andijvi

Discussie in 'Voeding' gestart door Sweetlakecity, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik heb me kleine meid maar eens andijvie met aardappel gegeven maar ze trok na 3 happen er neus voor op.
    Is t wennen of is deze groente nog te vroeg om lekker gevonden te worden?

2. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Volgens mij is dit niet te vroeg hoor. Kan zijn dat als je het nog een andere keer probeert het wel gewaardeerd wordt.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kindjes hebben soms even tijd nodig om aan een smaak te wennen. En andijvie is toch wel een aparte smaak. Ik zou het gewoon af en toe proberen.

Dacht ergens gelezen te hebben dat het soms wel tot 15 keer proeven kan duren voordat mensen/kinderen aan een smaak gewend zijn.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Andijvie is bitter en dan kan het wel even duren voordat ze iets kunnen waarderen. Gewoon over een tijdje nog eens proberen.

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

wat doen jullie dan? Iets anders aanbieden of dan maar niets geven en denken met melk heft ze het wel op?

ze krijgt hier borstvoeding dus dat kan ik onbeperkt geven.

6. Tink

Tink Niet meer actief

Dat laatste. Een kindje van 7 maanden leeft nog voornamelijk op borstvoeding (of fles natuurlijk, voor degenen die dat geven). Al het andere is BIJvoeding, het woord zegt het al. Bedoeld om aan andere soorten voedsel te wennen, maar nog niet per se nodig.

Ik zou het inderdaad binnenkort gewoon nog eens proberen met de andijvie. Kinderen moeten iets nieuws soms een flink aantal keer geprobeerd hebben voor ze het leren waarderen.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.865
    113
    Gewoon dan idd borstvoeding geven, het is nog maar bijvoeding en dan over een tijdje weer proberen. Mijn zoontje vond het eerst ook niet lekker, maar nu vind hij het heerlijk.

Deel Deze Pagina