Andermans verwachtingen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angeltje24, Nov 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lila07

lila07 Actief lid

Oct 29, 2007
    298
    0
    0
    België
    Als Lin heel kleintjes was, vond ik het gemakkelijk om ze ergens mee naartoe te nemen, ze sliep in haar wiegje (wat voor haar bekend en beschut was). Toch zorgden wij er ook meestal voor dat we op tijd thuis waren (Lin is nog steeds een slechte slaper, dus regelmaat is superbelangrijk).

Nu nog ben ik liever voor haar slaapuur thuis (is 19u) en dat lukt vaak. En als sommigen daar een probleem mee hebben, spijtig.

Het gaat gewoon om enkele jaartjes in hun leven, waarin dat heel belangrijk is! En heb je een gemakkelijke slaper, dan zit je er misschien minder mee in om eens wat later te zijn en dan begrijp ik dat ook.

In ieder geval, niks mee inzitten, leef gewoon naar je eigen gevoel, dat is toch het belangrijkst voor je kindje ;)

2. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

Nov 22, 2006
    536
    1
    18
    Pfff...stel me dus niet aan als ik jullie reacties lees. Thanx ladies ;)

Het kost vaak al zo veel tijd en energie om een kleintje aan een bepaald ritme te laten wennen. Nina is een heerlijk kind wat niet veel huilt, dit omdat ik haar zo veel mogelijk rust en regelmaat mee geef. Het voelt vaak alsof ik me moet verdedigen tegenover iedereen en een heel goed excuus moet hebben als ik niet op visite wil of wil ontvangen.
    Het is vooral de wat oudere generatie die dit niet snappen en het altijd beter weten want zij deden het heel anders vroeger...En o wee als jij hier iets over te zeggen hebt!

Ik heb inmiddels laten weten dat het geen donderdagavond wordt maar gewoon overdag in het weekend als het ze wel uit komt. Ze doen het hier maar mee.....

3. astridje

astridje Lid

Jun 1, 2005
    74
    0
    0
    Hello,

Ons amber is nu al 17 maand en wij zorgen er nog steeds voor dat zij haar ritme houd. Ze is ook echt moe om acht uur en verlangt naar haar bedje. Ik zie niet in waarom ik haar dan langer op moet houden. Als wij ergens naar toe moeten zijn we ofwel op tijd thuis of wel blijft ze bij de babysit.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk ook dat dit soort reacties voortkomen uit het feit dat niet alle kinderen een strak ritme nodig hebben. En die kinderen zien ze natuurlijk altijd op verjaardagen en visites...

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Klopt, het ene kind kan er beter tegen dan het andere. Maar ik kom ook vaak genoeg op verjaardagen waar kinderen zijn die dit ook niet trekken, maar wel meegesleept worden, met een hoop gejengel en gejankt tot gevolg.

6. Niet meer actief

Wij hadden laatst 2 verjaardagen achter elkaar.
    Wij nemen onze dochter dan wel mee, ze slaapt dan als we aankomen en lopen meteen door naar boven en leggen haar daar neer, in de bak van de wandelwagen. Als we gaan slaapt ze nog en thuis slaapt ze ook nog verder. Zo merkt ze er vaak niets van als we ergens heen gaan.

Ik denk wel dat je een baby makkelijker ergens mee naar toe neemt dan een peuter of kleuter.

7. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    zo hebben wij ook een beetje hetzelfde probleem...mijn schoonmoeder belde vandeweek hoe we het gaan doen met sinterklaas en dat ze voor 2e kerstdag al gereserveerd hebben in een restaurant (sinterklaas altijd uitgebreid pakjes en kerst altijd uit eten)....maar nou ben ik 9 december uitgerekend en mijn schoonouders wonen een uur rijden bij ons vandaan...dus wij hadden al voorgesteld om dan hier kerst met pakjes te vieren zodat ik niet van huis hoef...dan is de ukkepuk er iig en slaan we 2 vliegen in 1 klap...maar dat vind ze niks want dan kan ze geen sinterklaas gedicht maken :( ....(ja ze is nogal van de tradities ;) )....maar goed dan hebben we nog het probleem restaurant...ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven dus ukkie moet wel mee...maar wat een gedoe met ukkepuk in een restaurant....van mij hoeft het zoiezo dit jaar allemaal niet zo maar ja schoonmoeder wil het :( ....

