Hi hi, Ik heb even een vraag over de flessen van mijn zoontje. Hij is 3,5 maand oud en weegt inmiddels denk ik wel bijna 7 kilo (2 weken geleden op het CB was het 6,5 kilo en hij gaat hard). Hij krijgt nu 5 flessen van 200 cc Nutrilon Forte voeding. Nu heeft hij: 07.00: 200 cc 11.00: 200 cc 15.00: 200 cc 19.00: 200 cc 23.00: 200 cc + 3 schepjes rijstebloem De tijden kunnen wel eens schommelen, maar dit is zo'n beetje zijn schema. Hij slurpt zijn flessen in een keer leeg (ik gebruik nog steeds de nr 1 speen, de rest gaat veeeel te snel). Vaak houdt hij de 4 uur tussen zijn flessen ook niet vol, meestal begint hij na 3 - 3,5 uur al te jengelen om zijn fles. Na zijn laatste fles slaapt hij gelukkig wel de nacht door. Op het CB hebben ze me geadviseerd om hem rijstebloem in de laatste fles te geven, ondanks dat hij nog geen 4 maanden is. Maar ze hebben niet gezegd dat ik minder flesjes moet geven. Maar ik zie op het pak van de voeding dat hij vanaf 6 kilo maar 4 flessen van 200 cc mag. Ik wil eigenlijk wel proberen om hem 4 flesjes te geven, maar ik ben bang dat ik zijn ritme omgooi. Maar als ik het niet doe, ben ik bang dat hij zo'n dikkerdje wordt.. Wat adviseer je me? Alvast bedankt voor je antwoord!
Hallo, Wanneer je kindje nog niet tevreden is op 5 voedingen, kun je beter de 5 voedingen aahouden hoor, je kindje is nog wat jong voor 4 voedingen. De andere voedingen zonder rijstebloem kun je eventueel iets dikker maken met johannes broodpitmeel, dan drinkt je kindje waarschijnlijk iets rustiger een flesje leeg en is waarschijnlijk langer tevreden. Groeten Eveline.