Neerwaarts drukkend gevoel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Rosanna04, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Beste verloskundige,

Ik ben nu 22 weken zwanger van mijn tweede.
    Dit kindje ligt al vanaf de 12 w echo in dezelfde houding in stuit (beweegt verder prima hoor). Met de 20 w echo is geconstateerd dat er een slip van de placenta voor de bm mond ligt.
    De laatste paar dagen heb ik last van harde buiken en lichte baarmoederkrampen. Wanneer ik langer dan 10 minuutjes sta, voel ik inwendig een neerwaartse druk en moet ik wiebelen op mijn voeten.
    De druk is vergelijkbaar met na de bevalling.
    Met de geboorte van mijn dochter moest ze er snel uit dus heb ik slechts 5 minuten geperst op een 9-ponder, daarna heb ik ook last gehad (4 mnd ongeveer) van deze neerwaartse druk.
    Wat kan hier de oorzaak van zijn en moet ik actie ondernemen?
    Ik heb geen bloedverlies.
    Alvst bedankt, ik vind het top dat jullie antwoorden op het forum.
    Groetjes,
    Rosanna

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Rosanne,

De druk die je voelt komt doordat je bekkenbodem in als het waren soort hangmatje gaat hangen. Dit komt door de hormonen en doordat je baarmoeder steeds een beetje zwaarder word. Belangrijk is om goed je bekkenbodem oefeningen te doen. Evt onder begeleiding van een fysio. De placenta kan je dit gevoel niet geven.
    Waarschijnlijk krijg je rond 32 wkn een echo om nog eens naar de placenta te kijken, hopelik is het dan mooi mee ophoog getrokken!

Imke

3. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Hoi Immie,
    dank je wel voor je antwoord.
    Ik ben al meerdere dagen per week onder behandeling van een bekkentherapeut ivm bekkenklachten.
    Ik zal het met haar bespreken en vragen of ze wat extra oefeningen heeft.
    Groetjes,
    Rosanna

Deel Deze Pagina