andermans katten lopen in mijn huis: tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Greyhound, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Uhhh afreageren op de kat omdat de eigenaar zijn kat niet binnen houdt / in de tuin houdt?! :$
    Daar heeft die kat niet om gevraagd en zo komen helaas veel katten aan hun einde... :(

Zou ook de eigenaren aanspreken, maar nog beter zou zijn wanneer iedereen zijn dier/dieren op eigen grond hield en nee, dat is echt niet zielig, mits je de dieren genoeg aanbiedt zoals klimmogelijkheden, ruimte etc.

Andere discussie, maar waarom neem je katten als ze vervolgens het grootste gedeelte van de dag weg zijn en bij anderen in de tuin poepen, het voer opeten en wat dan nog meer...?????
    Wij hebben 4 katten en hebben buiten een grote ren. De katten kunnen evengoed naar buiten en vermaken zich prima.

2. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Hadden wij ook altijd last van, vooral de katers van de buurt die dan ook nog overal sproeien zodat onze katten niet meer in huis durven komen.. Sinds we een hond hebben geen vreemde kat meer in de tuin gezien en dus ook niet in huis.. Onze eigen katten kijkt de hond niet naar om maar er moet geen vreemde kat in de tuin komen dan komt de waakhond in dr naar boven..

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als hier een kat binnenkomt overleeft het niet denk ik.. Onze hond heeft namelijk al een keer een kat te pakken gehad.

Verder vind ik het gewoon asosociaal dat mensen hun katten gewoon maar los over straat laten lopen en in andermans huizen.

Kan de eigenaar zijn beestjes niet in huis/tuin houden dan? Dat hij zegt dat hij het vervelend vind, oke maar doet ie er ook iets aan?

4. Nou eh, zo heftig was mijn 'afreageren' niet bedoeld.. Ik ga die kat niet vergiftigen, uit het raam gooien of een paar trappen geven ;) Die kat zal door mijn 'afreageren' echt niet aan z'n einde komen hoor!

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja vind je dat echt, dat ze gelukkig zijn? Wij hebben twee katers en uit eigen egoisme heb ik ze in de tuin (tuin is afgesloten en de mensen uit de buurt vinden het maar raar dat ik ze niet los rond laat lopen, dus geen kattenhaters hier) en ik zie aan mijn eigen katers aan alles dat ze liever buiten de tuin zijn, ze zitten bij de schutting en zodra er een de kans krijgt ontsnappen ze.

En als ik andere poezen lekker zie rondhuppelen vind ik het eigenlijk sneu voor die van mij. Maar ik ben bang dat er iets gebeurt met ze en dat is het ook, want een tijdje geleden is er 1 overreden, overleefd, maar wel gewond en 1000 lichter en NOG probeert hij weer buiten de tuin te komen.

Ik geloof er niks van dat deze dieren er gelukkig van zijn/worden door opgesloten te zijn, of je hebt een kat die het niet interesseerd ;)

TS: Heel vervelend zeg! Ik zou idd een emmer water of een watershoker of zo gebruiken om ze te verjagen.

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Waarom? Doet ts toch ook niet, haar kat loopt toch ook vrij rond ;)

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zo had ik hem ook niet persé opgevat van jou hoor, maar zulke mensen zijn er helaas genoeg... :cool:

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het is natuurlijk gedrag dat een dier zijn omgeving wil verkennen...als ik hier de deur open zet, dan gaan ook de honden ervandoor. Als een kat niet happy is, dan uit zich dat overduidelijk in gedragsproblemen, slecht eten, overmatig likken, agressie etc.

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dit probleem had mijn man vroeger ook eens. Beest kwam binnen en zeek zelfs op bank en in bed! Tot de kat van de buren weer eens binnen was en mijn man zijn tapijt python vrij was...

Echt enorm vervelend inderdaad en gelukkig doen die beesten het hier niet want mijn man is er HEEL erg allergisch voor. Kan ik hem waarschijnlijk op laten halen door de ambulance.

10. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
  11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Precies! Honden lopen wel in eigen tuin, schijten niet bij een ander en worden aangelijnd als ze naar buiten gaan met baasje (normaliter dan). Ik zie nooit katten aan een lijntje lopen.
    Bij ons is laatst in de straat een kat gebeten die ze uiteindelijk hebben moeten laten inslapen omdat het beestje niet meer te redden was. Door een loslopende hond (wat natuurlijk ook niet hoort, straks grijpt 'ie een klein kind) helaas, maar ja, de kat liep net zo goed los! Dus nee, voor mij geen verschil met honden en/of katten. Een kat is in mijn ogen echt niets meer dan een hond. Baasjes verantwoording dus!

