Hyperventilatie ?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1978, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb sinds 2 weken echt elke dag hyperventilatie terwijl ik geen spanningen rondom me heen heb. Ik heb hier vaker last van gehad maar het is nu echt bij het minste geringste.....gek he?!

Heeft iemand een idee of bepaalde dingen tijdens een zwangerschap versterkt kunnen worden misschien?! Bijv. als de depri neigt, dat het dan erger word, of wat paniekerig bent, dat dan erger kan worden?!

Groetjes Marieke

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als je het eng vind, kan dat al een reden zijn waarom het verergerd. Onbewuste spanning 'voor als het weer gebeurd' . Verder kan vermoeidheid het ook uitlokken en paniek zowiezo ook.
    Als je er last van hebt, zou je eens naar een fysio kunnen gaan. Die hebben vaak wel simpele oefeningen waardoor je het onder controle krijgt en waardoor het dan ook vaak minder wordt of zelfs verdwijnt.

3. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ik heb van mezelf al gauw last van hyperventilatie, ook niet door spanningen maar gewoon door verkeerd ademhalen op sommige momenten, als ik eens flink ruzie heb met manlief eindigd dat vaak dat ik in een boterhamzakje moet ademen, erg vervelend.
    Ik merk dat ik nu ik zwanger ben ook eerder wat benauwd krijg en tegen hyperventilaie aan kom, het heeft wel met de zwangerschap te maken, je hart moet ook sneller pompen om al je bloed door je lichaam te krijgen.

4. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

8 okt 2008
    515
    0
    0
    Maak je je niet te druk om de zwangerschap en wat er bij komt kijken? Ik heb zelf ook last van hyperventilatie, maar mijn man heeft toen bij de apotheel de hyperfree gekocht. Kost 10 euro en is een plastic kastje waarin je adem moet halen en omdat het binnenin zo loopt dat je adem gelijderker naar buiten gaat door ene gat aan de onderkant, begin jij rustiger te ademen. succes ermee.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die heb ik ook een tijdje gebruikt ja (tot hij smolt in de zon, in de auto). Het feit dat ik hem bij had, hielp vaak al een hoop.

Deel Deze Pagina