Andijvie nog eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Maandag gemaakt gelijk ingevroren.
    Gisteren eruit gehaald maar plots eten we bij vrienden heb het toen in de koelkast gezet.
    Kunnen wij deze andijviestamppot vandaag nog eten?

2. Verox

Verox Niet meer actief

Ik had laatst ook andijviestamppot gemaakt en ingevroren, maar na ontdooien en opwarmen smaakte hij vies.
    Toen ik dat later aan familie en vrienden vertelden zeiden deze dat je andijvie niet in kunt vriezen. Net als sla word deze groente na ontdooien slijmerig. Geen idee of dat echt zo is, maar mijn ervaring is niet positief...

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb eergisteren bevroren andijvie meegegeven aan schoonmoeder en was heerlijk volgens haar. Doe het eigenlijk altijd hoor..

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Andijviestamppot met spekjes kun je heel goed enkele dagen bewaren. Zorg wel dat je dan erg verse andijvie gebruikt omdat het anders al snel verlept. Vaak is andijviestamppot met spekjes de volgende dag nog lekkerder omdat de smaken goed hebben kunnen intrekken. Het is dan ook een goede optie om andijviestamppot met spekjes voor enkele dagen tegelijk klaar te maken. Je kunt de andijviestamppot met spekjes 2-3 dagen in de koelkast bewaren. Je kunt andijviestamppot met spekjes ook invriezen waarna het wel een maand bewaard kan worden. Bak de andijviestamppot met spekjes op in de pan met wat boter totdat het goed heet is.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik eet dat nog hoor.. Je hebt het in de koelkast dus het kan niet bederven.. Anders ruik je er even goed aan, ruikt het niet goed dan gooi je het weg:)

Deel Deze Pagina