Wie kan mij helpen

Discussion in 'De lounge' started by Saja87, Oct 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Met het schrijven van een sollicitatie brief!!!

Normaal kan ik dit wel hoor:)
    Maar nu gaat het om een functie voor mijn man waar hij dus nog nooit in gewerkt heeft en het moet dus een pakkende brief worden!

En daar ben ik zoooo slecht in:)

Dus hellppppppp

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Maar ga jij de brief voor jouw man schrijven?
    Dan kan hij m toch helemaal niet verdedigen als het tot een gesprek komt?
    Kijk dat je hem ermee helpt oke, maar helemaal schrijft?
    Sorry komt botter over dan ik het bedoel maar ik vroeg het mij af. Mijn schoonzusje doet dat namelijk ook voor mijn broer en ik vond dat heel vreemd....

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat kun je vinden maar daarmee ben ik niet geholpen ;)

En als ik hem niet help zit ie straks in de WW en dat wil ik voorkomen.
    Dus dan liever schrijven als werkeloos thuis zitten;)

4. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik denk als ze dit doet goed genoeg weet wat haar man wel of niet kan! ik doe dit ook voor mijn vriend want als ik aan hem overlaat zegt ie alleen zijn naam en adres en wat hij zoekt. maar pakkend word de brief echt niet

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dank je wel

en dat doet mijn man dus ook.

6. tulip

tulip Niet meer actief

wat wil je weten???
    Is het een open sollicitatie?? Het is altijd wel goed om te vermelden waarom dat bedrijf je nu juist aanspreekt.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Het is geen open sollicitatie het is een gerichte sollicitatie op een school als assistent van de docent/werkplaats.

En het moet echt een pakkende brief worden aangezien hij hier totaal geen ervaring in heeft.

Het moet dus ook geen standaard sollicitatie brief worden.
    Die kan ik zelf schrijven maar een goede pakkende brief en ik ben een beetje inspiratie loos op t moment:)

Weet dat ik er in moet zetten waarom juist dat bedrijf.
    Je goede/slechte eigenschappen.
    En waarom juist jij geschikt zou zijn voor deze functie.

Maar dat is niet genoeg. Een vriend van ons werkt daar als docent en zij dat het echt een pakkende brief moet zijn. 1 die je niet vaak zult zien maar arghh ik ben zo slecht in zulke brieven:(:(

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Aha, ja zoals ik al schreef het komt botter over dan ik bedoel maar ik vroeg het me af...
    Tja als je man alleen zijn naam en adres weet op te geven dan...dan komt ie niet ver nee :D

Nou succes ermee!;)

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hij weet ook wel een brief te schrijven hoor zo is het niet maar dat word dan vaak een brief die niet pakkend over komt:D En als ik dat dus aan hem moet over laten zit ie morgen ochtend met alleen geachte heer/mevrouw als tekst en thats it :D Dus t schiet gewoon niet echt op.
    En aangezien hij nu voor het eerst in zn leven moet solliciteren snap ik best dat het lastig is en je niet weet hoe je dat moet doen.

10. tulip

tulip Niet meer actief

ow pff, das moeilijk ja. Ik zou ook niet zo goed weten wat je dan erin moest zetten. Pakkend is goed, maar soms slaat dat door en wordt het brutaal, dus daar moet je een goede middenweg invinden. Kan die vriend niet helpen met tips dan??

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja die heeft wel 1 goeie tip gegeven dat we het "persoonlijk" moesten maken dus vb: zeggen dat je op school ook een leraar had die echt jou voorbeeld was.

Maja hoe dan te beginnen.

Eerst voorstellen dus naam achternaam leeftijd.
    Dan waarom jij daar wilt werken geschikt ben voor die functie?
    Dan goede/minder goede eigenschappen?

En dan t persoonlijke stukje of hoe dan?!

12. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik zou de brief schrijven zoals je gewend bent, maar afsluiten met;

'Stop maar met zoeken, want hier ben ik!' of iets dergelijks.

Een pakkende brief is moeilijk te maken, aangezien een brief lang is en deze daardoor niet lang bij mensen blijft hangen. Je kunt beter afsluiten met een pakkende zin die blijft hangen..

13. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Eindhoven
    * Persoonlijk stukje (men leert je kennen, krijgt gevoel bij de naam)
    * Hoe je bij het bedrijf/school terecht bent gekomen en waarom deze functie jou past.
    * evt. goede en minder goede eigenschappen
    * afsluiten met een pakkende zin

Zo zou ik het doen..

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou dat is dus idd een "normale" brief die schrijf ik vaak.

Maar dit is echt anders.

Mijn man is ook de jongste niet meer;) en heeft 14 jaar bij 1 dezelfde baas gewerkt. En dus 0.0 ervaring.

Als hij zo'n standaard brief stuurt met zijn CV dan word ie al niet eens gelezen;).

En misschien als zijn brief pakkend/persoonlijk is hij wel gelezen word;)

( Was ook tip van die vriend die daar dus al werkt )

15. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Eindhoven
    Het blijft toch een risico.. Ik zou niet teveel moeite doen om een brief in elkaar te steken, je kunt nu alles mooi op papier zetten maar als hij dan een gesprek heeft weet hij misschien niet hoe en wat te zeggen..

Ik zou het zo dicht mogelijk bij hem houden..

Verder zou ik het ook niet weten helaas.. Succes!

16. muppettje

muppettje Fanatiek lid

Feb 7, 2010
    1,514
    175
    63
    Heeft een school ook een visie.? Wat ik vaak doe is hun website bekijken en er een stukje tekst uitnemen wat me pakt en dat verwerk ik dat in de brief en leg ik uit waarom me dat aanspreekt. Zodat je al een beetje "huiswerk" hebt gedaan en vaak wordt je dan al uitgenodigd voor een gesprek. Succes met de brief.

17. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Begin met een citaatje dat de essentie van de functie pakt. Daarna vul je de brief aan waarom je juist dat citaat pakt bij deze functie. Daarna ga je over jezelf persoonlijk iets schrijven en als conclusie waar alles samenvalt, waarom jij (je man) juist aangenomen moet worden als persoon op die functie... waarom dus de perfecte match.

Succes!

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Thanks hier heb ik wat aan!

Share This Page