Ervaring teddy widder (dwerg of hangoor) konijn

Discussion in 'De lounge' started by simple, Jan 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hoi,

Heeft iemand hier een teddy widder konijn?
    Hoe zijn ze qua karakter, en met kinderen en onderhouden enz?

Ik heb vroeger en hangoor gehad, die was erg lief. Daarna 2 dwergkonijnen en die waren erg gemeen en vals. Ben nu verliefd op een teddy widder dwerg maar het woordje dwerg beangstigd me weer hihi.

2. Verox

Verox Niet meer actief

Mijn ervaring is dat hoe kleiner het konijn hoe feller ze qua karakter zijn. Ook worden mannetjes hier als liever ervaren. Vrouwtjes zijn vaak wat terratorialer ivm schijnzwangerschappen en hormonen en kunnen dan erg fel reageren.

Maar ieder beestje heeft zijn eigen karakter, en ze worden niet tam verkocht. Alleen met heel veel geduld en aandacht kun je dat karakter beïnvloeden.

Een teddy widder heeft heel veel vacht verzorging nodig.
    Ik vind ze daarom niet geschikt als buitenkonijn.

Tevens ben ik er voorstander van om konijnen niet alleen te houden, maar een mannetje en vrouwtje samen.

3. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Wij hebben een teddy widder gehad een super lief beest alleen iedere dag kammen zal alleen gelijk beginnen als ze klein zijn dan wennen ze eraan!!

4. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

Nov 29, 2012
    643
    537
    93
    Female
    Rockanje
    Hoi..

Ik heb er 2, Sjors en Brit! Ik heb ze sinds dat ze het nest uit mochten en we hebben ze nu 1.5 jaar! Onhou goed dat ze veel aandacht nodig hebben, ze moeten onwijs vaak gekamt worden, zeker 5 dagen in de week! Begin hier vroeg mee, dan raken ze er aan gewent!

Ik heb 2 verschillende konijnen,
    Sjors: Mannetje, onwijs lief geen kwaat woord over te zeggen! Hij is geen knuffel konijn maar kan zeker wel 10 min bij je op z'n gemakje zitten en kroelen. Zijn haar is onwijs fijn en dik, daardoor als wij het eens over het hoofd zien z'n haartjes vast vilten, daardoor krijgt z'n huid geen lucht en raakt dat zwaar geirriteerd, ga dan vooral niet knippen!! Dan word het alleen maar erger!! Dus ik breng hem dan naar de Dierenarts, die scheren hem aardig kaal en dan kunnen z'n haartjes weer lekker groeien.

Brit: Vrouwtje, onwijs waaks, kan je soms zelfs aanvallen!! Dus een totaal ander konijn als Sjors, het zijn broer en zus en zijn altijd samen geweest, niet anders naar haar gedaan dan naar hem, kwestie van geduld, komt alles goed. Ik kan haar niet rustig uit het hok halen, wel in dr nek vel en gaat ze knorren (booszijn dus) verder, is dit in tegenstelling van Sjors een knuffel konijn kan zo met haar een uur op de bank liggen zonder dat ze zich ongemakkelijk voelt of weg wilt die gaat dus lekker op dr gemakkie liggen en vermaakt dr wel! Haar is heel mooi, glanzend en glad, nergens last van van klitten, zo af en toe maar dat is te over zien!!

Zo!! Ik geef het advies denk er goed overna! Ik dacht leuk, konijntje!! Maar dit zijn wel konijnen die je aandacht moet geven! Verder zijn ze heel erg gehecht aan een maatje, dus zorg ervoor dat ze met z'n tweetjes zijn, anders kunnen ze ook vervelend worden!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!!!

Groetjes

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hier ook ervaring met teddy widders, ik vond het ontzettend veel werk om de vacht goed te onderhouden. Daarnaast hadden wij een gecastreerd mannetje en vrouwtje, het mannetje was lief maar het vrouwtje was heel fel. Merk wel in de omgeving en bij de dierenambulance dat er veel langharige konijnen ook gedumpt worden en dat deze niet altijd een even lief karakter hebben. Vind ze alleen geschikt voor binnen, ook door de intensieve vachtverzorging. Zou persoonlijk voor een gewone hangoor kiezen, beste combinatie is gecastreerde ram met voedster of 2 voedsters vanaf jongs af aan dit gaat vaak ook nog goed.

6. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wij hebben een ontzettend lieve Teddy Widder gehad, met de originele naam Teddy :) Mijn kinderen konden alles met hem doen. Ze reden met hem in een poppenwagen rond, knuffelden de hele dag enz. En hij vond alles goed.
    Het viel me alleen wel tegen hoeveel hij gekamd moest worden. Als je het een keer een paar dagen vergat zat hij helemaal onder de klitten.... Vaak knipte ik die wel weg, maar dat vond hij natuurlijk niet zo leuk.
    Toen we 3 weken met vakantie waren was er helemaal geen doorkomen meer aan. Toen heb ik hem kaal laten scheren...
    Helaas is hij afgelopen zomer dood gegaan. Hij lag opeens dood in het hok. Later bleek dat hij helemaal opgegeten was door de maden... Echt heel zielig!
    We hebben nu een ander konijntje (dwerg hangoor) ook heel lief, maar niet hetzelfde karakter als de Teddy Widder, hij is net iets minder knuffelig. Maar hij hoeft niet elke dag gekamd te worden. ;)

7. gerdia

gerdia Bekend lid

Sep 1, 2011
    795
    351
    63
    Female
    Mijn schoonzusjes heeft een teddy widder konijntje.. Hier hebben we afgelopen zomer een paar weken opgepast.
    Het is wel een lief konijntje, maar heeft ontzettend veel verzorging nodig, echt iedere dag wel kammen.
    Pff wat een werk kwam daar nog achterweg.

Zelf hebben we een hangoor konijn! Die is ook wel lief, maar wel minde knuffelig als de teddy van m'n schoonzusje.
    Maar dit konijn heeft wel minder verzorging nodig, dus dat scheelt wel veel tijd.

Dus kijk hoeveel tijd je over hebt en wilt besteden aan het konijntje en baseer hier je keuze op!!
    Succes en veel plezier bij het uitzoeken!!

Share This Page