Anders over enten denken nu tweede enting uitgesteld word?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Somita, 21 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    #1 Somita, 21 jan 2021
    Laatst bewerkt: 21 jan 2021
    Ik ben benieuwd voor degene die nog niet gevaccineerd zijn of twijfelen om zich te laten vaccineren.

    Heeft het uitstellen tweede prik, dus niet na 3 weken de tweede prik maar pas na 6 tot 10 weken invloed op jullie keuze voor het wel of niet laten vaccineren

    Ik twijfelde al,nu heb ik gisteren een stuk briefing gekeken van het RIVM aan de tweede kamer en ik ben er toch steeds meer van overtuigd dat ik het niet doe.
    Vooral nu ze ook de 2 de prik gaan uitstellen.

    Ik heb zelf net corona gehad en ben aan het herstellen en zie de meerwaarde niet omdat ze niet kunnen zeggen dat je andere mensen niet kan besmetten als je gevaccineerd ben en van dissel ook aangaf dat hij verwacht dat de natuurlijke afweer niet anders is dan de vaccinatie.

    Daarbij weten ze niet of je voldoende beschermd ben als je de tweede vaccinatie uitstelt.
    Voor mij toch wel redenen om me er nog eens extra in te verdiepen.
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
  3. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Dank je @mamameer, sorry @Somita , maar dat ‘enten’ is echt tenenkrommend voor een taalnazi....
     
    mamameer vindt dit leuk.
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Zodra ik een brief krijg ga ik me laten inenten. Ik ben klaar met alle ellende waar we in zitten. Ik heb vertrouwen in de vaccinatie. En ik denk dat tegen de tijd dat ik eens een keer aan bod kom de periode weer terug kan zijn bij 3 weken. Of dat er meer bekend is over de 6 weken tussen de twee prikken.
     
    Elsss en Liekje81 vinden dit leuk.
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Ja ik zag het al in de titel. Mijn Nederlands is echt niet perfect. Maar van enten ipv inenten gaan mijn tenen altijd krommen.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  6. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    #6 Somita, 21 jan 2021
    Laatst bewerkt: 21 jan 2021
    Sorry ...

    Wij Hebben het altijd over enten dus vandaar, maar kan de titel niet meer aanpassen de rest heb ik aangepast.
    Misschien is het wel een streek dingetje aangezien we het op het werk ook over enten hebben en niet inenten.
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    oh dat kan hoor dat het een streek ding is. Of als je het vaak zegt dat het makkelijker is om alleen enten ipv iedere keer inenten te zeggen! Ik heb hierboven ook geschreven hoe ik er in sta!! :thumup:
     
  8. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Hier hebben we echt altijd over te enten gaan dus vandaar dat ik het ook zo geschreven heb.
    Maar had beter het woord vaccineren kunnen gebruiken .
    Moet zeggen dat ik moeilijker kan denken sinds ik corona gehad heb lijkt dat wel moeilijker te gaan

    Maar ik werk in de zorg en wij moeten minder beslissing al maken en ik vind het zo lastig.
    Helemaal Omdat ik nu corona heb.
    Ik zie de noodzaak maar ik.ben er ook.huiverig voor.
    Er is al veel bekend ,maar ook.nog veel niet.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  9. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ik lees net op NOS.nl of nu.nl dat ze (in Nederland) artsen die onlangs al corona hebben gehad, gaan vragen om de vaccinatie uit te stellen zodat een ander hem kon gebruiken. Ik kan me er iets bij voorstellen. Maar ik weet niet uit welke bron dit kwam.
     
  10. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
  11. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.898
    113
    Taalnazi vind ik ook niet zo'n leuk woord.

    Noem het dat taalfanatiekeling ofzo
     

Deel Deze Pagina