Ik ben het met je eens dat het heel associaal is om een hond in andersmans voortuin te laten. Zowiezo erger ik me dood aan mensen die hun hond los laten op plekken waar dat niet mag. Maar ik ben bang dat het enige wat echt helpt is dat je toch een hekje plaatst. Ook al is het de omgekeerde wereld... @Yolante: als jij op mijn hond gaat schieten, laat ik haar juist los bij jou in de buurt. Even kijken hoe hard jij kunt rennen
@Yolante: ik kan snappen dat mensen niet van dieren houden, dat kan. Maar om dan zoiets te zeggen!! Voor mijn gevoel zit er dan een steekje los. Wat dat betreft vind ik dieren hetzelfde als kinderen, allebei erg onschuldig en kunnen zich niet of slecht verweren. Dus stoer van je dat je dan de hond gaat "beschieten" Heb net ook al gereageerd in een ander bericht over hondenpoep. vind het jammer dat sommige hondenbezitters het verpesten voor de mensen die wel netjes de poep van hun hond opruimen etc. Zelfde met loslopen. Onze hond loopt ook vaak los, maar zal niet van mijn zijde wijken en al helemaal niet in andermans tuin gaan plassen. Toch worden wij soms "raar" aangekeken, terwijl wij dan in principe niks verkeerd doen... Helpt het niet om de eigenaren aan te spreken? Anders misschien toch contact opnemen met gemeente/politie. Als ze niet luisteren moeten ze maar "voelen"
Schieten is geen optie, tenzij het water uit een waterspuit is (kan geen kwaad, maar wel een beetje schrik). Wat ik zou doen is de gemeente bellen met de vraag of ze om het losloopgebied een hek kunnen plaatsen. Duidelijke borden neetzetten en vragen of ze regelmatig willen controleren op loslopende honden. In je eigen tuintje zou ik een schrikdraadje ophangen (met zwakstroom) dan krijgen ze een schok als ze je tuin in proberen te komen of eroverheen plassen. Om problemen te voorkomen dan wel een bordje neerzetten of hangen dat er schrikdraad hangt. Ik begreep dat je een kleine hebt, die moet je dan leren dat het touwtje niet aangeraakt mag worden. Doet ze het wel zal het voornamelijk de schrik zijn als ze het draadje aanraakt. Kijk even bij een vijverhandel, daar zijn ze een stuk goedkoper als bij een reguliere dierenwinkel...
Ik zou gelijk naar buiten gaan de hondenpoep oppakken en in hun tuin neer gooien. Vind dat zo asociaal!
Wie is er nu asociaal? De hondenbezitters die ik ken, zijn juist heel sociaal. Ze laten de hond uit waar het mag en poept ie op een plek waar het niet mag, dan ruimen ze het op. Even makkelijk vooroordelen hoor, maar met die uitspraak van jou over 'beschieten', heb ik meteen een beeld bij wat voor type jij bent en dan kan ik me héél goed voorstellen dat mensen ook niet sociaal naar jou zijn...
En nu even on topic... Dit is echt een lastig geval. Ik heb bij ons oude huis een paar keer een drol recht voor de voordeur gehad. Wel net buiten onze tuin, maar toch midden op de stoep. Helaas heb ik nog nooit een hond of baas kunnen betrappen. En och, misschien waren het ook wel kinderen die de drol verplaatst hebben. Maar goed... ja, een van de eerste reacties vond ik nog het beste: De baas erop aanspreken, want het gevoel dat dat geeft, doet al veel. Betrapt en nu weten ze wie ik ben... Maar ja, moet je er eerst achter komen wie het is. Cameraatje lenen en plaatsen? Politie kan wel zeggen 'mag niet', maar het is niet voor publicatie of voor een rechtszaak. Het is alleen zodat JIJ kunt zien WIE het is, zodat je de juiste persoon erop aan kunt spreken. Het mooie van honden en hondenbezitters is, ze hebben meestal vaste tijden en vaste routes. Dus als je middels die camera er achter komt hoe laat die ongeveer komt, kun je ook op dat tijdstip gaan wachten tot ie weer langskomt. En werkt het aanspreken niet, dan zeker melding doen bij gemeente of wijkagent. Dit alles kun je trouwens ook met een aantal buren samen doen, gezien er meerderen last van hebben?
Inderdaad maar het uiteindelijke doel bereik je wel. Geen poep in de tuin. De meeste hondenbezitters die de drollen niet opruimen, die zullen toch niet tot rede vatbaar zijn. Ik persoonlijk zou het erger vinden als ik een drol voor de deur zou hebben liggen die niet van mij is. dan maar de hond "straffen" zodat hond niet meer in de tuin zit...
Dat vind ik dus echt om te huilen ... een hond bewust pijnigen, schrik aanjagen om een organisch iets als een poepje / plasje. Wij leven ook in het leefgebied van dieren hoor. Deze aarde is niet alleen gegeven aan de mens... die zich maar alles toeeigend. Kijk ik begrijp heel goed dat een poepje voor jou niet wenselijk is. Maar hoe dan ook, van een dier blijf je af.
