Angelsound doppler

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marielle1993, Jun 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lysta

Lysta Bekend lid

Sep 4, 2015
    585
    64
    28
    Female
    Ik heb vorig jaar ook een doppler aangeschaft, zelf maar 1 keer per week geluisterd (en niet in de week van de vk). Ik wilde er eerst geen, maar na een sterfgeval in de familie (en hoe er gesproken werd over mijn ongeboren kindje) had ik er toch behoefte aan. Ik weet ook nog niet of ik hem deze keer wel zou gebruiken. Ik merkte wel dat als ik de doppler gebruikte het leek of de kleine er naar toe kwam (hartje steeds duidelijker), dus ik dacht dat ze er wel iets van merkte (bij de vk kwam ze ook naar de doppler toe). Vanaf het moment dat ik haar kon voelen heb ik ook niet meer geluisterd, de bewegingen zijn dan een belangrijke indicator (de vk zal dat ook vertellen).

De grens van 14 weken (voor thuisgebruik) is denk ik ook omdat de kans op het zelf vinden van het hartje groter is. De commerciƫle zijn natuurlijk niet zo goed als de apparatuur van de vk. Verder zijn er weinig studies gedaan naar het vroege gebruik van dopplers. Het is natuurlijk ethisch niet verantwoord om dit te testen en zal waarschijnlijk onder het mom "better safe then sorry" een grens gesteld zijn. In het eerste trimester worden de belangrijkste organen gevormd. Geloof dat daarom ook de grens van 1 keer per week en een paar minuutjes geadviseerd wordt.
    Ik denk dat je zelf wel nuchter moet zijn in het gebruik, niet meteen het hartje vinden hoeft niet meteen te betekenen dat er iets aan de hand is. We zijn er niet in geschoold en de kwaliteit van de doppler is ook minder dan die van de vk. Ook kunnen wij er niet op dezelfde manier naar luisteren als de vk doet. Zoals hierboven al eens vermeld, mocht je iets tijdens je zwangerschap niet vertrouwen, meteen aan de bel trekken en niet jezelf geruststellen met de doppler.

Je kunt altijd nog met de vk praten over het gebruiken van de doppler als je toch twijfels of vragen hebt.

Share This Page