Ik voel wanneer het raak is,en daardoor weet ik dat ik al 2x een foute innesteling heb gehad...(het voelt echt alsof je een dierbare hebt verloren,zonder dat je die persoon gekend hebt) Wat nu mijn vraag is: Ik ga maandag naar de gyn en ik wil graag weten hoevaak het "normaal" is dat een vrouw dit meemaakt...Want dit vernielt mij van binnen...Ik was eerst blij dat ik de eisprong voel en alles bewust meemaak,maar door deze gebeurtenissen voel ik me meer cursed dan blessed...
Hoi Puzzcat, kan me voorstellen dat het dan extra hard aankomt als je dan toch weer ongesteld wordt. Weet niet of het je troost, maar 60% (!) van de bevruchte eitjes nestelt niet goed in. (Deed mee aan een onderzoek van het UMC waar ze daar onderzoek naar doen). Raar is het dus niet. Hoop voor je dat het volgende eitje het wel een lekker nestje vindt en er 9 maanden blijft!
vraag ik me toch af hoe jij zo zeker weet te vertellen dat je 2x een foute innesteling hebt gehad? een innesteling voel, merk je niets van, vandaar dat ik het vraag, daar ben ik gewoon ontzettend benieuwd naar... verder zou je toch moeten proberen hier niet aan te denken, want je zegt zelf dat het killing is, wacht af tot je overtijd bent en positief test vooraleer je er van uit gaat dat je zwanger bent.. daarbij vergeet niet dat er bij 33% van de vrouwen wel een bevruchting plaats vindt maar dat er tijdens de innesteling of om andere reden iets niet goed gaat waardoor je "gewoon" ongesteld wordt.... gr.smoekie
Ik ken dit. Ook ik voel alles en mag bij een bevruchting al genieten na een dag of 2 a 3. Vorige maand is de innesteling ook niet goed gegaan. Het is echt een heel naar gevoel. Het voelt als een mk. Maar hopen dat de innesteling de volgende keer wel goed gaat, meer kan je niet doen... Ik ga wel proberen om alles wat ik voel naast me neer te leggen, en geen hoop te hebben... Zal moeilijk worden... Succes maandag bij de gyn. Liefs, Wiets
Ik ben zeer benieuwd wat de dokter daarop te zeggen heeft. Wees niet teleurgesteld als hij/zij je wegstuurd met dat het niet kan of tussen je oren zit. Zij zijn heel feitelijk ingesteld. Je zult heel eerlijk gezegt nooit weten of het echt zo was, tis alleen je gevoel.
ik persoonijk denk gewoon dat je de innesteling zelf niet kan "voelen" en dat het tussen de oren zit dat je denkt zwanger te zijn wat soms kan worden bevestigd... maar na 3 dgn al "verschijnselen"voelen? het eitje is dan nog niet ingenesteld helemaal niets, je voelt er niets van omdat het nog zo klein is etc.... hoe zit het eigenlijk precies bij jou Wiets? Ik las dat je bij je 1e echo op 11 mei te horen kreeg dat er geen hartaktie te zien was, en dat het vruchtje gestopt was met 6 wkn, maar dat je 5 Juli een curretage hebt gehad met een zwangerschap van 11 wkn? hebben ze je dan zolang laten lopen? dat begrijp ik eerlijk gezegd niet helemaal... wat ik wel eens begrijp van vrouwen is dat zij zich helemaal gek maken met het gevoel van "ik ben bevrucht" en zich later melden bij het mk forum omdat ze een mk hebben gehad zonder nog maar een positieve test in handen te hebben gehad, daar heb ik persoonlijk wat moeite mee dat ik denk van wacht gewoon tot je idd een posi test in handen hebt vooraleer er van uit te gaan dat je zwanger bent... en bevrucht eitje hebben wil nog niet zeggen dat je zwanger bent, daarvoor zal men toch de "tijd" moeten afwachten... gr.smoekie
Ik zou graag van jullie willen weten wat je dan voelt wanneer het eitje zich innesteld en wat je voelt wanneer het niet is gelukt?
Hoi hoi Ik voelde niets bij de innesteling, achteraf heb ik een heel klein veegje roze gehad maar weet niet eens zeker of toen de innesteling plaats vond hoor. Ik kan me helemaal vinden in wat smoekie zegt. Pebbles.
