Angelcare bewegingssensor

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Boterkoek, 9 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Op de 9 maandenbeurs heb ik toch zo iets revolutionairs gezien! (volgens mij was dit een ander merk, maar met google kon ik alleen dit vinden)

Angelcare, bewegingssensor.

De ANGELCARE helpt u om geruster te kunnen genieten van uw toch al zo schaarse slaapmomenten. De ANGELCARE detecteert namelijk de ademhaling (en daarbij behorende kleine beweginkjes) van uw baby.
    Zodra het apparaat geen ademhaling of beweging meer detecteert geeft het na 20 seconden een alarm. Dit stelt u als ouders in staat om tijdig actie te kunnen ondernemen als het alarm afgaat.
    Twee super gevoelige ‘matten’ (sensoren) worden onder het matras van het babybedje of wiegje gelegd, deze nemen de ademhaling en beweging van uw kind waar. De matten zijn verbonden met de bewakingsunit. Als er gedurende 20 seconden geen ademhaling / beweging gedetecteerd wordt klinkt er alarm in de bewakingunit.
    U kunt ervoor kiezen om bij elke ademhaling / beweging die uw baby maakt een zachte "tik" te horen, (zowel in de bewakingsunit als in de ouderunit) dat kan u een gerust gevoel geven. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen deze 'tik' niet aan te zetten, ANGELCARE detecteert dan wel, maar laat dit niet bij elke ademhaling / beweging aan u horen. Het is ook mogelijk om de bewaking over de ademhaling/beweging geheel uit te schakelen, zodat u enkel een babyfoon over houdt.

Het is zeker iets wat ik ga nemen als ik eenmaal een kindje heb. Toch een stuk veiliger bij wiegendood.
    Op de negenmaandenbeurs werd me ook uitgelegd hoe het werkte, met een bewegingssensor, die niet schadelijk was voor de baby. Heb ook even geprobeerd, en er komt een hard geluid uit als de sensor af gaat na twintig seconden! Hij is ongever 100 euro.

De vrouw die daar stond te adviseren heeft het zelf 1x meegemaakt met haar kindje, en ze vertelde dat haar zoon/dochter toen ze aankwam wel weer ademde. Ze zei dat ze toen dacht van 'ach het matras zal wel te dik zijn'. Maar toen ging ze nadenken, en toen dacht ze ook, dan had hij veel vaker af moeten gaan! Het blijkt dus ook dat baby's na het horen van zo'n piep vaak zelf ook weer 'nadenken' van Ohja, ademhalen....

Hebben jullie hier ervaringen mee? Wat denken jullie hierover?

Liefs
    Sinnamon

2. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hij bestaat al een tijdje hoor. Toen ik van mijn zoon zwanger was, was de angel care er ook al. Ik heb er ook ooit aan zitten denken, maar vergeet niet dat zo,n ding je ook verschrikkelijk veel stress kan opleveren, bv een storing in het systeem, waardoor jij denkt dat je babytje niet meer ademt, ik denk dat je er veel meer mee bezig bent dan of het wel goed gaat ipv dat je er rust van krijgt. Maar dat is natuurlijk mijn mening, waardoor ik al heel snel er van af ben gaan zien. Ik denk dat ik zelf gek zou worden als zo,n ding aan geeft dat mijn kindje niet meer ademt, ik loop liever 10 keer extra als ik het niet vertrouw!!
    Groetjes Carry

3. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    (trouwens dat ik zwanger was van mijn zoon was 6 jaar geleden, had ik er niet bij vermeld :oops: ) gr Carry

Deel Deze Pagina