angelsound doppler

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sureyya, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Hallo,

Had even een vraagje?

Ben nu 12 weken zwanger.
    Heb vorige week de angelsound doppler gekocht.
    Wilde hem natuurlijk gelijk proberen, tot nu toe alleen hartje zien kloppen op echo.
    Weet dat je het meestal pas kan horen vanaf zo'n 12 weken.
    Tot nu toe nog geen hartslag waargenomen, maar hoor wel een hoop bewegingen.
    Eigenlijk gelijk herkenbaar zoals bij mijn andere zwangerschappen (bewegingen van de baby)

Mijn vraag nu.
    Is het mogelijk dat ik wel de bewegingen van de beeb hoor, maar nog niet het hartje?
    Geluid schiet ook steeds weg onder de doppler, en dan moet ik naar de andere kant vanmijn buik om het weer te horen.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Groetjes,
    Claudia

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Ook voor ons is het met 12 wkn vaak lastig om het hartje direct te vinden. Dus het is niet gek dat je het hartje niet hoort maar wel de bewegingen.
    Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van een angelsound, het kan je ontzettend onzeker maken, of een verkeerde indruk geven.
    Ben er voorzichtig mee!

Imke

3. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Heb er bij mijn eerste zwangerschap een gehuurt, en het bracht bij mij gewoon wat rust in de tent om het hartje te kunnen horen als ik het wilde.
    (was toen wel verder in de zwangerschap en had het hartje toen al gehoord bij de verloskundige.)
    Het is niet zo dat ik gelijk in de stress ziet als ik het niet gelijk hoor, weet dat ik minder ervaren ben dan jullie.
    Bij mijn eerst zw.schap hoorde ze het ook nog niet met 12 weken.
    Bij deze zwangerschap heb ik het al 2 keer zien kloppen via de echo.
    Dus weet dat het wel goed zit.
    Maar net als nu zit er 5 weken tussen voordat ik weer naar de gyno. mag en dat vind ik dan best lang.
    Het is ook niet zo dat ik er heel de dag mee rond loop, heb ik toen ook niet gedaan.
    Maar soms heb je gewoon heel strek de behoefte om even te luiteren.
    Snap je wat ik bedoel.
    Mijn vk toen was er ook geen voorstander van, mede omdat het ook onrust kan zaaien.
    Bij mij is dat niet zo het geeft me juist rust.
    Maar ze vond het wel weer leuk als ik haar kon vertellen aan welke kant ze moest zoeken.(heb het toen maar 1 keer gehad dat het even gauw gedraaid was.
    Bij mijn 2de dochter had ik die behoefte helemaal niet, en nu weer wel.

In ieder geval bedankt voor je antwoord, en als ik iets heb waargenomen dan hoor je het wel, we wachten rustig af.

Groetjes,
    Claudia

Deel Deze Pagina