Och bij jullie is het nog een fietspad. Hier kan je nergens echt veilig je hond uitlaten want je loopt de kans geschept te worden door een auto die met 80 langs je afvliegt ondanks dat het gedeeltelijk 30 km zone is (en nee de politie doet hier niets aan. Ook al klagen we al 8 jaar). Erg handig als je ook een kinderwagen of lopend kind bij je hebt.
Lekker aso. Ja, ik zie dat ook regelmatig, die laten hun hond gewoon tegen andermans hek, heg, planten of gewoon in de tuin plassen. Mijn moeder had ook regelmatig loslopende honden in de tuin die gewoon daar gingen schijten, zij hebben ook maar een hek geplaatst. We zagen zelfs eens een man langslopen bij een winkel waar net de kranten waren bezorgd en nog buiten op een stapel stonden en die vent liet zijn hond er zo overheen zeiken! Wij hebben ook een hond hoor, maar je kunt ze prima trainen, onze hond plast en poept op commando en weet ook waar ze dat wel en niet mag doen. Op de stoep poepen of op straat zou geloof ik niet eens bij haar opkomen.
Ik zou gewoon als ik het zie een boterhamzakje pakken, naar het baasje toelopen en zeggen: Ruim je het ook ff op? En dan het zakje omhoog houden en wijzen naar de drol EN verder kan je inderdaad proberen de gemeente te bellen, en anders zelf een hekje om je tuin heen maken.
Hoezo geen opruimplicht? Hier ben je verplicht de stront van je hond op te ruimen. Je moet zelfs een zakje kunnen tonen! Als ik een hond in mijn tuin zag poepen, zou ik echt de eigenaar erop aanspreken, kan toch niet!
WTF!!! Wat betreft de hondenpoep wij wonen hier nu 4 maand, en vooral in het begin lag hier minimaal 3 keer hondenpoep VOOR mijn voordeur, dat is nu over... Afkloppen. Ik loop nog wel elke middag een rondje met de schep om de poep van de straat en van het pad van de geluids wal weg tehalen, zodat ik, mijn meisje en de buurkinderen niet in de poep staan. De gemeente? Die doet niets, ik word er helemaal gek van! ik ruim gemiddeld in de week 21 DROLLEN op!! De gemeente zegt dat het niet rendabel is om te controleren op honden poep en los lopende honden, nee in de villa wijk verder op zeker wel??? Hier lopen zo'n 50 honden op een dag voorbij als het er niet meer zijn. Hou die honden gewoon aan de lijn en ruim je troep op, doe ik toch ook!!! Ze weer even wat frustratie kwijt zit er aan te denken om handtekeningen te verzamelen voor de honden overlast.
Er is een middel van HG, dat je kan kopen in de meeste bouwmarkten en sommige supermarkten, de naam ervan kan ik even niet opkomen, maar je moet het in ieder geval verdunnen, en dan rond je tuin aanbrengen, dus op de grens zeg maar. De geur is voor dieren zo naar, dat ze daar niet overheen gaan. Misschien een idee? Eigenlijk zou het niet moeten hoeven, een tuin hoor je je huisdier niet in toe te laten, maar ja... Mensen he...
Oh bedankt voor de tip Moonchild Dat lijkt me iig iets wat we kunnen proberen voor we een uitgave doen voor een hek. Als het nou nog een koophuis was, dan investeer je wel in een hek, maar dat vinden we nu eigenlijk echt van de zotte.