Wat bedoel je hiermee? Hoop niet wat ik denk wat je bedoeld? @TS Ik zou kijken of je kan achterhalen bij wie de hond hoort op het moment dat er een hond in de tuin zit en de hond naar zijn baas gaat en dan aanspreken? Als je dat niet durft zou ik zeker de wooncooperatie aanspreken of de gemeente. Ik vind het aardig associaal dat de mensen de honden zo laten lopen in jullie tuinen. Vraag anders je buren eens of zo'n bordje in de tuin helpt?
Sorry hoor maar ij zie veel mensen zeggen zelfs als ik voor t raam sta... Waarom blijf je daar dan staan? Loop naar buiten, jaag de hond weg en spreek de eigenaar aan dat ie op moet rotten, alleen dan wat netter haha Ik zou echt niet voor het raam blijven staan Want idd doen ze t volgende x weer... Lekker makkelijk toch bij iemand die alleen maar voor het raam blijft staan kijken../
Vooral doen...een onschuldig dier beschieten om iets waar hijzelf niks aan kan doen. Ga dan de baasjes beschieten, maar dat lef heb je waarschijnlijk niet. En als jouw kind dan eens een keer ongewenst overlast veroorzaakt in mijn tuin zal ik hem ook eens beschieten. Hoezo asociaal...
Wij hebben zelf een schrikdraadje, voor onze eigen poezen. Dit om te voorkomen dat ze onze vogens opeten. Ze hebben het een keer aangeraakt en doen het nu niet meer. Dat is wat ik wilde bereiken en dus ook gelukt is. Als ik aan mijn hekje een stroomdraadje bind, daarbij een bordje ophang dat iedereen moet oppassen dat er schrikdraad aan het hek zit, dan kun je ook niet zeggen dat de baasjes niet gewaarschuwd zijn. Ik ben van mening dat dit beter werkt als een briefje ophangen dat je niet wil dat er in je tuin gepoept word.
ik vind de oplossing van leonieke wel goed, die drol door de brievenbus douwen en anders de poepluiers van jullie kleine meid daar in de tuin gooien?? Komt op hetzelfde neer toch?? Als ik ze zie zou ik ook meteen naar buiten stormen en er wat van zeggen. Het enige wat ik niet zou doen is iets richting de dieren, want die kunnen er immers niks aan doen, is net als met kleine kinderen, zij moeten horen wat wel en niet mag.
Niet helemaal want de drol is organisch, de luier niet... Gelijk is wel de drol van de kleine dus, maar niet de luier
Het is een verkeerd soort makkelijkheid van het baasje.:x Niet de tijd/moeite nemen je hond fatsoenlijk uit te laten. Maar daar kan de hond niks aan doen... Het enige dat je kan doen is de baas erop aanspreken ben ik bang. Anders inderdaad een hek rond de tuin. Ik moet zeggen, ik heb zelf ook twee honden. Wij laten ze 5x daags uit en ruimen een poepje altijd op, overal. Ook hebben wij onze honden geleerd op commando te plassen. Ik laat ze dus altijd eerst plassen alvorens de woonwijk in te lopen. Ook zijn ze nooit los op plekken waar dat niet is toegestaan of waar dat hinderlijk of zelf gevaarlijk zou kunnen zijn. ( de enige plek waar ze los lopen zijn onze eigen tuin/huis, het bos en het strand ) Dus eeh..hoe bedoel je asociaal???? Ik zou het vreselijk vervelend vinden als iemand last van mijn dieren zou hebben.
Of je gaat gewoon een keer in een gekke bui die tuin in, trek je broek naar beneden en gaat zelf het opritje/tuintje van de hondeneigenaar vol zitten scheiten..
Als 1e bedankt! Ik ben een hondbezitter. Denk dat ik me niet aangesproken hoef te worden, omdat ik de poep van mijn hond netjes in een zakje opruimt en mijn keffer zo heb opgevoed dat ze alleen op gras mag plassen. Als 2e een hond beschieten ben je bij mij aan het verkeerde adres. Gelukkig bestaat er een dierenpolitie voor mensen oa zoals jij. Damn hey. Hoop dat het een grapje van je was. Een ontopic weer (sorry schrok even van de uitspraken van haar) Ik zou indd de gemeente even bellen en uitleggen wat er aan de hand is en ondertussen gewoon de mensen aanspreken. 9 van de 10x helpt dat wel. Wel super lastig zeg als het gebeurd. Stukje respect mag indd wel tegenover de mensen die daar wonen als desbetreffende hondenbezitter
Nou nou mensen jullie geloven toch niet dat ik een hond ga beschieten?! En mij aso noemen en nog veel meer, funny ik bedoelde dat echt niet serieus hoor! Hond kan er niets aan doen, baasje moet de poep opruimen en het hond uit andermans tuin houden ofcourse. Maar volgens mij zijn er (hier in elk geval wel een hoop) een hoop aso`s met hond die het normaal vinden om niet naar hond om te kijken/ of het hun niet boeit wat hond doet. Ze laten hond rustig poepen midden op het pad in het park, in mijn voortuin, naast de school, voor de ingang van de school etc. En er iets van zeggen helpt niet hoor, krijg je een grote mond terug! Ook meerdere keren uitgeprobeerd. Ook ik zou mijn hond (heb geen hond) niet bij mensen durven te laten plassen als ze voor het raam staan, zou hond dan snel mee trekken.