Volgens mij zijn mensen over het algemeen een stuk asocialer en is het niet bepaald gerelateerd aan wel/geen hond Zo word ik iedere dag bij het van en naar school lopen bijna platgereden op het zebrapad, omdat men niet de moeite wil nemen te stoppen voor een ander (haast he denk ik dan maar ). Wat niet wegneemt dat ik het overigens doodnormaal vind dat je de troep van jezelf, je gezin en je huisdieren gewoon opruimt. Of het nu gaat om een stukje papier, kauwgompje of hondendrol.. Maar dat fatsoen heeft gewoon niet iedereen, helaas. @ TS: Letterlijk schijtirritant en zou de hondenbezitter er zeker op aanspreken als ik het zou zien gebeuren. En inderdaad anders met de buurt actie ondernemen richting woningbouw en/of gemeente. Al denk ik persoonlijk dat dat weinig uit gaat halen..
Vind ik ook als kind een pakje drinken of een snoepje/koekje krijgt dan stop ik de lege verpakking in mijn zak totdat ik thuis bij de prullenbak ben of er onderweg een tegen kom.
Fijn! Nadat vandaag ongeveer het halve forum over me heen is gevallen (ben nog nooit zo vaak geciteerd als vandaag volgens mij) over dat ik op honden zou schieten (heb niets eens een pistool, niet eens waterpistool) verklaar ik me maar wat nader voordat straks de dierenpolitie op de stoep staat.
Je kan ook boven bij het raam gaan zitten met zn water pistooltje en als de hond dan weer in je tuin poept beschiet je gauw het baasje van de hond, dan kijken ze de volgende keer wel uit
Helemaal mee eens! Dan zou je ook met mij te maken krijgen!:x Ik heb gelukkig een hond die alleen maar in de bosjes wilt poepen. En anders alleen maar op grasveldjes en dan ruim ik het altijd netjes op. Gatver, bij mij heb je een hele lange sloot en aan weerszijde grasveld. Iedereen laat die poep daar liggen. Ik vind het zo zielig voor al die eenden die daar leven, dat ik het ook altijd opraap. Maar gelukkig vindt mijn hond dat grasveld ook te vies voor woorden haha,
Helaas hoef je voor die ellende niet eens tegenover een uitlaat plek te wonen of op een hoek of wat ook! Hier wil er ook nog wel eens in onze tuin gescheten worden (lekker OP het pad) en onze struiken en ons hekje wordt ook regelmatig "bewaterd". Leuk joh als je net daarna denkt je tuin even te gaan doen! Echt GOOOOOR! Maar het ALLER ergste vind ik toch wel dat ik laatst een hele sloot kattezeik uit mijn gang heb mogen dweilen en mijn kleedje heb weg kunnen mikken. Een van de katten in de buurt gebruikt al tijden het stoepje voor onze deur (in onze tuin) als afbaken plek voor zijn territorium. En blijkbaar had hij deze keer niet alleen sproei neiging en is het zo naar binnen gelopen! :x Maar goed daar zijn de eigenaren niet bij. Bij die honden wel! Ik denk dat zo een bord in ieder geval bij de wel willende honden bezitters de ogen opent en misschien er voor zorgt dat ze hun honden terug fluiten. Maar het zal niet alle bezitters aanspreken er op te gaan letten ben ik bang. Vind het in ieder geval ronduit aso! Ik heb 2 honden die ALLEEN daar plassen en poepen waar het mag. En als ze toch ergens wat laten vallen dan ruim ik het op. Want ik vind zelf niks zo erg als strond onder mijn schoenen of de banden van mijn kinderwagen of kinderfietsje. Dus zorg ik er simpel weg voor dat anderen ook niet in de strond van mijn honden stapt (tja of ze moeten over het uitlaatveld gaan renen dan )
Behoorlijk asociaal inderdaad! Ik was ook een hondeneigenaar (helaas 2 maanden geleden in moeten laten slapen), maar mijn hond poepte en plaste altijd alleen op de plekken waar het mocht en nooit op de stoep en al helemaal niet in andermans tuin. Nu was ze ook altijd aangelijnd. @TS; ik weet niet hoe jullie regelgeving is van het huurhuis, maar wij wonen ook in een huurhuis en wij moeten zelf onze hekjes en schuttingen plaatsen. Zo heeft iedere voortuin ook een ander hek of heg. Ik zou dus even overleggen met je woningbouwvereniging en dan een hek neerzetten. Inderdaad de hondeneigenaar aanspreken en een bordje plaatsen zou ik ook zeker doen..
Gelukkig maar dat je het niet serieus meent, ik kan alleen niet lachen om dat soort grapjes. Helaas gebeuren dat soort grapjes te vaak wel echt En het dier kan er niets aan doen hoor De overlast herkenbaar hier wel een hek maar poets me de kl...re iedere keer zit die onder de zeik, en ik zeg er altijd wat van en een grote bek jammer dan bel ik gewoon de buurtagent moet je eens zien dat ze het.dan wel kunnen opruimen Enne hier ben je binnen de bebouwde kom verplicht je hond aan te lijnen en ontlasting op te ruimen, ik deed bij onze pup zelfs plas o de stoep met een sopje schoonmaken vindt het vies
Hier ook een hond die het soms niet op kan houden totaan de uitlaatplek. Maar ik heb altijd een zakje mee, voor het geval dat. En mocht ik het een x vergeten staan hier in een straal van 200 meter 3 palen waar je een zakje uit kan halen, en ook waar je het zakje met poep weer in mag gooien. Dus opruimen doe ik het altijd! Maar als mijn tuin elke x mikpunt zou zijn...zou ik toch zeker wel een omheining eromheen zetten hoor!!
ach ja ze zeiken mn buxus kapot en dan heb ik zelf ook honden. ze willen er dus overheen pissen maar ze weten dat dit niet mag dus trek ze gewoon mee... maar hier in de straat miepen ze ook over hondenstront in de perkjes, maar het verbaasd mij gewoon dat ze niet verder kijkend an hun neus lang is. wat denk je van het sprayen en scheiten van die katten!?? de tuinen liggen vol uitwerpsels, maar wel plakaten ophangen over honden, zeggen de katteneigenaars...daar staat mijn mond dan van open! Voor beide vind ik gewoon, hou je honden/katten bij je en ruim je shit op!
