Ik ben gewisseld van pil. Begon ooit met de Yasmin, nooit ergens last van. Na de geboorte van mijn zoon ruim een jaar Cerazette geslikt i.v.m. de borstvoeding en nu heb ik een 'gewone' pil (kan ff de naam niet opzoeken) die wat sterker is dan Yasmin, omdat er aan de Yasmin risico's zouden zitten net als bij de Diane pil. Alleen nu voel ik mij wel vaak licht misselijk. Dit terwijl ik normaal nooit misselijk ben! Het is geen zwangerschap, want ik had een stopweek met een normale bloeding. Herkent iemand dit? Is het wennen aan de nieuwe pil en gaat het daarna voorbij? Kan een pil te zwaar zijn voor je (ik weeg tegen de 50 kilo). Ik hoop dat het tijdelijk is!
Ja ik herken dit. Zogenaamd dezelfde pil als voor mijn zwangerschappen, maar dan met andere naam. Vooral in de ochtenden misselijk, maar wellicht omdat ik 'savonds voor het slapen de pil in nam. Overgestapt naar een nog lichtere en toch weer dezelfde klachten, dacht nu hou ik vol.... Na drie maanden ging het inderdaad beter totdat ik bij de apotheek WEER een zogenaamd zelfde pil kreeg.... Met dezelfde werkzame stoffen, maar andere naam. Nu kan misselijkheid tussen je oren zitten, maar doorbraakbloedingen niet en die kreeg ik ook weer met deze zogenaamd precies dezelfde pil. Iig ik ben nu overgestapt naar mirena, zodat ik iig weet dat ik vijf jaar hetzelfde krijg. Je kan het even aankijken. Nadeel van lichter gaan is dat je weer eerder kans hebt op doorbraakbloedingen (volgens mijn arts)
Ik was de eerste maand ook heel misselijk. De eerste week zelfs 2 keer in de nacht wakker geworden dat ik moest overgeven. Nu de 2e maand eigenlijk geen last meer gehad..
Kan heel goed. Is wss een altnatief voor de microgynon? Daar kan ik ook niet tegen. Schijnt de lijmstof in de pil te zijn. Ik krijg dus telkens op doktersrecept gewoon de micro. Nu even niet ivm bv.
Oehh sorry, helemaal vergeten te bedanken! Maar bedankt voor de reacties iig fijn dat het herkend wordt. Ik word er wel onzeker van, aangezien er geen ongelukkiger moment is voor mij om zwanger te zijn dan nu (en ik ben 1 pil vergeten, lekker slim). Morgen maar eens de ha bellen om te vragen wat het verstandigst is om te doen met de pil. Misschien is er wel een betere.
ik herken het ook, ik had altijd microginon 30. Toen overgestapt op microginon 20 maar ook daarbij s'middags misselijk ( ik nam hem s'ochtends) Ik ben bijna 3 jaar geleden gestopt omdat ik me er echt niet lekker door voelde en er een nieuwe kinderwens was. Merkte meteen weer verschil en heb die "pil misselijkheid" niet meer gehad.