anders huilen

Discussie in 'De lounge' gestart door b-tje, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Misschien proberen te troosten terwijl hij nog in bed ligt? Wij stoppen dan vaak een speentje in haar mond, maar dan moet je er nog wel een poosje bij blijven, anders valt ie eruit :)(Dus zachtjes tegenhouden met een vinger) . Isa valt dan vaak in slaap. Dan kun je de speen er soms uithalen (schuin, anders worden ze sneller wakker)of je laat hem erin zitten. Isa spuugt hem er uiteindelijk zelf wel uit, wanneer ze echt slaapt.
    Een speen (zuigbehoefte) kan heel troostend werken.
    Verder kun je proberen zachtjes dwingend zn armpjes een beetje tegenhouden, zodat ie rustiger wordt.
    Liedjes zingen of neurien.
    Met je hoofd in het bedje een beetje sussen.
    Over zn bolletje aaien of je hand erop leggen.

    In ieder geval het gevoel geven dat je dr bent, zodat ie zich veilig voelt.
    Het heeft wel even wat tijd nodig, maar bij mij heeft het wel gewerkt.

    Ook kun je hem op schoot in slaap sussen en dan heel voorzichtig hem in zn bedje leggen (voor zover dat lukt)

    Succes, met wat je ook probeert! Het gaat je vast nog wel lukken!
     
  2. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    bij jasper hielp dat niet echt als ie over zijn toeren is dan kon ik er alleen maar mee rondlopen nu huilt ie zich in slaap duurt ong. 20 min ,gebruikt ook geregeld zijn vingers ipv de speen maar alles gaat stukke beter :)
     
  3. Niet meer actief

    gelukkig gaat het een stuk beter met jasper nu met slapen en sommige kinderen hebben het nodig zichzelf in slaap te huilen
     
  4. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ja dat vind ik nou ook alleen de fysio niet ik sta daar niet achter dus doe haar techniek ook niet gelijk als ik hem in bed leg :)
     

Deel Deze Pagina