Anders voeden 1 dag per week kinderdagverblijf?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Envy, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Envy

Envy Actief lid

20 jul 2014
    406
    0
    16
    Helaas zit m'n verlof er over een week op en ga ik drie dagen per week werken, waarvan Sven 1 dag in de week naar de kinderopvang gaat.
    Thuis krijgt hij Kruidvat Standaard voeding, aangevuld met een schepje johannesbroodpitmeel. Hier doet hij het goed op. We voeden met een Dr. Brown fles met speen nummer 1.
    Bij de kinderopvang geven ze of Nutrilon of Hero, de keuze is aan de ouder welke van de twee ze gaan geven. Ook is er uiteraard de optie om eigen voeding mee te nemen, wat in ieder geval het johannesbroodpitmeel zal zijn.

Vanochtend op het consultatiebureau vroeg ik of het uitmaakt dat Sven dan 1 keer in de week andere voeding krijgt dan thuis. Dit is geen probleem, mits hij natuurlijk anders reageert op de voeding. Hier kunnen we alleen achter komen door het te proberen.

We moeten wat spullen meebrengen naar het kinderdagverblijf, waaronder natuurlijk een fles. We hebben nog een ongebruikte Avent fles staan met zowel speen 1 en speen 2. In eerste instantie wilde ik nog een Dr. Brown aanschaffen, maar ik vroeg me af of het uitmaakt dat hij die dag drinkt uit een andere fles, met dus een andere speen. Uiteraard kunnen we thuis gewoon proberen of hij net zo goed drinkt uit de andere fles en niet opeens meer gaat spugen bijvoorbeeld. Ik vraag het me meer af of het zorgt voor verwarring. Ook dat zal een kwestie zijn van uitproberen, maar ben benieuwd wie er ervaring mee heeft.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Beste mama van Sven!

Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. Het is een openbaar forum en iedereen, ongeacht of borst- of flesvoeding wordt gegeven, kan hier onze adviezen lezen. Ouders zouden hierdoor beïnvloed kunnen worden. In individueel advies kunnen onze voedingskundigen vanuit hun professionele rol advies geven over de voeding van kindjes. Ook hier volgen wij overigens een strikt borstvoedingsstimulerend beleid. We zullen nooit iemand sturen in de richting van stoppen met borstvoeding. We zijn er trots op dat het ons team van voedingskundigen al regelmatig is gelukt om moeders, dankzij onze adviezen langer succesvol borstvoeding te laten geven.

Groetjes,

Paulien - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina