Oraal temperaturen of beter van niet?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Babke, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi, ik temperatuur oraal, maar twijfel of het wel zo slim/betrouwbaar is. Ik temperatuur in de ochtend maar soms uit nieuwsgierigheid ook in de avond. Hij is dan soms zo absurd laag dat ik me afvraag of het wel betrouwbaar is. (avond vorige week zaterdag 34,6)

Nu weet ik bijna 100% zeker dat ik dinsdag mijn eisprong gehad heb. Als mijn temperatuur morgen overder omhoog, geeft FF dat ook aan. Nu heb ik sinds woensdag dat ik heel snel vol zit met eten (normaal ben ik een vuilnisbak) en vrijdag had ik wat bloedverlies (verwaarloosbare hoeveelheid, maar het was er wel) en ik had vrijdag avond weer slijm. Maar hier kon je in tegenstelling tot eerder deze week geen draden van trekken. Buiten de eetlust heb ik nu geen klachten. Overigens heb ik geen van de klachten eerder gehad en ik temperatuur voor het eerst. Elke maand is hetzelfde, vruchtbaar slijm en 12/13 dagen later ongesteld.

Zouden dit kenmerken kunnen zijn van een zwangerschap en als dit niet zo blijkt te zijn, kan ik oraal blijven temperaturen of moet ik vanaf dec beter vaginaal temperaturen? En zit er verschil in vaginaal en rectaal?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

2. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je temperatuur is 's avonds sowieso niet betrouwbaar, dus daar zou ik niet op letten. Echt maar 1x temperaturen, 's ochtends op een vast tijdstip voor het opstaan. Het beste kun je dit rectaal of vaginaal doen. Ik weet niet of tussen die twee nog echt verschil zit, maar ik heb wel eens gehoord dat rectaal het meest betrouwbaar is. En ik vind dat ook makkelijker dan vaginaal, maar dat is persoonlijk.
    De basistemperatuur in je oor is standaard lager dan je rectale temperatuur, dus die lage temperatuur kan wel kloppen. Op je kaartje zie ik niet echt een duidelijk eisprong (sorry). Dus ik zou je inderdaad aanraden op bij een eventuele volgende cyclus vaginaal of rectaal te gaan meten, misschien biedt dat meer duidelijkheid. Ik hoop natuurlijk voor je dat dat niet meer nodig is! Het lijkt me nog erg vroeg voor zwangerschapsklachten. Afwachten dus maar (vervelend he)...

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja inderdaad. Het is meer dat ik de eisprong altijd heel goed voel en vruchtbaar slijm heb, dus ik weet zeker dat hij geweest is, maar die kaart ziet er inderdaad warrig uit. Ben ook wel benieuwd naar morgen. Als de temperatuur morgen 36,5 is klopt mijn idee van de eisprong op dinsdag. Ik ga volgende maand wel vaginaal of rectaal meten.
    Neemt niet weg dat ik de witte creme vloed van gisteren in combinatie met het beetje bloed raar vind, maar goed we zien het wel.

Bedankt in ieder geval.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Heb jouw kaart ook eens bekijken, maar ben echt een chartnitwit, want het is dat er een rood kruis staat haha. Snap die ook niet. Fluctueert ook best. Ik denk dat ik het pas na drie maanden ofzo door heb.

5. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ja je hebt gelijk, ik heb ook een gek kaartje. Denk zelf dat de eisprong pas op dag 19 was en dat het kruis nog opschuift. We shall see. Het is meer dat ik na al die maanden ongeveer weet wanneer ik mijn eisprong moet verwachten, en daar plan ik dan omheen. Eigenlijk weet je het achteraf pas echt, maar goed die informatie neem ik dan mee voor de maand erna. Maar het blijft lastig hoor! Volgens mij proberen we gewoon zekerheden te zoeken die er niet zijn. Moeilijk te accepteren he, om het maar even filosofisch te zeggen: we leven in een cultuur van illusionaire maakbaarheid :cool:

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ben best benieuwd waar dit over acht dagen op uit komt. Mijn temperatuur is weer verder omhoog en ik had vanmorgen weer twee druppeltjes bloed. De cyclus is nu zo afwijkend op bepaalde fronten dus ben erg benieuwd. Hoe gaat het bij jou Jup?

7. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Ik heb ook oraal gemeten, en voor mij werkte dat prima. FF vond altijd mijn eisprong. Rectaal vind ik echt heel vervelend, maar is wel het beste.

8. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    rare grafiekjes van babke en jup
    en precies toch met een eisprong ? ik zou het er zelf niet uithalen.
    In mijn grafiekje zie ik ook nog steeds geen eisprong, al heeft FF tijdje geleven 2/11 aangeduid als eisprong, maar nadien precies van gedacht veranderd. Moet wel zeggen ik dacht die periode ook dat mijn eisprong geweest zou kunnen zijn, maar zeker was ik daar niet van. Had die periode ook zo van dat rekbaar slijm, maar heb de indruk dat ik dat wel vaak heb... :s

mijn grafiekje ziet er niet zo veelbelovend uit..

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi cheriseken ik krijg je link niet open dus kan niet kijken. Ff geeft bij mij inderdaad een rare grafiek. Ben dus erg benieuwd waar het heen gaat. Dat mijn eisprong zoals hij het nu aangeeft klopt, weet ik 200 procent zeker. Maar ook dat mijn lichaam voor het eerst afwijkt. Ik denk zelf dat als ik ongesteld wordt dat mijn eitje niet genesteld is. Want er gebeurt nu echt iets anders dan anders. Jammer dat ik je link niet open krijg.

@Meow gefeliciteerd!

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Krijg je kaartje nu wel open. Lange cyclus. Ik snap niet echt hoe ff de eisprong ziet. Ik zie bij je vorige cyclus wel dat het later hoog is maar ik zou zeggen dat de dip niet zo laag was. Als je veel kaartjes ziet wordt het alleen maar warriger :D Succes en hopen dat je eisprong nu snel komt.

11. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn link werkt nochthans hoor, zal waarschijnlijk aan de website van FF gelegen hebben dan.

12. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    en ondertussen nog steeds een lage temperatuur...
    Heb wel vandaag mijn bloed laten trekken, morgen weet ik de uitslag en ook wat mijn gynaecoloog voorstelt om te doen.
    Veel geduld heb ik niet meer. Je wilt zwanger worden, maar er komt maar geen eisprong.... zo kan je lang wachten.

En op basis van mijn temperatuurcurve vind ik een zwangerschapstest doen, eigenlijk een beetje overbodig. Of zouden jullie toch testen ?

13. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb net de uitslag gekregen van de bloedtest, de exacte waarden weet ik nog niet, maar de dokter zei dat alle waarden normaal waren en zouden overeenstemmen met 2de deel van de cyclus. Maar dat is dan toch het deel na de eisprong ? In mijn curve merk ik nergens een eisprong op...
    Nu vanavond weet ik de exacte waarden en mag ik ook de gynaecoloog opbellen dus misschien weten we dan meer.

14. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb ondertussen naar de gynaecoloog gebeld, maar ze was er niet, het was haar vervanger. Zij heeft dan maar eens naar mijn waarden gekeken en zei zij dat mijn eierstokken stil liggen... (in tegenstelling tot mijn huisarts die zei dat alle waarden normaal waren)
    moet morgen terugbellen naar mijn eigen gynaecoloog om te kijken wat er nu moet gebeuren.

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hè Cheriseken, lees je berichtjes nu pas. Wat een gedoe joh. Balen dat je nu eigenlijk niet weet waar je aan toe bent. Testen heeft denk ik weinig zin, maar als het je rust in je kont kan geven moet je het doen hoor. Baat het niet, schaadt het niet. Maar ik denk dat ik zelf even je eigen gynaecoloog zou afwachten. Succes hoor en laat je weten hoe het afloopt?

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou ben ik toch eens benieuwd of er meer zijn met zo'n debiel kaartje als ik heb. Hij is na de eisprong even hoog geweest met een gigadip en sindsdien schommelt het maar wat rond de temperatuur die het voor mijn gevoel daarvoor ook was. Ik snap het niet, want over de eisprong twijfel ik absoluut niet.

17. louan

louan Niet meer actief

Hoi,

Volgens mij als je boven die lijn blijft zit het wel goed...

Moet zeggen dat die van mij vrij stabiel is maar dat zegt ook niet altijd alles....

Jij mag al bijna testen!!!

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hè jij hebt wel een dipje (innesteling?) het gekke is als ik naar mijn kaartje kijk, zeg ik niet zwanger. Maar als ik naar mijn lijf kijk merk ik dingen die echt anders zijn dan anders. En dan geen symptomen als misselijkheid waar je lijf je mee kan foppen. Maar innestelslijm en bloedingen (elke keer 1 of 2 druppeltjes). Dat heb ik nog nooit eerder gehad. Ook niet voor de pil/nuvaring. Ik ga maandag testen met een cb digitaal en zo'n conceptiemeting. Ondanks de temperatuur heb ik het gevoel dat het raak is. Zo eigenwijs hè? Het zou tegenvallen, maar goed nog pogingen zat. Maar toch....

Wanneer ga jij testen? Als je menstruatie niet komt? Of als je geen geduld meer hebt?

19. louan

louan Niet meer actief

He babke!!

Ja ik weet niet wat die dip is....

ik denk niet dat het raak is, echt ZO weinig geklust rond eisprong....maar 1 dag cd14...maar wie weet! Ik voel ook echt van alles hoor, maar dat heb ik eerder gevoeld en vorige maand voelde ik helemaal niets... Buiten dat mijn temperatuur komt ook niet hoger dan die 36,9 dus denk dat ie deze week weer rustig naar beneden gaat, hoop het niet maar denk het wel...helaas!

Ik wacht denk ik rustig af volgens mn cyclus van 28 dgn moet ik vrijdag menstrueren dus denk dat ik gewoon wacht en zaterdag test...

En jij dan, je zit al bijna op je NOD!!! Spannend zeg!!! Raar van die druppeltjes bloed, ik zal je eerlijk zeggen dat als ik het zou hebben dat ik toch soort van blij zou zijn, want dan is er sowieso wat aan de gang....vooral als je het nooit eerder hebt gehad....

Succes! En ik hou het in de gaten!!

Groetjes

20. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hmm ik denk dat ik toch tot woensdag ga wachten met testen als ik het volhoud.

Deel Deze Pagina