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dan geldt het voor beiden, hou die beesten gewoon op eigen terrein desnoods binnen als ze uit de tuin ontsnappen. Probleem opgelost ;)

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    #33 bloem82, 23 mei 2012
    Laatst bewerkt: 23 mei 2012
    Je snapt zelf natuurlijk ook wel dat je honden niet los kunt laten lopen, je zegt het immers al in je stukje traks grijpt hij een kind.

Als je honden los laten lopen breekt de pleuris uit en lees je elke dag in de kranten dat er weer iemand is aangevallen of doodgebeten. Dus nee, honden en katten kun je niet vergelijken vind ik.

Dat katten en honden in jou (en mijn) ogen net zoveel waard zijn heeft toch niks te maken met het feit dat katten wel los kunnen lopen en honden niet? Dan lijkt het eerder of je het een kat niet gunt omdat een hond het ook niet mag.

En dan nog dat honden nergens anders schijten? Ik stap nooit in een kattedrolletje hoor, het is altijd een hondedrol van een baasje die de andere kant op kijkt (minstens een paar keer per maand)

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb inderdaad geen last van kattedrollen nee. Maar de zeik tegen mijn voor EN achterdeur van de buurtkatten vind ik toch wel ENORM vervelend (vooral als er voor de zon op staat te branden. Echt leuk voor mensen die aan de deur komen ook.
    Plus laatst hadden ze op een bepaalde manier tegen de deur gesproeit waardoor ik een riviertje kattezeik door mijn gang had lopen.

Katten veroorzaken net zo goed overlast alleen kan je er niemand op aanspreken omdat ze in hun eentje rond lopen.

Maar goed daar ging het niet om hier.

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    In mijn tuin liggen nooit hondendrollen, dat zijn toch altijd die van katten! Tja, en op straat geldt, kijk uit waar je loopt. Er zijn idd van die aso's die de hond niet op de daarvoor bestemde plekjes uitlaten of (zoals in onze gemeente) het poepzakje gebruiken. Maar dat geld net zo goed voor bijv. glas op straat. Kijk uit waar je loopt!
    Overigens gun ik katten en honden allemaal het beste hoor, maar ben er van overtuigd dat dat bij het baasje begint. Ik ken genoeg "huiskatten" die niet buiten het huis/tuin komen die het prima naar de zin lijken te hebben.

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113

Kan toch niet tegen mijn zoontje van bijna 4 zeggen dat hij niet kan voetballen op het SPEEL veld omdat hij moet uitkijken waar hondeschijt ligt?

Of als ik met de kinderwagen op een speelveld loop dat ik eerst 10 meter voor de kinderwagen uitloop om te kijken of alles vrij is om zo weer 10 meter door te kunnen lopen :(

Jammer hoor dat je maar een klein stukje uit mn hele tekst pakt.

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Klopt helemaal! Dieren kunnen ergenis geven, mensen net zo goed en dan kun je er soms best de balen in hebben.

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Een hordeur..

19. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mensenlief, wat een heet onderwerp blijkbaar...

Een paar simpele oplossingen:
    - Plaats een hordeur, en als je eigen kat buiten/binnen wil, doe je even de deur open dicht. Klaar.
    - een electronisch katten deurtje met chip, werkt inderdaad enkel voor je eigen kat.

Katten wegjagen:
    - ofwel net geen warm water gebruiken, hebben ze een hekel aan. Of inderdaad een flinke scheut azijn in het water, eer ze dat hebben afgewassen zijn ze héél pissig :p
    - Als je zelf geen katten hebt, bestaan er zo van die geluidsbakjes die een bepaalde toon uitsturen. (kan je kopen in tuinwinkels) mensen horen die niet, katten wel, en blijven uit je tuin.

En dan kan iedereen verder zonder de buren te willen afschieten :)

20. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Ik heb niet alles gelezen.. maar heb je gedacht aan een kattenluik in de deur die alleen open en dicht gaat als jouw kat ervoor staat/doorheen wil? Je kat moet dan wel een halsbandje met bijbehorende sensor om. Deze zijn te koop bij de dierenspeciaalzaak. Je zou kunnen gaan praten met de eigenaar van de katten.... maar denk niet dat dat veel zal opleveren. Hou een kat die eenmaal op straat gelopen is, nog maar eens binnen. Die jankt alles bij elkaar, de meeste eigenaren houden dat niet lang vol en den hun kat weer naar buiten. Succes ermee!

Deel Deze Pagina