Vernoemen

Discussion in 'Babynamen' started by Otje2, May 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Otje2

Otje2 Lid

May 14, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Net nieuw hier en gelijk een vraag :)

Ik ben zwanger van ons 1e kindje. Dacht dat we er al uit waren wat betreft de naam, maar begin nu ontzettend te twijfelen.

Zou het een mooi idee vinden om het kindje te vernoemen naar mijn overleden opa. En dan zou ik die naam als roepnaam willen gebruiken, is dit raar? Als ik bijvoorbeeld verder kijk op dit forum dan kom ik vernoemen vooral tegen bij 2e en 3e namen..

En mochten we hiervoor gaan is het dan nodig/sociaal beleefd om dit voor te leggen aan mijn oma?

Wat een vragen he, zijn de 1e in de familie die zwanger zijn dus nog niet veel ervaring hier..

Hoor het graag dames!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Waarom zou dat raar zijn? Als je de naam mooi genoeg vindt als roepnaam, dan is het toch alleen maar mooi? Of je het voor 'moet' leggen aan je oma kun je alleen zelf bepalen...ligt aan zoveel dingen (jullie band, hoe erg ze nog van slag is door het overlijden van haar man/hoe lang dat geleden is, enz.)...maar ik denk dat de meeste mensen het gewoon een heel mooi idee vinden en dat voorleggen/met hen bespreken niet nodig is.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik sluit mij helemaal aan bij NiekeKris!

4. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

Gewoon vernoemen als jullie dat willen :)

5. Within

Within Niet meer actief

Gewoon doen, als jullie de naam mooi vinden als roepnaam!

Ik ben met zowel mijn roepnaam als doopnaam letterlijk vernoemd naar mijn oma en mijn zus naar de andere oma.

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Onze meid wordt vernoemd naar mij, dat wordt ook haar eerste naam, haar tweede naam wordt haar roepnaam.
    Later kan ze altijd nog kiezen of ze haar eerste naam als roepnaam wil gebruiken.
    Mijn man wilde haar vernoemen, maar ik vind het een raar idee om mijn eigen naam door het huis te roepen haha.

Ik vind het niet raar, als je er zelf achter staat moet je het echt doen! En juist of het de eerste tweede of derde is, dat maakt helemaal niets uit :)

7. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Niet raar heel erg mooi en lief!!!!!!

Share This Page