Waarom zou je als kind niet 10 km kunnen fietsen in je eentje? Goed misschien niet als je 6 bent, maar wel als je 10 of 11 bent. Juist in een rustige omgeving inderdaad...
Als het in NL nog kan, zou je een stuk grond kunnen kopen en een Earthship house kunnen bouwen. Hier in Portugal zal dat wel kunnen in ieder geval.
Nou, ons 'in the middle of nowhere' wonen heeft ons nog nooit van spelen weerhouden. Als je in zo'n situatie zit, pas je je er zelf wel aan aan.
Mag niet officieel Strenge regels hiero. Heel af en toe zijn er toch mensen die iets weten te doen maar volgens mij dan nooit als woning. Ik weet dat er in Zwolle een staat en daar zit een cafƩ oid in.
Wij wonen in een klein dorpje in Zeeland. Geen supermarkt, wel een kroeg. Het schooltje is inmiddels gesloten. Het volgende dorp is 25 min fietsen. De straat uit en je staat in het weiland, een klein stukje verder is er een bos, een klein strandje. De huurprijs valt reuze mee Ā625 voor een eengezinswoning. Voldoende parkeerplekken, kinderen kunnen buiten spelen. Nadelen: je reistijd en het aantal Km's wordt langer. Ook voor je kinderen om naar school te gaan Maar als je "goedkoper" wilt wonen en meer in de natuur. Is dan wonen op een camping een mogelijkheid
Mijn man wil sinds hij Floortje naar het einde van de wereld heeft gezien graag emigreren naar Canna. Schots eiland met een bevolking van 12 (!!) mensen. Lijkt mij verschrikkelijk...
Ook hier is spelen geen probleem afstanden van 6/17 km. Iedereen rijd en dat is geen punt en als iemand geen auto heeft rij ik 2 x . Zo niet interssant . Dat weet je als je verderweg woont. Die 6 km word gemiddeld vanaf 8/9 jaar dagelijks heen en weer gefietst en naar middelbare school is het 16/18 km fietsen afhankelijk van locatie. Tja het is ook maar net wat gewoon is . Naar middelbare school fietsen ze meestal met groepen , deed ik ook. En dat is heeel gezellig . Soms waren we met 50 scholieren.
Ik ken trouwens helemaal niemand in de buurt zonder twee auto's. Qua extra kosten is dit wel handig om rekening mee te houden. Huisarts, tandarts, cb etc. is hier allemaal minimaal 15 km ver weg. Als de een weg is met de auto voor werk, ben je zonder auto wel erg geïsoleerd. Vooral als er zoals hier geen openbaar vervoer is. Wauw ik kende dit helemaal niet, maar dit spreekt mij enorm aan! Wij fantaseren weleens over emigreren naar Australië en daar zie ik een earthship house helemaal voor me. Ik kan door mijn beroep vrij makkelijk een visum krijgen, dus wie weet. Ik droom heerlijk verder .
Wij wonen in een klein dorp in Gelderland, heerlijk! Lekker veel rust en ruimte en vooral natuur. EƩn van de redenen was ook de vraagprijs van de huizen hier. Een stuk aantrekkelijker als in grotere plaatsen. Hier wonen ook wel een hoop mensen buitenaf. Je zult dan als ouders zelf een stuk vaker heen en weer moeten rijden met de auto. Wil je dat je kinderen sociale contacten opdoen, dan moet je zelf ook flexibel moeten zijn en lekker heen en weer rijden... en niet zitten wachten tot een ander dat misschien een keer wil doen. Hier in de woonwijk is spelen wel iets makkelijker, ze lopen zo even naar elkaar toe.
Wij zijn verhuisd van de randstad waar we in een rijtjeshuis woonden naar de veluwe waar we nu in een (oude) vrijstaande woonboerderij wonen. Wij wonen nu op een plek met heel veel ruimte en groen om ons heen maar toch heel centraal. De school ligt op 800m van ons huis en de supermarkt is 5 min. fietsen. Ook het bos fietsen we in 5-10 minuten naar toe. Onze kinderen moesten in het begin wel een beetje wennen, omdat ze bij ons vorige huis zo de steeg in konden lopen om te spelen. Hier moeten ze gewoon echt afspreken. En het is inderdaad soms wat verder. Ik heb wel een auto, maar zou het op de fiets afkunnen als het nodig zou zijn.
Als je in de bewoonde wereld wil blijven, maar toch goedkoper wil gaan wonen met wat meer ruimte kan je op een vakantiepark gaan wonen. Op funda kan je zoeken op vrijstaande woningen met de laagste vraagprijs bovenaan. Er zitten er een aantal tussen waar permanente bewoning is toegestaan. Waarschijnlijk voldoet het niet aan al je wensen, maar misschien kan je zo wel lekker sparen voor jullie droomhuis!
Help, ik moet er niet aan denken, zeker niet met kinderen! 😅 Ik word al claustrofobisch als ik er naar kijk. Dan liever in de natuur in AustraliĆ« op een grote lap grond en een ruim huis, op redelijke afstand van de grote stad.
Je kan een eigen (houten) huis bouwen, eventueel op wielen. In diverse landen wordt het al veel gedaan, vooral amerika. Tinyhousenederland.nl – Minder huis, meer leven
Wij hebben een huis aan de rand van een dorp in een doodlopend straatje omringd door groen, bos en wandel-/ fietsgebied. Prachtig uitzicht uit alle ramen. De achtertuin en voorkant liggen vrij, wel buren aan de zijkant. Bakker, boer en slager op 10 minuten fietsen en een moestuin. Supermarkt gaan we niet zo vaak heen. Dit alles is te bekostigen door 1 (hbo-)salaris, waardoor we veel vrijheid en rust hebben. Zeker met de huidige markt moet dit wel mogelijk zijn. Lage huizenprijzen, gunstige hypotheekrente, ... Alleen niet in de randstad en dat soort regio's waarschijnlijk.
In een plaatsje in nieuw zeeland zoeken ze nog bewoners Mooi huis en een baan liggen er voor het oprapen En puur natuur!! Perfect dorp in Nieuw-Zeeland zoekt inwoners Cookies op AD.nl | AD.nl