Ik denk persoonlijk dat je het beste toch kunt overwegen om iets tegen de ramen van de auto kunt plaatsen. Ook al vindt je dat jij er niet verantwoordlijk voor bent lijkt me het persoonlijk toch prettiger om het wel te doen dan nog 2 a 3 weken hier nog langer aan te ergeren. Ook zou ik als ik jou was idd straks als je buren weer terug zijn dit op een rustige manier aan kaarten. Hoop voor je dat je hier wat aan hebt
Hier in de stad ben je blij als je een plekje voor je auto hebt. Dus ik kan me echt niet voorstellen dat iemand zich hier druk om maakt!
nou dat klinkt al heel anders als de mensen triest noemen even OT weet niet of je die heb maar je heb voor de auto van die zonneschermen (lijkt op aluminiumfolie) kan je die er niet op doen of komt de weerkaatsing van de zijkant-ramen
uhm iedereen mag zijn auto zetten waar hij/zij dat wilt toch? Dat het even niet leuk is is dan nu wat minder....maar goed ik zet mijn auto daar waar plaats is op dat moment natuurlijk.
hier ook van die leuke overburen. we hebben allemaal een eigen oprit, maar ze zetten de auto ALTIJD op de openbare, want anders kunnen ze niet bij hun huis komen. ze hebben namelijk samen met de buren een afscheiding van planten en die zijn na tig jaren nu een anderhalf meter in doorsnee.... en nu kunnen ze dus niet meer met de fiets bij de garage komen als de auto op de oprit staat... en ja ik erger me er ook aan, maar helaas kun je er niks aan doen. het isniet voor niks openbaar. *Moet ik da wel eerlijk zeggen dat als ze een keer de auto er niet hebben staan, wij en de buren er dan snel parkeren als we thuis komen.... vooral als we de auto een paar dagen niet nodig hebben...(zijn irritantemensendieheterzelfnaarhebbengemaakt*
Da's een slimme tip!! Leg je die eroverheen!! Als de buren terugzijn, heb je gelijk een goeie reden om het gesprek aan te knopen, want die zien opeens een zonnescherm op de auto
Wij hebben overigens voor onze deur ook openbare plekken en toen wij op dag 1 kwamen wonen, kwam de buurvrouw van 2 huizen verderop melden dat wij onze auto voor háár deur hadden geparkeerd. Ze zei het ook nog zó dat ze echt vond dat het háár plek was ofzo! Wij vonden het echt beschamend, dat je dat gelijk komt melden. Dan te bedenken dat het gaat om een loopafstand van 7 of 8 meter? Dat zijn nauwelijks 10 stappen :O Sommige mensen... pfff
mijn buren gaan gelijk als de plek van "hun" vrij komt de auto halen, die dan een paar meter verder staat dan normaal en parkeren m voor de deur....al die moeite om alleen de auto voor je deur te hebben...belachelijk. Maar goed wij hebben een oprit dus geen last van dit gedoe
ik weet niet hoe het bij jullie geregeld is maar bij hebben bij aankoop van de woning een brief van de gemeente gekregen, als je een oprit heb, je er ook gebruik van moet maken. Nou het is precies de reden waarom we dithuis hadden gekocht. We moeten in de vorige woning met 4 gezinnen 3 plaatsen. En een hoekburen die de auto niet op de oprit zette maar voor zijn duur. dus 2 gezinnen en 2 plaatsen. Aangezien de hoekburen die auto 1x in de week gebruikte en de auto starte en op die plek zette om de auto erop te zetten. Wij werden hier zo gestoord van dat de eis voor een ander huis een eigen oprit was hahahaha maar ja het blijven openbare plaatsen.
Ik ben bang dat ik het daar alleen maar erger mee maak. Ik denk dan zo, stel het is mijn auto die ik perongeluk (daar gaan we vanuit) bij mijn overburen voor de deur heb gezegd. Ik kom terug en zie of hoor dat er iets op mijn auto is gelegd. Ik zou er niet zo blij van worden. Ik twijfel enorm of het wel een goeie zet is. Kan toch gevoellig liggen, als je aan andermans spullen zit. Ook al beschadig je niks. Maar het is het overwegen waard. Verder wil ik nog wel even duidelijk maken, dat ik deze pakeerplek niet als ONZE plek zie. Wij maken hier geen gebruik van. Wij zetten onze auto's op onze oprit. Het is probleem is, wij wonen in een rustige buurt en deze pakeerplekken worden zelde of nooit gebruikt. Ik heb dus nog niet eerder meegemaakt, dat hier voor langere tijd een auto voor de deur staat. Toevallig dat onze buurman mij gister aansprak. Die is van dit helemaal niet op de oogte. En zei uit zichzelf dat hij het maar vreemd vond, waarom hun auto daar stond. Dus ben een beetje opgelucht dat ik niet de enige in straat ben die dat vind. Begon me toch al een beetje een muts te vinden
Hier hetzelfde. Je moet gebruik maken van je eigen oprit. Maar zei mijn man ook, wie controleert dit ?
Ach de laatste actie van onze buren was ook lachwekkend. Wij hadden een tuinstoel over en vaak als we iets over hebben, zetten we het even op de hoek van de weg, op de openbare stoep (stoep voor onze deur is maar meter breed en daar is het heel groot). We houden het dan even in de gaten, is hij niet de volgende dag weg, dan brengen we het naar het grofvuil. Ervaring leert dat het eigenlijk altijd in een paar uurtjes wordt meegenomen. (hebben al 2 tafels neergezet, een televisie etc) Als het er dus volgende dag nog staat, dan zetten we het bij ons voor de deur. Kregen we een briefje door de deur "hou je rotzooi in je eigen tuin, het is hier geen koninginnedag-markt" Whahaha ik vond het echt te triest. Natuurlijk mogen ze vragen of wij dat in het vervolg niet willen doen. Dan hadden we het ook niet meer gedaan. Maar het staat niet eens voor hun deur, maar een stuk verderop, voor een boom. Ze kunnen het niet vanuit hun raam zien. Er staat geen huis daar of tuin etc. Kom op zeg! Communiceer volwassen en reageer niet alsof we al dagenlang die stoel daar hadden staan! Solly beetje offtopic maar móest het even kwijt.