nieuwe WAO regeling

Discussion in 'De lounge' started by asjuh, Jun 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik hoor bij de jonge vrouwen die al jaren 100% is afgekeurd ...niet voor mijn lol of omdat ik te lam ben om te werken ...integendeel ik heb het idee dat ik geen deel meer uitmaak van de maatschappij sindsdien

ik heb het gestel van een 70 jarige vrouw al mijn botten zijn ontkalkt en nek en rug wervels zijn versleten heb een kronkel in mijn nek en onderin mijn rug ik ben al 2 cm gekrompen
    mijn gewrichten zijn overbeweeglijk( het vermoeden van bindweefsel zoals mijn dochter)..spieren zijn altijd stijf en heb dagelijks hoofdpijn ...
    jaren lang heb ik er over gedaan om het te accepteren emotioneel dat ik niet veel meer kan/mag
    :confused: en nu na een keuring ( volgens de nieuwe wet die alle mensen onder de 50 jaar weer aan het werk wil) ...kan ik weer volledig werken ...sterker nog ..ik kan 10 kg tillen en al volgens hen en zwaar werk verrichten

ik heb hier niet om gevragen dat ik wat mankeer op jonge leeftijd ....volgens de wet dus wel ..en daar moet je( nog meer) voor gestraft worden toch ?

2. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

:confused: :x jemig..! wat een rotsituatie voor je zeg..! Helaas kom ik in het werk (ben reintegratiecoach) dit soort situaties steeds vaker tegen i.v.m met die nieuw wet WIA. Kan er af en toe ook niet over uit dat er mensen zoals jij goedgekeurd worden, terwijl dat lichamelijk en ook psychisch vaak niet te doen is. Als ik jouw was zou ik een bezwaarschrift indienen bij het UWV...zit niks anders op. Heel veel succes met dit bericht.. Groetjes Danielle

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Ook ik ben sinds 2 jaar voor 80 tot 100 % afgekeurd wegens ms.
    Ik werk nu nog (met veel moeite) 6 uurtjes (verdeelt over 3 x 2 uurtjes) achter de receptie.

De 28ste van deze maand moet ik komen voor een herkeuring, ik ben dan ook heel benieuwd wat er me deze keer allemaal staat te wachten.
    Het verplaatsen van de afspraak ging al met heel veel moeite, ik had namelijk geen vervoer voor de datum en tijd waarop ik moest komen (vraag me af waarom er dan uitnodiging boven staat) en er werd al meteen gezegd dat ik moest komen en dat het hebben van geen vervoer geen reden was tot afzegging en dat anders per direct mijn uitkering gestopt zou worden.
    Met veel pijn en moeite heb ik dus de afspraak kunnen verzetten naar een tijdstip waarop ik wel vervoer heb.
    Volgens hun moest ik dan maar gebruik maken van het openbaar vervoer, voor mij zou dat betekenen dat ik eerst een kwartier in de bus moet, daarna ongeveer 10 minuten met de trein dan moet ik overstappen op een andere trein, dan nog 15 minuten met de trein en dan zou ik kunnen lopen naar het uwv.
    Helaas is dit (in normale toestand) al niet mogelijk voor mij laat staan wanneer ik 35 weken zwanger ben.

Maar goed de vorige keer moest de arts copietjes maken van mijn copieën (die ik van alles maak wat ik moet invullen van hun) omdat de ingevulde papier dus niet in mijn dossier terecht waren gekomen.

Ik ben nu al behoorlijk zenuwachtig want ik zit dus al twee jaar in de 'ziektewet' en dus is dus onlangs mijn 16 urig contract omgezet naar een 6 uurig contract. Als er daar dus iemand besluit dat ik best wel meer kan werken dan weet ik niet het niet meer hoor.

Groetjes

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hoi Asjuh,
    Jeetje, dit is inderdaad een rotsituatie voor je!! Inderdaad, bezwaar indienen helpt misschien nog....
    Het is zo oneerlijk dat mensen zoals jij, die deze regelingen echt nodig hebben de dupe worden van het feit dat er ook zoveel misbruik wordt gemaakt van alle regelingen die er in Nederland zijn!
    Heel veel sterkte en succes ermee.
    Groetjes, Anakin.

5. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ja dat ga ik ook wel doen ...maar weet je wat ik zo erg vind ...dat ze je goed keuren omdat de wet dat wil ..en verder niet naar mensen kijken ...sterker nog ..ik ken iemand die dus niks mankeerd ...die gaat zitten janken dat ze niet de straat op durft :confused: en die hoefd niet meer terug te komen ..belachelijk ... en nogmaals ...echt waar ..als ik kon ...ging ik met liefde en plezier ...maar ik kan thuis mijn (zwaardere)huishoudelijke taken niet eens verrichten die doet mijn mannetje ...waar ik me dus al mega schuldig over voel

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    pff ze hebben gewoon een lijstje met dingen erop en dat strepen ze af en als ze te weinig afstrepen dan ben je dus volgens hun in staat te werken.