Hoi meiden, Ten eerste weet ik wat een mk is. Helaas... Ik meld me dus niet zomaar aan bij een miskraam forum... Met week 9 heb ik een echo gehad waarbij er geen hartactie was. Dit kreeg ik te horen op de dag voordat ik op vakantie ging. De curettage kon eventueel nog diezelfde dag, maar dat zagen mijn partner en ik niet zitten. Er was ook nog een kans dat het vruchtje vanzelf los zou laten en er een bloeding op gang zou komen. Terug van vakantie (2 weken later) moest er eerst een 2e echo gedaan worden om zeker vast te kunnen stellen dat het niet goed was. Een week na de 2e echo heb ik een curettage gehad. Ik voel na 3 dagen al dat mijn lichaam veranderd bij een bevruchting. Bij een 'normale' cyclus heb ik deze verschijnselen niet. Dit was toen met de zwangerschap die is geëindigd in een ma zo en mijn afgelopen cyclus ook. Ook was ik een week na mijn ei al misselijk en erg moe. Ik voel dus de innesteling zelf niet, maar door alle symptomen weet je wat er speelt in je lichaam. Ook is mijn menstruatie anders dan normaal nadat ik deze symptomen heb gehad na mijn ei. Ik ben helemaal niet bewust bezig met 'ik ben bevrucht'. Alsjeblieft zeg... Kan me daar helemaal niks bij voorstellen... Maar als je al die symptomen hebt ga je wel aan het denken... Zeker na de eerste ervaring... Het zit bij ons in de familie al zo vroeg symptomen te hebben. Ik kan er niks aan doen dat mijn lichaam zo reageert, en heb het gevoel dat ik me moet verdedigen... Liefs, Wiets
Het voelt als een mk het is echt alsof je een dierbare hebt verloren...En dat is ook zo... Als je bijvoorbeeld op de 10de je eisprong hebt gehad (wat je kan voelen en ook dat er een bevruchting was) en na 7 dagen ongi krampen hebt (zonder bloed) Dan weet je dat het raak was...Maar die 8ste dag omg dat is het ergste!Je voelt dat het vruchtje weg gaat en dan komt het bloedpropje...Dan jank ik mijn ogen eruit... @smoekie Ik weet dat er een bevruchting heeft plaats gevonden EN dat de inesteling fout gegaan is dan omdat ik 3x in 1 maand "ongi" ben geworden...Deze maand ging dat gepaart met de extreemste pijn die ik ooit heb gehad,en ik weet dat het met meer dan 50% van de gevallen fout gaat voor de innesteling...Maar ga eens na hoe het voelt voor die personen die het 100% meemaken en voelen...Ik ken mijn lichaam heel goed en dat moet ook wel (ben cronisch ziek) Ik weet presies wanneer ik mijn eisprong heb en hoelang het duurt/voelt wanneer de inesteling is... "ik persoonijk denk gewoon dat je de innesteling zelf niet kan "voelen" en dat het tussen de oren zit dat je denkt zwanger te zijn wat soms kan worden bevestigd..." "maar na 3 dgn al "verschijnselen"voelen?"(Niet na 3 dagen 6 a 7 dagen) Een innesteling kan je voelen en dat is ook vaker beschreven,het is geen psychische waandenkbeeld...
sorry,maar een mk heb je bij mijn weten echt pas als je een positieve test hebt gehad!Ook ik "voel"een paar dagen na me ei of het gelukt is of niet,maar vind het wel raar om dan te zeggen dat je een mk hebt gehad!Bij zoveel vrouwen gaat het mis voor dat ze ongi moeten worden,dan zou iedere vrouw meerdere mk hebben als je zo gaat rekenen!
Hhahaha sry hoor dus jij denkt dat een baby pas leeft als je een blauw kruisje hebt op een plastic staafje? En ja 8 van de 10 vrouwen merken niet eens dat er een vruchtje was die dan weer weg spoelt in de wc in de vorm van een bloedprop,wat een levend wezentje is...Dus vrouwen hebben als je logisch nadenkt meerdere miskramen (verkeerd gelopen innestelingen)
Puzzycat je zoekt het wel heel ver je weet het niet eens zeker.. en idd heel vaak gaat een innesteling fout maar zie dat niet als mk damz als je daar ook al over na gaat denken
Ben het met smoekie eens! Hoe kun je dat nou weten............ Ik ben net zwanger en voel gewoon soort van net als ongie worden. En voor gister nog geen idee van hoe en wat.........
