ik wil graag zwanger worden maar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sexykim, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sexykim

sexykim Nieuw lid

10 jul 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil graag zwanger worden maar wanneer ben ik het vruchtbaar want ik heb tot 2 juli de pil in genomen ik ben 7/8 juli ongesteld geworden (normaal als ik de pil weer in neem donderdag dan ben ik vrijdag/zaterdags er van af ) wanneer is mijn ei sprong en kan ik het beste zwanger worden zou u mij dit ook uit kunnen leggen wanneer welke datum ik geslachtsgemeenschap moet hebben ik hoop er andwoord op te krijgen want ik heb ook al van een goede vriendin gehoord dat ik 19 juli geslachtgemeenschap moet hebben klopt dit

2. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Hey, wat leuk we zijn zo'n beetje tegelijk gestopt met de pil! Ik heb 1 juli de laatste genomen. Heb ook echt geen idee wanneer ik nu vruchtbaar zal zijn... Toen we voor de eerste gingen had ik cyclussen van 34-44 dagen, maar was toen al veel langer aan de pil... Nu zou ik het niet weten, maar ik heb echt het gevoel dat het wel weer lang zal zijn.

Ik wilde eigenlijk niet beginnen met ovulatietesten deze keer, maar ik vind het wel prettig als ik weet waar ik aan toe ben. Ga dus toch beginnen met ovutesten, want dan weet ik tenminste ook wanneer ik mijn ongesteldheid kan verwachten. Denk dat ik rond dag 11 begin, want wie weet heb ik wel ineens een korte cyclus...

Maar wat je vriendin zegt klopt niet, want je kan niet weten wanneer je eisprong is en zeker niet als je net bent gestopt met de pil. Kan maar zo dat je een aantal maanden moet wachten op je eisprong, dat komt ook regelmatig voor. Zonder ovulatietesten valt er nu dus eigenlijk nog heel weinig van te zeggen wanneer je vruchtbaar bent...

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wanneer je eisprong is kan niemand je zo vertellen, je weet niet hoe lang je cyclus gaat zijn.
    Je kunt ovulatietesten gebruiken, maar als je regelmatig seks hebt dan zul je je ei ook niet missen.

4. mennehh

mennehh Niet meer actief

Je hebt een app: FMC hiermee kun je ongeveer zien welke dagen je vruchtbare dagen zijn. In eerste instantie kun je er dan vanuit gaan van een cyclus van 28 dagen. Hoewel dit gemiddeld is kom je er pas echt achter wanneer je weer ongesteld gaat worden. Neem je vruchtbare dagen wat breder. En idd wat hierboven ook staat: door te blijven klussen zou je hem niet kunnen missen.

Let wel sommige vrouwen hebben een eerst cyclus zonder pil die erg lang kan duren door het ontpillen. Ook genoeg vrouwen hebben vrijwel direct een regelmatige cyclus

5. sexykim

sexykim Nieuw lid

10 jul 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    jullie hebben over een ovulatietest ik heb er een liggen van clearblue 10 test maar ik ben nu nog ongesteld wanneer kan ik er beste mee beginnen en moet ik het om de 4 dagen testen mijn urine van af wanneer ik dan begin want er staat voor een maand en 10 test

6. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Meid, geef je lijf even de tijd om de eerste cyclus af te wachten, dan kun je soms ook beter inschatten wanneer je eisprong plaatsvindt in een volgende cyclus. En als je ze wel gebruikt: er is dan niet 1 exacte datum waarop je gemeenschap moet hebben, dat klinkt heel ongezellig en dat is het ook. Als je weet waneer ongeveer je eisprong is, maak je het die dagen eromheen wat vaker gezellig ;) succes!

7. sexykim

sexykim Nieuw lid

10 jul 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke maar ik wil op vakantie wat nu ik heb 2 juli de laats pil in genomen maar ik wil graag zwanger worden maar nu wil ik ook op vakantie week 31 week 32 wat kan ik nu het beste doen want ik wil niet ongesteld worden als ik op vakantie ben is het verstandig om nu de pil gewoon weer in te nemen en gewoon de strip af maken en dan gewoon weer stoppen met de pil of heeft er iemand anders een idee

8. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    misschien was het handiger om te wachten met stoppen met de pil tot na je vakantie of vlak voor je vakantie?
    Weer aan de pil lijkt me niet handig, dan is je lichaam helemaal in de war...

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Het kan hoor, in de eerste ronde zwanger worden. Maar pin je daar niet teveel aan vast. Wacht eerst je cyclus af als je net gestopt bent met de pil, geef je lichaam de ruimte om te ontpillen.

De gemiddelde cyclus is 28 dagen, misschien heb jij dat gelijk al, maar misschien ook niet. Je ei springt ook niet op een vaste dag in de cyclus en je cyclus hoeft ook niet iedere maand hetzelfde te zijn.

Gewoon lekker vaak sexytime hebben met je lief, om de dag word aangeraden om je ei niet te missen. Mocht je toch nu al aan de ovulatie testen gaan, dan vanaf cyclusdag 11 of 12 iedere dag rond hetzelfde tijdstip doen. Dan kan je goed volgen of ze donkerder worden. Je piek is als de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep.

Niet weer terug aan de pil gaan, daar raakt je lichaam alleen van in de war. Heel veel succes met zwanger worden.

Deel Deze Pagina