Doet u nog zelf het huishouden, in mijn geval worden dus de zware dingen door mijn man/schoonmoeder en/of moeder gedaan.
    Heel af en toe pak ik zelf de stofzuiger omdat er iets gevallen is maar dat zeg ik bij hun al niet meer want bij hun betekend dat dat je zelf je huishouden doet.

Het enige wat ik nog zelfstandig kan in het huishouden is de afwas, af en toe koken (meestal neemt mijn het over wanneer het spul gaar is omdat ik de pannen niet kan tillen als ze vol zijn en met heet water wordt het natuurlijk helemaal gevaarlijk).
    Hmm mijn man roert zelfs de saus voor mij door de spaghetti want dat haal ik nog niet eens.
    Hebben van die steakknifes voor het eten want met een gewoon huis tuin en keuken met lukt het me niet eens zelf het vlees te snijden.
    Maar goed dat zijn allemaal dingen waar ze niet naar kijken, nee ze willen weten of je thuis wel eens achter de computer zit en voor hoe lang.
    En is je antwoord passend in de regeltjes dan kun je dus wel gaan werken achter de computer.

Groetjes

7. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Asjuh ik vrees dat je jezelf dan te sterk houd bij die arts. Ik was zelf ook 100% afgekeurd wegens verschillende redenen, en ook ik wilde liever gewoon gaan werken. Was dus helemaal goedgekeurd. Ik dus ww aanvragen maar tussendoor werd ik dus weer niet goed, dus ziekgemeld bij de ww, die zei ja maar als je al ziek bent heb je geen recht op ww! Ik dus weer terug verwezen naar de WAO is die hele beschikking teruggedraaid met terugwerkende kracht had ik recht op 100% en een paar maanden later ging dit over in 50% de andere 50% wordt gewoon aangevuld door de ww. Dus niet in zak en as gaan zitten bezwaar aantekenen een andere arts en je niet zo goed houden (dingen verzwijgen is geen liegen in dit geval!) dan denk ik dat het wel weer teruggedraait wordt. Veel succes!

8. jetteke

jetteke Bekend lid

Apr 21, 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Even voor Pluk: Als jij zegt dat je zwanger bent (kan men natuurlijk ook wel zien) dan wordt de keuring uitgesteld tot na je bevallingsverlof!
    Heb je in ieder geval even lucht tot dan.

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tjonge As wat balen zeg!!
    Soms heb je van die wetten.. dan denk je... wie verzint dat???
    Als iemand word goed gekeurd, maar eigenlijk niet kan werken, wat kost er dan meer??? Stel dat je telkens moet ziek melden omdat het niet gaat? dat schiet toch ook niet op?
    Willen ze dat werknemers 100% loon uitbetalen aan mensen die niet hun baan 100% KUNNEN uitvoeren om dat ze ziek zijn?

Allemachtig daar zakt je broek toch vanaf...

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Ik heb er heel duidelijk bij verteld dat ik zwanger ben en zelfs hoe ver ik zou zijn ten tijde van de afspraak maar ik had gewoon te komen.
    Het ligt er ook wel aan wie je aan de telefoon krijgt, in eerste instantie het 0900 nummer gebeld en dat was dus echt een bitch die steeds hetzelfde regeltje opdreunde,

Het hebben van geen vervoer wordt niet als reden geaccepteerd om je afspraak af te zeggen.

Heb nog geprobeerd uit te leggen dat ik de afspraak niet wilde afzeggen maar wilde verplaatsen maar daar werd niet na geluisterd.

Daarna heb ik het uwv kantoor waar ik heen moet gebeld en toen kreeg ik dus wel diegene die de afspraken plant aan de telefoon ( mw van het 0900 nummer wilde me niet doorverbinden)
    en toen was het zo geregeld.

Ach ik vind het niet zo erg dat ik er heen moet als ik zwanger ben, het is duidelijk zichtbaar dat het slechter met mij gaat, hij hoeft alleen maar een paar simpele testjes uit te voeren zoals hamertje tik en dan zal hij ook zien dat mijn linkerkant langzamer reageert dan de rechter.
    Als hij dan ook nog even een prikkertje erbij pakt is het ook voor hem wel duidelijk dat mijn gevoel achteruit gaat.

Groetjes

11. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb 11 jaar geleden een ongeluk gehad, waar ik veel klachten aan heb over gehouden. Met de naam die het heeft, ben ik niet gezegend, want dat staat boven aan de lijst bij t CWI als "daarmee kan je werken", maar de werkelijkheid is volledig anders.

Omdat ik ook moeite heb met mezelf uit te drukken en goed te begrijpen wat er nu wordt gezegd (waardoor ik makkelijk mezelf in een moeilijk pakket breng en niet mondig genoeg ben om daar weer uit te komen en trouwens ook niet genoeg bij de pinken) neem ik mijn man of mijn vader altijd mee naar dat soort gesprekken.
    Ik ben gelukkig weer afgekeurd, maar het ligt net aan hoe de pet staat van de arts, hoor. En zeker met die nieuwe regeling.
    Ik vind het CWI over het algemeen bijzonder weinig respectvol t/o de "patient". Om gelijk te dreigen met het inhouden van je inkomsten...

12. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    :confused: sterker nog ...als ik mega pijn krijg bij het werken ..dan mag/kan ik mezelf niet eens daarvoor ziek melden , omdat ik juist daarvoor goedgekeurd ben ...waar moet dat naartoe

13. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    oja Pluk over dat huishoudelijke werk wat ik dus echt niet kan dat zwaarderen werk zoals ramen zemen e.d ...** MEVR> we zitten hier niet om rekening te houden met uw thuissituatie :confused:

14. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    nee ze zitten er om een wit voetje te halen ?

ik vind dat hele wetstelsel een lachertje
    laten ze de mensen aanpakken die onterecht een uitkering krijgen
    als je aan kunt tonen dat je een handicap hebt , want dat heb je als je ms hebt of broze botten dan moet dat toch al genoeg zijn
    zoiets zuig je toch niet uit je duim?

wat willen ze hier nou mee bereiken? ziekmeldingen zijn idd veel duurder en welke baas neemt je aan als hij je achtergrond weet ?
    niemand toch want die zien ook hun geest al dwalen van ow 1 dag werken 3 dagen ziek , ik noem maar iets

nee laten ze dan de oplichters eruit vissen want helaas lopen er genoeg mensen rond die onterecht een uitkering genieten :(
    en waardoor jullie nu het haasje zijn, want ze zien ook wel in dat er misbruik gemaakt wordt
    maar dat zijn hun gaten in de wet niet die van jullie

15. sim

sim Niet meer actief

ik ben door heel veel omstandigheden ook in de wao beland (echt geen pretje hoor zoals sommigen denken, want je houd er een heel minderwaardig gevoel aan over en de maatschappij beschoud je ook nog eens als een niet volwaardig persoon, maar goed dat ter zijde) ik ben in december door de nieuwe regeling ook weer goed gekeurd en tja.... dan moet je ineens solliciteren.... na 8 jaar... waar moet je beginnen, wie wil je nog??? voelt echt kansloos!! :cry:

ik wens je heel veel sterkte en hoop voor je dat je bezwaarschrift iets uithaalt!

liefs sim

16. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ja ik na 13,5 jaar ..kan ik vanuit 100% arbeidsongeschikt ..weer 100% werken volgens hen...lijkt wel Jomanda ...

sta op en loop

17. sim

sim Niet meer actief

tja...glaasje water op de tv en klaar... maar ja, het is wel min dit. solliciteren ook, net nog naar twee bedrijven gebeld, want ik solliciteer eerst bij bedrijven die me aanspreken maar alles is zo vol. ze hadden tegen mij gezegd dat ik geen werkdruk aan kon, maar wel voor 100% goed gekeurd was dus moest ik maar sieraden maken (letterlijk gezegd!!!) heb wel bij sixshop gesolliciteerd haha, tussen de jonge bloemen, maar dat leek me nog wel leuk, maar als je zolang in de wao zit, moeten ze eigenlijk eerst op therapeutische basis vind ik, maar goed...

18. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ja hahah adat herken ik ...ik ken iemand met een whiplasch en dubbele hernia ...en die moest ( ja echt waar) egeltjes helpen overzetten :confused:

19. sim

sim Niet meer actief

haha, wat erg zeg!! sorry hoor, maar het zijn allemaal van die geitenwollensokkentypes (ik heb ze zelf ook hoor, lekker in de winter) maar volgens mij hebben die thuis niks te vertellen en ze willen heel sociaal overkomen, maar zodra je ze de hand schud ben je al minder als hun (in hun ogen dan, ze praten en kijken je dan ook heel kleinerend aan) aan de ene kant ben ik blij dat ik van die keuringen af ben, financieel wel een stuk minder, maar ik hoop van harte dat ik iets tegen kom wat bij mijn situatie past..

20. caroline84

Jun 13, 2006
    43
    0
    0
    Verzorgende
    overijssel
    ik heb zelf ook een whiplash door een auto ongeluk in 2004... helaas ziet niemand dat gelijk zo van de buitenkant dus mensen denken vaak er is niks aan de hand. na mijn ongeluk ben ik ook nog bij de neuroloog geweest die zei dat ik een hersenschudding had en sowieso 6 weken niet mocht werken en daarna weer verder zien... Weet je wat de arbo arts zei??? JE STELT JE AAN!!! nou ik vond dat wel zo belachelijk... na die 6 weken ben ik veel te snel weer 100%gaan werken omdat ik me eigenlijk niet durfde te verzetten tegen de arboarts en reintegratieplan. ook moest ik vanaf toen 2x in de week naar de fysio voor mijn whiplash. nou ja ik heb het door mijn werken weer helemaal verknald voor mijzelf en de fysio heeft geregeld dat ik echt niet zoveel mocht werken.. Door mijn whiplash ben ik ontslagen uit het verpleeghuis. ondertussen werk ik weer maar wel als invalkracht zodat ik ja en nee kan zeggen op het werk. ook sta ik ingeschreven bij een revalidatiecentrum.. wachttijd: ca 1,5 jaar!!! nou ja hoop dat alles goed komt want het ongeluk is al weer bijna 2 jaar geleden..

kus caroline

Share This Page