Angelsound / Doptone?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Japs, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Japs

Japs Actief lid

17 aug 2007
    150
    0
    16
    Hallo verloskundige,

Ik heb wat vraagjes over de angelsound/doptone. Is het nou schadelijk om deze bijvoorbeeld 1x per dag heel eventjes te gebruiken? Op internet staan er zoveel verschillende verhalen over!

Is een doptone (professioneel) bijvoorbeeld slechter als een angelsound? Of is het principe hetzelfde alleen een angelsound goedkoper en meer voor thuis gebruik?

Ik heb namelijk op mijn werk een doptone en kan die gebruiken, maar wil niet iets doen wat schadelijk is voor de baby.

Alvast bedankt.

Japs

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Japs,

het maakt niet uit welke je gebruikt, het werkt volgens hetzelfde principe. We weten niet of het kwaad kan om vaak te luisteren, maar we zijn wel terughoudend. Maximaal 1 keer per week en niet langer dan een paar minuten. Het heeft nu nog geen zin om te luisteren, vanaf 12 weken zou je het kunnen horen, maar bij jezelf is het wel lastig/kan even zoeken zijn.

Mirjam

3. Japs

Japs Actief lid

17 aug 2007
    150
    0
    16
    bedankt voor je supersnelle reactie!

ik kan het hartje bij mezelf erg goed vinden met de doptone van mijn werk (ben morgen 13 weken)

Ik dacht misschien dat een proffesionele sterker was ofzo, maar dat is dus niet zo, fijn!

Ik ga eens op marktplaats zoeken! Het is zo schattig om te horen :)

Deel Deze Pagina