katoen maandverband

Discussion in 'De lounge' started by emje, Apr 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden.

ik heb altijd erg veel last van irritaties en pijn als ik maandverband gebruik. ik heb alle merken al geprobeerd maar ik blijf last houden.
    op dit moment is het erg vervelend omdat ik ook niet goed tegen het kraamverband kan.

nu zit ik te denken aan katoen maandverband. dat is te vergelijken met het systeem van katoenen luiers voor baby's.

heeft iemand ervaring met katoen maandverband? het is nogal een groot aanschafbedrag dus zou graag ervaringen willen lezen voordat ik het aanschaf. :D

2. tulip

tulip Niet meer actief

toen ik het las, was mn eerste gedachte eerlijk gezegd: ieuwww. Maar ik bedoel het zeker niet lullig, ik snap dat je soms weinig keuze hebt, maar ik kende het niet, dus kan ook geen ervaringen delen.

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik vind het geweldig!
    je hebt geen jeuk of irritatie of pijn meer, Ik ben minder lang ongesteld (tja, hoe dat komt weet ik niet)
    Ik heb een emmer staan in de badkamer (gewoon een luieremmer) en daar gooi ik het in met koud water en soda, en water wel af en toe verversen he.
    tis zo gewassen.
    En ik voel ook niet dat ik het in heb, alleen dag 1 omdat ik dan drie dunne op elkaar leg (ik heb van die dingen die je ook in katoenen luiers kan doen extra zeg maar) en dat is dan wat dikker. Ik ben er echt nog nooit mee doorgelekt, maar misschien ook omdat ik er bewuster mee bezig ben.
    En eigenlijk is het ook echt niet vies vind ik:)

Ik ben een razend enthousiaste fan moet ik zeggen.

4. 1234

1234 Niet meer actief

Irriteren tampons je ook?

Ik heb zelf ook dat ik alleen het merk 'Always' kan dragen, anders word ook alles rood en geirriteerd.

Ik heb geen ervaring met katoenen maandverband. Moet wel gelijk denken aan de verhalen die me verteld werden over vroeger, dat ze allemaal naast elkaar op de waslijn hingen buiten. :)

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

6. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik ben er ook heel blij mee; heb geen last meer van irritatie en jeuk en ik lek 's nachts niet meer door! Het is inderdaad even een uitgave, maar je doet er heel lang mee en ik denk dat ik het geld er zeker al uitgehaald heb (ik ben altijd een week ongesteld, dus reken maar uit wat dat aan maandverband kost). Ik heb ook een emmertje koud water staan om ze te spoelen en was ze in de machine mee met het ondergoed (op hoge temperatuur). Bijna geen moeite en ik heb er veel plezier van!

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Wat bedoelen jullie dan? Zie mijn link.

8. hardloper

hardloper Niet meer actief

LanaLuna

ik gokte dat het ging om wasbaar;)

9. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Oh wow, ik had daar nog niet eerder van gehoord. Overdag gebruik ik zeker tampons maar voor de zekerheid heb ik ook altijd een maandverbandje eronder. Echter heb ik daar ook zoveel irritatie van. Super bedankt!

10. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    tampons mag je absoluut niet in je kraamtijd gebruiken zolang je bloed verliest, dit ivm infecties in de baarmoeder. het 'vuil' moet eruit kunnen zeg maar.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,177
    35,850
    113
    Ik kan niet tegen tampons en maandverband. Ik gebruik wel vaak maandverband, maar op het moment dat het gaat irriteren ga ik over op wasbaar maandverband. In het begin vond ik het wel een vies idee, maar dat valt wel mee. Spoel het uit met koud water en gaat daarna direct in de wasmachine. Als ik ergens heenga gebruik ik wel gewoon maandverband.
    Vind het ideaal, heb met wasbaar maandverband helemaal geen last meer van irritaties.

Ik heb het hier gekocht.
    Cute Cotton

12. 1234

1234 Niet meer actief

Nee ok, maar ik dacht dat ze ook bedoelde na de kraamtijd, gewoon als ze ongesteld is zeg maar.

13. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    houd je zo'n verbandje net zolang in als gewoon maandverband?
    ik vind t wel een idee voor me kraamperiode.
    dan kan ik kijken hoeveel verbandjes ik nodig heb.
    of kan iemand me een indicatie geven.....

14. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik wist niet dat het bestond. Een vraagje; hoeveel katoenen-verbandjes hebben jullie dan gekocht? Ik zit erover na te denken maar ik zou absoluut niet weten hoeveel ik er zou moeten aanschaffen.

15. Alida27

Alida27 Actief lid

May 11, 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Ik gebruik,omdat ik erg vloei,altijd Tena Lady (bij de apotheek)..
    Ik voel me daar prettig bij.. (eigenlijk voor urineverlies,ik gebruik de extra)
    Succes met je keuze !!

16. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    ik ben er heelmaal verknocht aan, geen broeierigheid enzo meer, heerlijk
    en al die mooie kleurtjes, ik koop de mijne bij:
    http://randumosity.yolasite.com/

ik heb 4 gewoon mandverband en 4 inlegkruisjes

17. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ohh hier heb ik ook wel eens naar zitten kijken, vooral voor de waanzinnige printjes *schaam*
    Hier om praktische redenen toch maar het gewone spul maar ik lees veel positieve verhalen hierover dus zou gewoon eens een paar probeersetjes bestellen?

18. 1234

1234 Niet meer actief

Ze zien er wel heel leuk uit inderdaad. :) Maar is dat drukknoopje aan de onderkant niet irritant met zitten en zo? ;)

19. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    nee hoor, voel je echt niet
    :)

20. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    ik word er wel hebberig van.... ga binnenkort weer nieuwe kleurtjes erbij bestellen :) hi hi

Share This Page