3 hoog wonen zonder lift (28 weken zwanger)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missjambootje, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missjambootje

12 okt 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Zoals je aan de titel kunt lezen woon ik in een 3 hoog appartement zonder lift. Graag wil ik ervaringen van de dames die hetzelfde hebben en hoe zij dit hebben ervaren de laatste maanden van de zwangerschap, bevalling en vooral na de bevalling.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mijn 1e gedachte...lekker onhandig straks met een kleine en een kinderwagen. Heb je een eigen schuur om de kinderwagen in te stallen?? Dan zou ik een draagdoek oid erbij aanschaffen voor als je je kindje dan mee naar boven neemt.

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'zwangerschap'

4. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ik woon op 2 hoog en moet 5 trappen op en da's niet altijd even fijn:) Ik doe het gewoon lekker kalm aan naar boven toe, naar beneden gaat altijd makkelijker:D

Hoe het straks na de bevalling gaat weet ik natuurlijk nog niet. Wel het ik het geluk dat ik een schuurtje/berging heb waar de kinderwagen in kan, ook heb ik een draagzak gekocht voor in het begin;) Mijn kleintje wordt in januari (als het goed is;)) geboren dus ik zal wel niet erg vaak met hem naar buiten gaan in het begin. We zullen zien:)

5. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Ik woon in een portiekwoning, op de 3e woonlaag. Het is allemaal goed gegaan, maar denk dat dat ook komt, omdat je natuurlijk al wat gewent bent wat traplopen betreft. Dus je hebt daarvoor al een aardige conditie opgebouwd. Tuurlijk merk je, dat je wat moeier boven komt, maar het was bij mij niet zo ernstig als ik dacht.

Na de bevalling (ik heb een spoedkeizersnede gehad), kwam ik na 2 dagen weer thuis. Ben gewoon rustig aan de trappen opgelopen. Het viel me allemaal heel erg mee, maar moet ook zeggen dat ik een "harde" voor mezelf ben.

Nu de kleine er is, staat het onderstel van de kinderwagen gewoon in de kelder. Die kan ik makkelijk omhoog doen, over het gootje waar je met je fiets omhoog kan. De kleine neem ik gewoon in de maxi cosi of kinderwagenbak mee naar boven.

6. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Pffff, dat is eventjes doorbijten dan.
    Ik woonde eerst op 2 hoog, ook geen lift.
    Nu wonen we in een huis en ben ik voor het eerst zwanger. Ben heel blij dat we niet nog op de flat wonen. Nu kan ik maar 1 trap tegelijk, anders moet ik spugen. (is niet veel voor nodig hoor, om mij te laten spugen). Als ik hier naar de zolder moet, ga ik eerst naar 1, even op adem komen (bijv naar wc of wat) en dan pas 2de trap.

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wij wonen 2 hoog zonder lift. In de zwangerschap heb ik geen moeite om de trap op te lopen (ik heb ook gelukkig geen bekkenklachten). Ben nu 37 weken zwanger en het gaat nog prima. Uiteraard moet ik wel ff uitpuffen, haha.

Wij hebben helaas geen berging beneden. Dus de kinderwagen moet echt getild worden. We hebben ook nog eens een hond. Dus het wordt een hele happening als ik met kind en hond op pad wil. Maarja, het is niet anders.
    Ik ga wel een Beco butterfly kopen (Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske!)
    Dat lijkt me wel zo handig. Dan kan ik voor de wandelingetjes met de hond die draagzak gebruiken.
    En anders laat ik manlief 's ochtends het onderstel alvast in de auto leggen. Dat scheelt ook weer.
    Tis allemaal niet echt handig, maar het zal vast wennen. Ons huis staat te koop, dus ik ben wel heeeeeeel blij als het straks is verkocht.

8. HOG

HOG Niet meer actief

Ik woon ook drie hoog in een portiekwoning. Pfff al die trappen elke keer op, soms neem ik ff een paar seconden pauze voor ik weer verder de trap oploop. Gelukkig ook een kelder, waar de kinderwagen dan in gezet zal worden.
    Maar wil heeeel graag gaan verhuizen haha, hopelijk volgend jaar maar dat is ff afwachten tot de kleine er is.

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wauw ik dnek dat dat wel pittig wordt. zowel nu tijdens je zwangerschap als na de bevalling. ikwoon zelf op 1 hoog..moet een trap oplopenvan 13 treden ofzo en nu al heb ik zoiets van pffff... vooral als ik de wagen nog naar boven moet tillen. we hebben wel een schuur maar er zijn soms spinnen in dus hell no dat ik daar in ga en de wagen achter laat.

10. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hier ook 3 hoog zonder lift. Tijdens de zwangerschap goed te doen hoor, op het eind werd het wel wat zwaar zeker de 2 weken dat ik overtijd liep maar kwam nog aardig boven. Na de ks mocht ik na 3 dagen weer naar huis, en ben heel rustig de trap weer op gegaan. Ging ook goed hoor gewoon heel rustig doen. We hebben wel een kelder dus dat scheelt wel daar kan ik de wagen in kwijt. Tuurlijk klaag ik wel eens als ik boven kom met mijn meisje op mijn arm (ze weegt toch al 12 kilo!) en hond maar op zich is het wel te doen gewoon even uitpuffen hahah.

11. missjambootje

12 okt 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoals ik veel heb gelezen is het wel te doen.
    Woon zelf dus wel in een portiekwoning met een makkelijk te bereiken schuur beneden, dus daar zal ik dan de kinderwagen maar achter moeten laten. Spinnen zullen er zeker zijn, maar dan zal ik de kinderwagen maar steeds moeten afdekken.

Heb ook een draagzak gekocht, hoop dat het helpt met het naar boven gaan.
    Nu gaat het gelukkig wel nog goed, af en toe wel vermoeiend natuurlijk als je boven komt, maar gewoon uitpuffen dan maar he

Deel Deze Pagina