Ik ben nu in Spanje voor een cryo terugplaatsing. Die heb ik vanmiddag. Nu moet ik sinds dinsdag 2 maal daags 4 bolletjes Utrogestan inbrengen. Vanmorgen moest ik ze oraal innemen, ivm die terugplaatsing. Nu heb ik per ongeluk met m'n gare kop (slecht geslapen) een bolletje vaginaal ingebracht. Heb nog geprobeerd hem eruit te vissen , maar natuurlijk niet gelukt. Ik heb de overige bolletjes oraal geslikt. Maar maak me nu zorgen dat ze het niet goed kunnen zien straks. Iemand die dit ook gehad heeft en mij gerust kan stellen??
Misschien aan de kliniek vragen? Mag ik vragen waarom je dat helemaal in Spanje laat doen? Puur belangstelling hoor!
Ik moest de bolletjes inbrengen vanaf de punctie en ook op de dag van de terugplaatsing. Ze maken de boel met een gaasje schoon vanbinnen voor ze de tp doen. Lijkt me dus niet dat het een probleem moet zijn
Mijn dochter komt er ook vandaan en deze cryo's zijn van dezelfde 'lichting' als mijn dochter en we hadden dus nog embryo's in de vriezer.
Ok, wat bijzonder, kon dat niet in Nederland? Of wilde je het in Spanje doen om een andere reden bv familiebezoek?
Ik vermoed niet dat je de eerste bent vanuit NL die automatisch de bolletjes inbrengt Succes vandaag en met de wachtweken. Heel bijzonder dat jullie na een lange weg in NL jullie wens in Spanje in vervulling hebben kunnen laten gaan. Zou super zijn als jullie nu opnieuw dat geluk mogen ervaren!
Eiceldonatie in Nederland ligt nogal gecompliceerd, aangezien het niet anoniem gebeurd hier en daardoor de eicellen niet voor het oprapen liggen ff plat gezegd. En we waren al 7 jaar bezig om zwanger te raken. Dus na goed erover nagedacht te hebben gekozen voor Spanje.
Ojeetje wat bijzonder. Is het dan zo dat het ook niet anoniem mag net zoals bij zaadceldonatie in Nederland. Dat zeg maar het kind altijd recht moet hebben om als hij of zij achttien is te weten wie de biologische vader is?
Eh ik bedoel in jouw geval dat je kinderen contact op kunnen nemen met de biologische moeder met vragen etc?
Nee het is helaas anoniem. En je spreekt niet over biologische moeder, ze heeft een eicel afgestaan en geen kind gedragen en vervolgens afgestaan. Je spreekt over een donor. Ik heb mijn dochter gedragen en mijn bloed gegeven. Er zullen misschien wel lastige momenten komen, maar ik maak er geen geheim van en ben ervan overtuigd dat het goed komt allemaal. Aan onze band zal het niet liggen, ze is stapelgek op me en ik beschouw haar 100% eigen.
Btw volgens de wet ben ik haar biologische en sociale moeder, ben alleen niet haar genetische moeder.
Ok, maar waarom is er dan zo'n taboe op zaadceldonatie? Dat is verboden in Nederland als het anoniem is. Maar het gaat er toch niet om dat je stapelgek op je kind bent het lijkt net of je je gaat verdedigen. Het gaat erom dat ik me even afvraag waarom het echt een no go is om een anonieme zaaddonor te hebben omdat het kind recht heeft van wie hij of zij 50% afstamt en dat bij een eiceldonatie niet is. Stel je kind krijgt rode krullen en is heel gek op koken en jij hebt dat allebei niet dan kan het zomaar zijn dat je kind met heel veel vragen zit....dat schijnt bij zaadceldonatie heel beladen te zijn.
In NL mag je niet anoniem doneren, sperma of eicel. Dat is iets wat potentiële donoren kan tegenstaan en doen besluiten om wel of niet te doneren. Nu komt er voor een man een emotionele kant bij kijken, maar voor een vrouw daarnaast ook een lichamelijke kant, aangezien zij een groot deel van een IVF behandeling moet ondergaan. Dus hormonen en punctie. Hoewel het risico niet groot is dat er iets mis gaat (denk aan overstimulatie of mogelijke beschadiging), is het wel een risico die je neemt om een ander stel te helpen. Er zijn dan ook wat regels aan verbonden wie wel en niet mag doneren (al kinderen, nog een kinderwens enz). Lijkt me onnodig te zeggen dat er meer sperma in voorraad is dan eicellen ... En zo heeft elk land weer eigen regels en in oa Spanje mag je wel anoniem doneren. Dan valt er een deel 'angst' van een kind die op een gegeven moment op de stoep staat al weg.
Ok maar zoals bij Sophie de Buisonje...dan is zij de sociale en genetische moeder dus maar niet de biologische moeder?
Nu ik erover nadenk vraag ik me af of bv iemand in die situatie (de Buisonje) dat zo zou zeggen: Ik ben niet de biologische moeder.....
Hoe bedoel je? In het geval van De Buisonje is Sophie gewoon ook de biologische moeder? Het was hun zaad en hun eicel, alleen heeft een andere moeder gezorgd voor de baarmoeder als het ware waarin het kon gaan groeien. Waarom open je eigenlijk niet een eigen topic met al deze vragen ipv heel het topic van TS vol te spammen?