zonneallergie

Discussie in 'De lounge' gestart door lea, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lea

lea Fanatiek lid

HELP ik heb erge last van zonneallergie, jeukende bultjes. Iemand goede tips om dit te verminderen? Zier er niet echt lekker uit nu, en het jeukt als een gek! Eerst alleen decollete, maar nu beginnen mn armen ook al. Ik probeer zo veel mogelijk uit de zon te blijven, maar dat is vrij lastig met dit weer;)

Wie heeft er tips voor een goed middel?

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

ff de Apotheek bellen die hebben altijd wel goede middeltjes..

3. lea

lea Fanatiek lid

ben ik dus vanmorgen geweest, en die deed zo vaag. Ze zei 'koelen'. verder als het heel erg is kun je tabletjes laten voorschrijven... het lijkt me dat er toch ook wel een zalfje moet zijn of zo?

4. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Lees heel even mee. Heb geen oplossing helaas.

Hoe zien die bultjes eruit? En zitten ze over je hele lichaam nu?

Mijn dochter heeft sinds vanochtend ook last van rode vlekjes / bultjes op haar hoofd en borst / armen.
    Geen idee wat het is. Dacht wel gelijk aan een allergie. Maar geen idee of het ook zo is.

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Mijn oudste dochter heeft er ook last van. Wat bij haar helpt is een lekkere koude douche nemen en daarna lekker insmeren met body lotion. Dan trekt het vaak al helemaal weg. Succes!

6. lea

lea Fanatiek lid

bij mn hals zijn het kleine bultjes, die in elkaar overlopen. helemaal gevlekt dus, en soms vragen mensen verschrikt wat heb jij!? op mn armen zijn het alleen nog kleine bultjes, vlekjes. En niet over mn hele lichaam, alleen de huid die in de zon komt (niet de benen)

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo min mogelijk in de zon.

Goed insmeren met hoge factor (50).

Jezelf koel houden.

Ik heb het zelf op mijn vingers. Pijnlijke bultjes. De HA heeft er wel eens iets voor voorgeschreven, dat hielp aardig, maar niet goed genoeg om er weer om te gaan ;) en ik heb er ook niet heel erg veel last van.

8. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik heb het heel erg in mijn gezicht, nooit eerder gehad. Mn man is gisteren naar de apotheek geweest en tabletten meegekregen, heb ze nu voor de 2e keer ingenomen kan dus nog niet zeggen of ze helpen, maar het is kei vervelend.

9. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Mijn oudste heeft het ook sinds gisteren en ik heb voor hem Carniflor gehaald. Een spray voor eczeem en huidirritatie door de zon (homeopathisch)
    De jeuk wordt minder nu na 2x smeren. Verder idd niet in de zon.

10. me83

me83 Niet meer actief

idd! en bij verbranding en warme huid je lekker in de douche insmeren met yoghurt.. trekt de warmte uit je huid..

11. Tese

Tese Niet meer actief

Volgens mij verwarren veel mensen hier warmeuitslag met zonneallergie. Voor zonneallergie is wel degelijk een zalfje te krijgen. Moet je alleen even bij de huisarts halen. Al die homeopathische zooi heeft bij mij nooit geholpen.

12. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Voor volwassenen is er genoeg zalf verkrijgbaar, helaas voor kinderen niet. Alleen met corticosteroïden. Dat geef ik mijn zoon liever niet ;)
    Vandaar mijn homeopathische oplossing (al geloof ik er ook niet in), zoonlief zegt half uur na sprayen dat het minder jeukt en de uitslag is minder rood... Vandaar dus...

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb er ook last van en hier bij de apotheek zeggen ze doodleuk dat er niets voor is. Heb het nu gelukkig niet, (zit binnen whahaha) maar vorig jaar had ik het zo erg! Dikke plakkaten waren het echt op mijn borst en armen. Jeuken en branden dat het dan doet!

Weet niet wie dat zei over die bodylotion, maar dat is echt het slechtste idee dat ik ooit heb gehoord :D Daar krijg je nog meer jeuk van.

14. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    er zijn pilletjes voor, anti-histaminica. krijg je via je ha. verder geen oude zonnebrand creme gebruiken, elk jaar nieuwe kopen.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je heb pilletjes voor allergie kleine blauwe zijn het kan je krijgen van de dokter... Word voor van alles gebruikt katten allergie, zonne allergie...

Het helpt wel maar t verdwijnt niet als sneeuw voor de zon zeg maar :p

Ik heb t ook heel erg... En dan alles wat ik de zon komt.. Armen, benen, gezicht,buik ,hals,decollete,handen,voeten
    Maar er is volgens mij dus niks echt specifieks voor echt zonneallergie..
    Ze hadden ooit een goeie creme bij kruidvat maar dat ik er niet meer ofzo...

Nja je kan er dus niet zo heel veel aan doen...
    En zeker geen bodylotion enzo smeren...

Allergie is iets anders als geirriteerd door de warmte

16. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ik krijg elk jaar Vd huisarts een speciale Zonnebrandcreme die bij mij prima werkt. Wel op tijd insmeren dat het nog ff kan intrekken. Heet contralum ultra.

Deel Deze Pagina