Mijn hond poept gelukkig heel lastig. Hahaha! Ze wil alleen maar op hetzelfde plekje, en als het daar modderig is wil ze niet eens. Plassen doet ze wel eens op straat. Ze is incontinent en heeft daar ook medicijnen voor, maar ze kan het gewoon niet altijd even lang ophouden. Ik probeer haar altijd nog te laten doorlopen, maar dat lukt niet altijd! Haha! Ik schaam me dood als ze op de stoep plast! Haha!
Ik dacht al, waar blijft toch de opmerking over katten Daar gaat het nu toch niet om ? Tuurlijk dat is ook vies maar daar gaat dit topic niet over, dan ga je weer een discussie tussen de katten en honden eigenaren krijgen
Heel asociaal ja en die baasjes maar de andere kant op kijken Hier van de week ook zoiets raars! Ik zat op de bank een boekje te lezen met mijn zoontje, toen hij opeens zei dat er een meneer in onze tuin stond. Ik zag hem nog net de bal van mijn zoontje pakken en ermee weglopen Helaas kan ik niet zo goed lopen (BI) dus tegen de tijd dat ik bij de deur was, was hij de hoek al om. Ik zag dat hij 2 honden had, dus waarschijnlijk vond hij het wel een mooi balletje voor zijn honden? Als ik die vent weer zie dan ga ik hem vragen wat zijn drijfveren nu precies waren. Speelgoed van een klein kind wegnemen, achterlijk! Wij hebben ook nog geen tuinhekje (wonen hier pas) maar die gaat er zeker komen. In eerste instantie om mijn kinderen veilig in de tuin te houden, maar nooit gedacht dat het ook nodig zou zijn om mensen uit je tuin te houden
Waarom..ik vind dat hier een gelijke streep voor moet worden getrokken. Ik zorg dat mijn hond netjes poept en piest waar die dat mag en verwacht dat iedereen zo met zn huisdier omgaat. Al was het de FRET van de buren die in mijn tuin poepte..Dan was ik er nog niet van gediend. Huisdier is huisdier...Dat is van jou en niet van je buren. Dus waarom zouden zij last van jouw dier moeten hebben. Wat maakt het uit wat voor dier dat is. Je bezorgt andere mensen overlast en dat moet voorkomen worden.
Dat vind ik ook, daarom zitten onze katten ook binnen. Maar dit topic gaat niet over katten, dat is helemaal onbegonnen werk, daar zijn niet eens regels voor (en waarom niet? Ik zou het niet weten ). Voor honden zijn er faciliteiten, een daarvan (helaas) recht voor mijn huis. Geen opruimplicht. Dus waarom niet die 3 meter oversteken? Maar goed, ik ben een dierenliefhebber hoor, zal geen honden gaan beschieten Ik heb op het moment dat zoiets gebeurt natuurlijk wel zin om in de tuin van zo iemand te gaan poepen om te laten zien hoe het voelt, maar ook dat is geen permanente oplossing. Misschien dan toch de gemeente, misschien dat ze het duidelijker aan kunnen geven op een bord? Ik vind er trouwens wel een wezenlijk verschil tussen vogelpoep en honden/kattenpoep. Vogels zijn niemands verantwoordelijkheid, honden en katten wel. We hebben hier ook talloze katten, maar daar kan je gewoon geen zaak van maken jammergenoeg. Onze buren (beetje hautaine mensen) zijn op de een of andere manier overtuigd dat onze katten bij hun naar binnen lopen, echt vervelend omdat wij juist bewust binnenkatten hebben. Zij hebben zelf een hond maar laten die braaf op die vrije schijtzone uit. Natuurlijk is het niet slecht voor de tuin ofzo, beetje mest en pies. Maar het tuiniert echt ranzig :x Wat een reacties, ben ik een dagje weg Dank! En niet boos op elkaar worden hoor
nee hoor kippiekip als je leest zeg ik ook voor beide geldt het gewoon, ook de honde-eigenaren maar nam als voorbeeld van wat je hier in de straat vind. Ik vind het ook smerig als er een drol voor mn ingang ligt....Ik vind gewoon voor beide partijen dat je je shit zelf moet opruimen. hoevaak mn wielen wel niet door de stront zijn gegaan blegh!
Ik trek mn hond altijd alle tuinen voorbij... die mag ab-so-luut geen tuin in of zijn poot optillen bij een heg, of hek ofzo. Hij weet het ook best goed... loopt inmiddels braaf mee voorbij alle tuinen naar de uitlaatstrook. Alleen daar mag hij poepen maar heb altijd zakjes bij voor het geval dat (gebeurt zelden, maar soms als de nood wat hoger is is het al gebeurd voordat ik zag dat het zover was...). Waar ik me trouwens enorm aan erger.... uitlaatstrook is langs een fietspad.... laat je hond dan niet OP het fietspad poepen... zucht. Had trouwens ook wel handig geweest om naast dat fietspad nog een voetpad te hebben... ben nu constantr aan het kijken of er geen fietser aankomt, want ja... je loopt toch waar het niet hoort. Handig aangelegd dus... not!