Van 2 naar 1 slaapje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Moonie, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Ik probeer al een tijdje Fynn van 2 slaapjes per dag naar 1 te krijgen. Bij 2 slaapjes overdag zijn het vaak van die korte slaapjes van een uurtje. Ik heb liever 1 lang slaapje van 2 uur ofzo. Soms lukt dit wel bijv. als we 's ochtends naar zwemles zijn geweest maar als we gewoon thuis zijn is het lastig.

Ik begrijp ook wel dat ik het niet kan forceren en als hij wil slapen breng ik hem uiteraard gewoon lekker naar zijn bedje.

Ben alleen wel benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele tips!

2. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Waarom probeer je hem naar 1 slaapje te krijgen? Omdat hij daaraan toe lijkt of omdat het 'hoort' of ''tijd wordt'? In het eerste geval zou ik proberen iets te veranderen, maar als hij zelf die 2 slaapjes nog nodig heeft zou ik het lekker zo laten. Maar goed, dat vroeg je geloof ik niet;)

Toen Julia met 11 maanden naar 1 slaapje toeging, sliep ze vaak 5 kwaertier aan een stuk. Ze redde het daar prima mee met af en toe een extra slaapje als ze heel moe was of al vroeg wakker was. Pas sinds ze loopt (14 maanden) verbruikt ze veel meer energie en slaapt ze 2 uur tussen de middag.

3. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Omdat ik liever van die 2 hazeslaapjes 1 maak want dan slaapt hij langer achtereen. Als ik dat doe op de dag dat we zwemmen werkt het wel. Maar zoals ik al zei als hij moe is leg ik hem er lekker in hoor!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Gewoon 's ochtends lekker bezig houden en rond 12 uur broodje eten en naar bed...En dat hij 's ochtends even een dipje heeft, hoeft helemaal niet te zeggen dat hij meteen naar bed moet. Even "chillen" bij mama voldoet soms ook prima. Hij is natuurlijk zo gewend aan het naar bedje gaan, dat hij vanzelf zijn tijd aangeeft 's morgens, hij weet niet beter. Je kunt het gewoon een paar dagen achtereen proberen. Wordt hij nu erg shaggerijnig, dan weet je dat hij er nog niet aan toe is....

5. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Thanx voor de tip Loetje!

Das inderdaad zo... hij geeft het natuurlijk aan omdat hij niet beter weet maar ik kan eerst proberen hem op schoot te nemen en een boekje lezen ofzo!

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hey Moon,
    Joey krijgt om half 12 brood daarna wat drinken en kroelen en rond 12 uur is hij zo moe dat hij naar bed wil. Vaal slaapt hij dan wel tot 14.30-15.00.
    Gewoon een keer proberen!

7. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Thanx Truus... moet het dus gewoon maar eens uitproberen!

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

Yep, het dipje 's morgens even doorzetten door een boekje op schoot te lezen.

Vera doet het zo veel beter met 1x slapen tussen de middag. Thuis slaapt ze drie uur (opvang vaak 1,5 uur) en dan is ze lekker weer fris en vrolijk voor de middag.

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Idd Moon, gewoon doen!
    Net wat Dushi zegt, en je dag word zoveel makkelijker!

10. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Top meiden... morgen es proberen!

Deel Deze Pagina