Goedenavond! Ik heb even twee ietwat gênante vraagjes Ik heb daar beneden precies op zo'n vouw bij de bikinilijn al een week of vier een wondje zitten die maar blijft irriteren, omdat die daar ook niet de kans krijgt om te genezen omdat die huid steeds op elkaar zit. Ik zat te denken aan een pleister maar is een beetje een lastige plek voor daar en bepathen, maar dat leek het juist alleen te verergeren omdat het erdoor vochtig werd. Wat zou ik nog kunnen proberen hier tegen? Volgende vraag in dezelfde soort categorie is dan, na het scheren daar beneden heb ik ook ontzettend veel irritaties. Ondanks dat ik allerlei tips al van internet heb uitgeprobeerd, blijf ik daar last van hebben. Dus ik zag nou dat ze bij de Lidl binnenkort een bikinitrimmer te koop hebben en ben daardoor eens rond gaan kijken en zie dat het voor veel een oplossing is, dus lijkt me te proberen waard. Dus ik zit dan zo te kijken.. Je hebt een ladyshave met bikinitrimmer (had nou bijv. bij de Blokker eentje gezien Remington smooth&silky ofzo) of dan zo'n bikinitrimmer los (als dat ze dus bij de Lidl hebben, maar zag ook dat Kruidvat eentje heeft). Waar moet je op letten bij zo'n apparaat en is welk apparaat is aangeraden? (hoeft niet persé uit hierboven gekozen te worden) Ik wil/kan er maximaal 20 euro aan uitgeven. En moet je dan vooraf, tijdens of achteraf ook nog middeltjes smeren of hoeft dat daarmee niet? En ik zag ergens ook iets over mesjes moeten vervangen met een bikinitrimmer, maar kan dat nergens terug vinden, is dat nog iets om rekening mee te houden, of qua ander onderhoud oid? Alvast bedankt voor het lezen
Qua wondje zou ik beginnen met katoenen ondergoed en talkpoeder. Qua scheren met irritatie zou ik niet meer met mesje scheren maar idd met ladyshave. Welke weet ik niet sorry
Voor het wondje inderdaad iets van een pleister of gaasje gebruiken, zodat de huid droog blijft. Trimmers geen verstand van, maar ik weet wel dat een hoop mensen wondjes krijgen doordat ze niet met de haargroeirichting mee scheren.
Voor het wondje, tijdelijk iets van boxershorts dragen en thuis in een joggingbroek zonder slip zodat de rand van je slipje er niet langs schuurt en het beter kan helen? Van trimmers heb ik geen verstand. Wel had ik altijd irritatie toen ik bog met wegwerpmesjes scheerde. Toen ik ben overgestapt op de venus van gilette werd het al veel minder. En toen ik daarna de tip kreeg na het scheren te smeren met sudocreme heb ik nooit meer irritatie gehad. Ik scheer nu in de avond, daarna sudocreme erover en de volgende ochtend is het ingetrokken en heb ik een babyzacht en babyglad huidje down under
Wondje. Goed droog make, talkpoeder en dan make-Up watje erop met pleistertape. De irritatie na scheren herkenning wel. Na overstap op bikinitrimmer nog steeds een drama. Tijdens mijn eerste zeangerschap werd ik te dik om überhaupt daar beneden nog iets te zien en ben ik ontharingscrème gaan gebruiken. Zorgen dat het niet IN je vagina terecht komt, maar jeetje wat een uitkomst! Nooit meer irritatie en super glad. Eraf halen onder de douche met washand!
Oké bedankt, dan ga ik gauw even kijken naar talkpoeder. Wat scheren betreft, ik scheer inderdaad al met de haargroei mee. Ook al verschillende mesjes geprobeerd, zowel weggooi als venus en kruidvatmerk, maar is geen verschil. En ook ontharingscreme geprobeerd, weet niet wat daar mis mee ging maar hier deed dat helemaal niets, ook als ik het langer liet zitten.
Wondje misschien talkpoeder of sudocreme. Misschien zonder onderbroek slapen maar alleen in katoenen pyama broek(je). Scheren tja ik zou het laten waxen.. ik krijg ook enorme irritaties van scheren dus laat t elke 3 maanden waxen. Leuk is anders maar t resultaat perfect.
Tijdens het scheren Zwitsal zeep gebruiken. Zo'n pompje heb ik staan, heel handig. En daarna is het superzacht.
Wondje droog houden en evt afdekken met een gaasje. Tegen irritatie beneden hielp bij mij cicaplast van la roche posche ( via apotheek) te verkrijgen. Ik gebruik nu een ladyshave wel een dure van philips dat gaat ook goed. Zo'n trimmer liep steeds vast gek werd ik ervan
Mijn tip is een mannenscheermesje van Gillette oid. Met vrouwenscheermesjes werd het hier ook altijd geïrriteerd en minder mooi.
Bethadine zeep gebruiken bij het wassen (alleen wondje dan, niet in je vagina natuurlijk). Helpt echt bij het ontsmetten
Het hangt erg van je huid af of ontharen problemen oplevert. Ik krijg ook altijd irritaties, bultjes, ingegroeide haren. Met waxen of epileren is het probleem net zo groot als met scheren. Het gaat namelijk mis als het haartje weer door de huid heen moet prikken. En dat is niet anders bij scheren, ontharingscreme of waxen. Daarom ben ik voor mijn bikinilijn overgestapt op trimmen. Voor mij dé oplossing. Het is daardoor niet spiegelglad, want er blijft altijd een klein puntje van het haartje boven de huid. Maar hierdoor ziet het er wel netjes uit en hoeft het haartje niet meer door de huid te prikken bij aangroeien. Daardoor ben ik nog zelden last van ingegroeide haartjes of bultjes. Voor het trimmen gebruik ik overigens een baardtrimmer Handig, sterk en precies goed.
Geen talkpoeder gebruiken, dat gaat klonteren in gebieden waar de huid vochtig is/ kan zijn ( zoals in een huidplooi ). Een dun laagje sudocreme anbrengen en evt. huid op huid contact voorkomen met een stukje katoen in de huidplooi.
Ik ben juist wel fan van talkpoeder. Heb in die omgeving ook niet zoveel last van hele vochtige huid. Moet je denk ik zelf even bekijken, talkpoeder zorg in eerste instantie dat het droog blijft, maar als de huid daar echt heel vochtig wordt dan zal het idd wel gaan klonteren. W.b. Scheren geen idee. Ik kon de juiste oplossing niet vinden, ik ben overgegaan op volledig waxen. Eerste 2x naar, daarna echt perfect.
Wat betreft het wondje zou ik ook even of thuis geen ondergoed dragen of even kijken naar ondergoed waar geen rand aan zit. En qua wat het beste is wat betreft je irritatie na die tijd. Ik zou ook eens kijken wat waxen voor jou van uitkomst bied. Ik geef zelf de behandelingen en heel veel mensen zijn compleet van de irritatie af. Je zou ook nog kunnen kijken naar definitief heel veel goede resultaten mee gezien in het bedrijf waar ik werk. Er zijn veel verschillende meningen over en het is wel even prijzig qua bedrag. Maar anders moet je altijd scheermesjes enz kopen.
Bedoel je echt álles weg met scheren? Dat schijnt niet zo gezond te zijn, ik heb daar al veel artikels over gelezen. Is het geen optie om het gewoon wat bij te werken? Dan lijkt het geen oerwoud, en dan heb je ook niet zo'n last van bultjes/ingroeien.