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,212
    35,981
    113
    @frederike: nou, om heel eerlijk te zijn zou ik zoiets hebben van dit jaar niet! Ik kan me goed voorstellen dat als je bijna uitgerekend bent je niet meer een uur wilt rijden. En uit eten gaan met een kleintje van een paar week? Dat zie ik echt niet zitten hoor. Bovendien hoop ik voor je dat je zelf weer fit genoeg bent om dan uit eten te gaan. Het is natuurlijk niet gezegd dat je precies op tijd bevalt en je weet niet hoe alles gaat lopen.

Als ik jouw was bleef ik lekker thuis met de kerstdagen, past je schoonmoeder zich maar aan jullie aan! Een bevalling en een kindje is echt niet niks. Stel je bent anderhalve week overtijd, dan ben je zelf net bevallen en moet je met een ukkie van net een week uit eten? Dat kan toch helemaal niet.

9. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

Nov 22, 2006
    536
    1
    18
    @frederike
    Zou inderdaad dit jaar maar lekker thuis blijven. Het lijkt mij geen doen om met een baby van misschien net een week oud uit eten te gaan. Je zal er niet op je gemak zitten als je kleintje huilt en gevoed wil worden. Tevens wordt er natuurlijk ook gerookt in een restaurant.
    Ik denk dat het ook veel te vermoeiend voor zowel jou als je kleintje zal zijn. Geloof me...;)
    Ik vind het niet erg netjes van je schoonmoeder om al dingen te plannen terwijl die kleine er nog niet eens is en zij niet weet hoe jij er lichamelijk en geestelijk aan toe zal zijn.
    Ik zou voorstellen zowel sinterklaas en kerst lekker thuis te vieren met of zonder schoonmoeder. Volgend jaar dan maar wat uitgebreider, als die kleine er ook nog wat van mee krijgt.
    Suc-6 alvast met je bevalling.

Liefs Angeltje

10. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

ik vind dat je gelijk hebt, ze zouden toch wel een beetje rekening moeten houden met de tijden enzo.

frederike80: ik denk niet dat dat iets is met je kleintje naar een restaurant, heb je je schoonmoeder al verteld wat je er van vind?

11. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    bedankt voor de steun dames ;)...ik heb het er nog niet echt met haar over gehad, heb liever dat mijn vriend dat doet...het is zijn moeder ;) (en het is zo'n stugge friese en ze blijft altijd tegen mij in het fries praten terwijl ik al zo vaak heb aangegeven dat ik daar maar de helft van versta :( )...alleen als ik het er met hem over heb dan zegt ie ach joh komt wel goed...we zien het dan wel....ja maar ja maar dat kunnen mijn hormonen nu even niet aan...ik moet dat gewoon even zeker weten want ik heb op het moment (voor mijn idee dan) al zoveel aan mijn hoofd...ik zal het balletje vanavond maar weer eens opgooien

12. patricia12

patricia12 Bekend lid

Sep 28, 2006
    604
    0
    0
    limburg
    ik geef je ook groot gelijk. hier ligt rachelle rond 21.00u in bed. om 20.00u krijgt ze haar laatste flesje. en dan wil ik gewoon thuis zijn en dat zij in haar bedje ligt. en inderdaad soms kunnen mensen zo dom reageren. afgelopen zondag had mijn vader gevraagd of we op bezoek kwamen. ik zeg prima na 17.00u als ze haar slaapje heeft gehad. maar 20.00u ben ik wel weer thuis. prima zo gezegd zo gedaan. wij ernaar toe. het was rond 19.30u zeg ik tegen mijn man, kom we gaan naar huis want rachelle moet zo het flesje. wat vraagt mijn vader nu? zeg eric moet je nog een flesje bier?
    nou ik zeg het je,daar kan ik zo kwaad om worden ze hebben gewoon te respecteren dat je je principes hebt.

13. sim

sim Niet meer actief

pfff nou dan vinden ze mij vast helemaal erg, wij gaan om de rust en regelmaat helemaal savonds niet op verjaardag, gewoon smiddags even, en ik zou het helemaal niet doen als mijn kindje één week oud is, dan krijgen ze al zoveel nieuwe indrukken... zitten jullie straks mooi met de gebakken peren..

Share This Page