nou ja mijn persoonlijke mening is gewoon dat je niet van een mk kunt en mag spreken als jijzelf het "gevoel" hebt "bevrucht" te zijn.... 33% van de vrouwen hebben wel een bevrucht eitje, maar een bevrucht eitje hebben en zwanger zijn, zijn 2 heel verschillende dingen... als je na moet gaan zitten denken of je wel of geen bevrucht eitje hebt gehad en daarmee dus ook een MISKRAAM sorry hoor, dat vindt ik echt van de zotte.... kom zeg waar ben je dan als vrouw zijnde mee bezig? om zoveel mogelijk mk's te scoren (sorry voor de brute zin) want als je daar idd bij moet gaan nadenken heeft een vrouw in haar leven waarschijnlijk wel een paar mk's achter de mik voor ze daadwerkelijk ECHT zwanger zijn voor mijn gevoel, naar mijn idee ben je pas zwanger (en dat zegt een gyn ook) 4 wkn na conceptie...en dan nog wordt je constant aangeraden voorzichtig te zijn daar het nog "mis" kan gaan, maar dat is dan anders vindt ik dan, die meiden die voor hun nod al getest hebben en later "gewoon" ongesteld worden, of de meiden die "denken zeker te weten" een bevrucht eitje te hebben gehad... tuurlijk kun je verschillende dingen voelen, maar niemand ook jijzelf niet die kan zeggen dat het van een innesteling is....elke maand kan je lichaam weer totaal anders reageren dat weet je niet, en die bloedingen, misschien heb je wel een goed doorbloede baarmoedermond, misschien is dat wel een voorbode geweest van GEEN bevruchting, misschien is het wel een innestelingsbloedinggeweest, maar is het eitje afgestoten wie zal het zeggen... maar na gaan denken dat een "klein klompje bloed" een levend wezen is, sorry hoor, maar daarbij ga ik bijna "zweven" zelfs als je een positieve test in handen hebt moet je maar afwachten of je idd zwanger bent of dat er niet iets is misgegaan wat je nog niet weet, maar om dan direct over een mk te spreken nee vindt ik persoonlijk belachelijk.... maar goed daar zullen de meningen ongetwijfeld over verschillen, en ik kijk er liever "nuchter" tegen aan dat dat ik me "gek" moet maken of zal maken omdat ik denk "bevrucht" te zijn.... er wordt gezegd dat je weet dat het raak was omdat je na pakweg 7 dgn na de eisprong ongi krampen krijgt zonder bloed hoe kom je er op? is dat een zelf verzonnen iets, is dat een site waarvan je dat hebt? ik vindt het echt nogmaals belachelijk om 8 dgn na de "eventuele" bevruchting je ogen uit je kop te janken omdat je "denkt" zwanger te zijn maar goed het zal wel... er zijn tig vrouwen die om onverklaarbare reden verschillende malen in de maand een bloeding hebben, en het zijn verschillende dingen waar het aan kan liggen, het kan een infectie zijn, het kan een te goed doorbloede baarmoedermond zijn, het kan een bloeding zijn na het vrijen, weet ik veel wat nog meer het allemaal kan zijn, je kan het zo gek niet bedenken of de gyn heeft er wel een of andere soort van verklaring voor, maar geen enkel zal zeggen, ja meid maar jij hebt een bevrucht eitje gehad... dat zit echt in de kupke @wiets, jij schreef te weten wat een mk is (vindt het triest voor je laat dat voorop staan) maar als je schrijft dat je met 11 wkn een mk hebt gehad, denken de mensen dat je een curretage hebt gehad van een foetus van 11 wkn...terwijl het "vruchtje" gestopt is met groeien met 6 wkn, er zit een wereld van verschil tussen een curretage van een vruchtje van 6 wkn, of een curretage van een vruchtje van 11 wkn. maar goed, ook dat kan aan mij liggen natuurlijk. iedereen heeft daar andere gedachtes en gevoelens over, ik ben daar veel te nuchter voor denk ik...misschien ook omdat ik zelf al 2 maal zwanger ben geweest, 1x een mk heb gehad, en nu voor de 3e keer zwanger ben...
ehm ja tot op heden (ff gauw tussen neus en lippen door ) gaat alles goed, minpuntje is dat de meid in stuit ligt, maar ik ga er maar van uit dat ze nog wel "terug draait" heb dit beide ander keren niet gehad, en de verhalen die ik erover ken, daar wordt ik niet echt blij van, maar goed ga er van uit dat ze nog wel terug draait anders ga ik gewoon een paar dagen op mijn kop staan....draait ze vanzelf wel